{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

Hingst til kat. 1 {{forumTopicSubject}}

Jeg er ikke meget inde i avl, og vil lige spørge et par spørgsmål.

Hvis en pony på 145 i stang skal ifoles, hvor stor en hingst må der så komme på hende - hvad er forsvarligt? Hvis man nu er interesseret i at få et føl med lidt mere højde på - dog skal der ikke opstå komplikationer, pga for stort føl. jeg synes bare at jeg til tider ser nogle voldsomme blandinger, hvor der har været meget stor forskel på hingst og hoppe, men er der en generel "regel"?

En fjordhesteblanding - hvad vil den være spændende at ifole med farvemæssigt? Altså hvilke muligheder kan der blive for afkommet afhængigt af hingsten?
Jeg er ikke inde i hestegenetik, og hvilke farvergener der er ressesive og hvilke, der er dominante.
Jeg håber, nogle kan hjælpe mig smiley
På forhånd tak.
Mvh.
Tine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hingst til kat. 1
  • #1   29. apr 2010 Nu har jeg ikke forstand på avl, men tror ikke der bliver de store problemer i at få en stor hingst til din hoppe.

Min ponys far Var 168 og moren var 123, og der var ingen kvaler der. Min pony er selv 140

• #2   29. apr 2010 Kunne forestille mig at det var lidt lige som med mennesker, der sker jo heller ikk noget ved at manden er 2 meter høj og damen er 160 f.eks.

• #3   29. apr 2010 Hold da op - det var en storforskel.;) Jeg ville dog ikke gå så højt op. Måske op i slut 150érne - 160 cm i stang. Det var cirka sådan en størrelsesorden, jeg havde tænkt. Men dit eksempel er jo i hvert fald et bevis på, at der kan være stor forskel, og så stadig komme føl efter større hingst, som ikke skader hoppen.

Kommentér på:
Hingst til kat. 1

Annonce