God ide? {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg går og overvejer at få min hoppe i fol her til maj/juni.
Men det skal jo overvejes nøje inden man begiver sig ud i det.
Min hoppe er 13 år, og har så vidst jeg ved, aldrig haft føl før. Er det for sent for hende? Hun er sund og rask, og er meget frisk. Hun har ikke fejlet noget de sidste 6-7 år.
Har I evt. forslag til hvilken hingst jeg skal vælge?
Min hoppe er en araber blanding på 153 cm. Og det evt. føl skal gerne min. være 148 cm, og primært bruges til let dressur og skovtur/hygge.
Jeg har en bekendt som har en lækker frieser hingst, som han gerne vil stille til rådighed. Altså nu er en friser/araber blanding ikke noget man ser særlig ofte, men dem jeg har set, er rigtig flotte. Ville det være en god ide?
Jeg håber I kan svare på mine spørgsmål.
Tak:)
mar 2005
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 78 Svar: 1.291
Jeg har selv en 14 årig DV som ikke har været i fol før som jeg skal have afsted til en ikke kåret hingst i år.
Jeg fik dyrlægen til at undersøge hende sidste år og han sagde at jeg sagtens kunne sende hende til hingst. (Dyrlægen kigger på bredden af hoppens hofter mm.)
Håber du finder en dejlig hingst!
sep 2005
Følger: 26 Følgere: 30 Heste: 4 Emner: 144 Svar: 625
Nu er frieser hingsten ikke så stor igen. Mener den er 160 cm. høj, og af den slank type. Hvis man kan sige det.
Og det med at midste penge.. ja så koster det mig ikke ret meget med frieser hingsten, da jeg er i familie med ejeren.
Men igen, tak for jeres svar.
God ide?