1.801 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Dyrlægen har scannet forkert... Dyrlægen har scannet forkert...

Min hoppe var afsted til hingst i sarten af maj sidste år, men blev scannet tom... Hun kom så afsted igen i juli og blev scannet drægtig... Hun skulle jo så have termin ca 1 juni, men nu har hun kæmpe spændt yver, og er blød som smør bagtil... Hun er ikke åben, men er ret hævet... Vi regner med at føllet kommer indenfor en uges tid...
Har i andre været udsat for at dyrlægen scannede tom første gang, men der var føl alligevel??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrlægen har scannet forkert...
  • #1   4. apr 2010 Jeps min mor har en hoppe, de aldrig har kunne scanne tidligt, den får føl alligevel:)
    Det kan ske.
    Janni

• #2   4. apr 2010 Nej, men jeg har været udsat for at en hoppe har haft spændt yver og været blød som smør bag til 2 måneder før foling, så det kan reelt også være det der er sket. Husk på at dyrlægen skal have scannet forkert to gange hvis hun har termin nu, da der anden gang så har været et noget større foster end der burde være

• #5   4. apr 2010 Jeg ved at hopper godt kan vise brunst umiddelbart efter bedækning... Dog afviste hun hingsten blankt da hun kom tilbage, og da dyrlægen scannede hende sagde hun også at det var et ret stort foster... Det er efter hvad jeg ved, første gang hun er i fol, så det ville være unormalt hvis hun skal være så løs bagtil 2 måneder før termin...

• #6   4. apr 2010 Min mor og jeg er pænt sikker på at vores blev scannet 'forkert' første gang!

Ifølge scanningerne tog hun først imod 3. gang ved hingsten!
    Hvilket ville sige hun først har termin om 2 måneder!

Meeen, det er altså som om hun ikke har langt igen smiley

• #7   4. apr 2010 Du kan tro dyrlæger kan scanne forkert...

Vi havde en holstener hoppe her sidste sommmer, som var blevet insemeneret, og scannet drægtig, men med 2 fostre. Dyrlægen ville så scanne hoppen lidt længere henne i forløbet, for at være sikker på at kunne vurdere det præsict. Der var der stadig 2 fostre...
    Hoppen blev kørt til tyskland, og scannet der af nogle dygtige dyrlæger. De sagde at der nu kun var et foster. Hun blev scannet dernede 3 gange, og hver gang mente de det samme.
    Her til jul, begyndte hoppen at sætte yver, og mælken læb ud af hende, og de troede hun var ved at abotere. Der skete dog ikke mere en mækleløb, og de troede det var OK igen. Så her til termin, fødte hoppen 2 døde føl.. Det ene var så halv råddent, da det døde ved juletid.

Så ja, man kan scanne forkert.. desværre :S

• #8   4. apr 2010 Det har ikke så meget at gøre med hvad nr. gang det er. Jeg var sikker på at Lilli ville fole før tid sidste år, var faktisk bekymret for føllet, så lang tid før fik hun spændt yver og blev blød bag til, alligevel gik hun over tid. Hun folede sidst i april, og fik yver og blev blød sidst i februar/først i marts. Det var hendes første føl. Nu venter hun det andet med termin 14. maj, og der er ikke noget at se eller mærke på hende endnu.

Min anden hoppe blev ved hendes andet føl blød bag i midt i marts, en måned før termin, og fik samtidig spændt yver. Hun folede først 7. juli, da det viste sig at hun havde været ved en anden hingst siden

• #9   6. apr 2010 Ja det er super træls når det går galt, men er jo desværre en risiko man må tage hvis man vælger at avle.
    Knappe er blevet mere løs bagtil, har fået mere mælkeløb, og er blevet en smule åben bagi... En erfaren avler har undersøgt hende, og sagt at den lille purk kommer om max 14 dage. Jeg er blevet overbevist om at hun var ifolet ved første scanning, selvom scanningen ikke viste noget... Så nu vil jeg bare glæde mig til Chirokko ser dagens lys smiley

Kommentér på:
Dyrlægen har scannet forkert...

Annonce