Dyrlægen har scannet forkert... Dyrlægen har scannet forkert...
Min hoppe var afsted til hingst i sarten af maj sidste år, men blev scannet tom... Hun kom så afsted igen i juli og blev scannet drægtig... Hun skulle jo så have termin ca 1 juni, men nu har hun kæmpe spændt yver, og er blød som smør bagtil... Hun er ikke åben, men er ret hævet... Vi regner med at føllet kommer indenfor en uges tid...
Har i andre været udsat for at dyrlægen scannede tom første gang, men der var føl alligevel??
jul 2008
Følger: 51 Følgere: 57 Heste: 9 Emner: 4 Svar: 88
Det kan ske.
Janni
jan 2006
Følger: 89 Følgere: 109 Heste: 5 Emner: 251 Svar: 1.845
okt 2007
Følger: 55 Følgere: 50 Heste: 8 Emner: 43 Svar: 148
jul 2007
Følger: 47 Følgere: 42 Heste: 4 Emner: 12 Svar: 321
Ifølge scanningerne tog hun først imod 3. gang ved hingsten!
Hvilket ville sige hun først har termin om 2 måneder!
Meeen, det er altså som om hun ikke har langt igen
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 9 Emner: 164 Svar: 731
Vi havde en holstener hoppe her sidste sommmer, som var blevet insemeneret, og scannet drægtig, men med 2 fostre. Dyrlægen ville så scanne hoppen lidt længere henne i forløbet, for at være sikker på at kunne vurdere det præsict. Der var der stadig 2 fostre...
Hoppen blev kørt til tyskland, og scannet der af nogle dygtige dyrlæger. De sagde at der nu kun var et foster. Hun blev scannet dernede 3 gange, og hver gang mente de det samme.
Her til jul, begyndte hoppen at sætte yver, og mælken læb ud af hende, og de troede hun var ved at abotere. Der skete dog ikke mere en mækleløb, og de troede det var OK igen. Så her til termin, fødte hoppen 2 døde føl.. Det ene var så halv råddent, da det døde ved juletid.
Så ja, man kan scanne forkert.. desværre :S
jan 2006
Følger: 89 Følgere: 109 Heste: 5 Emner: 251 Svar: 1.845
Min anden hoppe blev ved hendes andet føl blød bag i midt i marts, en måned før termin, og fik samtidig spændt yver. Hun folede først 7. juli, da det viste sig at hun havde været ved en anden hingst siden
okt 2007
Følger: 55 Følgere: 50 Heste: 8 Emner: 43 Svar: 148
Knappe er blevet mere løs bagtil, har fået mere mælkeløb, og er blevet en smule åben bagi... En erfaren avler har undersøgt hende, og sagt at den lille purk kommer om max 14 dage. Jeg er blevet overbevist om at hun var ifolet ved første scanning, selvom scanningen ikke viste noget... Så nu vil jeg bare glæde mig til Chirokko ser dagens lys
Dyrlægen har scannet forkert...