{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Hingstevalg {{forumTopicSubject}}

Hej vi skal prøve at lave datterens kommende springhest, vi har en hoppe med willemoes/A-Dur afstamning, datterens favorit hingste er Casir Ask og Chicago.

Da vi ikke avler vil jeg gerne høre jeres indput, er der nogle kombinationer vi skla holde os fra, eller er der noget der ville være super godt.

Vi ønsker ikke en kæmpe hest men heller ikke en lille damehest da datteren er en lang slank pige, med former.

Lotte

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hingstevalg
  • #1   15. mar 2010 Kontakt hingsteholderne og fortæl hvad jeres plan er, hvad hoppen har af kvaliteter og mangler.. Det er helt 100 de kan rådgive jer, måske også til andre hingste end de selv har..

• #2   15. mar 2010 Hoppen er meget normal, go i hovedet, alm. pænt bygget, fine gangarter, normal størrelse (lidt feminim), ikke noget fantastisk, men heller ikke noget dårligt.

Det er derfor jeg syntes det er svært, der er ikke rigtigt noget bestemt at gå efter.

Lotte

• #3   15. mar 2010 Har I papir på hoppen, så skal I jo se på hvilke karakterer hun har og hvilken beskrivelse der er givet på hende, for at finde noget der matcher og er bedre.

• #5   15. mar 2010 Ja har billede men ikke lige her sætter det ind senere. Jeg kan dog se et problem i datterens ynglingshingste, har ikke den store forstand på linie avl mm. men navnet Cor de la Bryère, forekommer efter min mening lidt for ofte.

Lotte

• #6   15. mar 2010 Man går sku næsten aldrig fejl af et Crelido afkom smiley

• #8   18. mar 2010 For at folk seriøst ville skulle kunne hjælpe Jer med et valg, så vil jeg sige, at et billed, gerne en kåringsbeskrivelse, hestens resultater, hvad I ønsker, L-M-S hest, og hvad din datter rider idag, er nogen redskaber, som ville hjælpe meget.

Det er dybt useriøst, bare at linke til en masse hingste som er "gode". Bare fordi de kommer fra Katrinelund og Ask, gør det dem jo ikke til meget bedre hingste end andre, og måske slet ikke til denne hoppe.

For det første ønsker trådstarter ikke en hest der er for stor. Da der i forvejen er Cantus blod i hoppen, som er en stor herre, der også godt kan avle stort, så gælder det i alle fald om ikke og avle med en hingst der også avler stort. Ergo er Favorit Ask meget useriøst at forslå. Hans far Diamant D S, er kendt for at kunne lave nogen kæmpe heste tit.

Igen nu kender jeg ikke din datters niveau, men hvis hun er en "alm." amatør rytter, så ville jeg med det samme droppe alle de franske hingste. Når man avler med fransk blod, så får man helt sikkert kapacitet, men ridelighed og type er ikke noget man har gået op i, i SF, og derfor aner man ikke hvad man får i type, og nemt ridelige er de sjældent. Ergo er Favorit (igen), Quidam, Equest, Canute igen sorteret fra.

Criss Ask, er en dejlig unghingst, men ikke en der viste super ridelighed i Herning. Casir er en super hingst, men skal i mine øjne kun bruges på hopper med en stor andel fuldblod. Catch It er en tre års, man intet ved om. Sprang dejlig i Holsten, men jeg tror ikke han bliver modernet nok. Hans far Casall gør det rigtig godt, men er heller ikke i min verden den mest modernet hingst. Han er også far til Cabachon.

Ci CI Senjor, er i mine øjne en klasse hingst, god hoppestamme, men igen ikke en hingst vi ved meget om. Jeg havde ham som præmiehingst i Holsten, forrig år, men han blev det ikke. Klart en hingst jeg selv har i kikkerten, men igen kun til hopper med en stor fuldblod´s andel.

Crelido er jo meget brugt, og laver i mine øjne gode all. round heste, men han laver altså også et sind, der ikke altid er for nemt. Hans far Calido, super hingst, men han kan lave hårde hunde, og skulle jeg bruge en Calido søn, så var der mange andre jeg ville bruge. Jeg ville ikke selv lave en Crelido eller Calido, til min datter, med mindre hun er meget erfaren.

Fortæl noget mere om din hest og jeres datter, så er jeg sikker på I får nogen seriøse svar. Kapacitet er ikke alt, med mindre man vil lave S-heste, den skal jo også være til at styre rundt på banen, og rar at side på til hverdag smiley

Annette

• #9   21. mar 2010 Anette - Thumps up så fik du lige lukket munden på folk smiley NICE!! Kan godt misunde din helt vilde viden omkring den moderne avl! U GO GIRL! XD

Kommentér på:
Hingstevalg

Annonce