1.142 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Bedækning, hvad betyder noget ? Bedækning, hvad betyder noget ?

Hej alle HG´ere
Jeg ville høre jer om det betyder noget hvordan stedet er som din hoppe skal stå til bedækningen...om deres (ejer af hingsten) omgang med deres heste... eller retter hvor meget det betyder ?

Hvis nu i finder en super skøn hingst, som har det hele men ejerne er ikke så søde, og din hoppe vil kun begrænset antal timer komme på fold.... ville du så sende din hoppe derhen eller finde en anden hingst ?
(der gåes ud fra det er naturlig bedækning, og frost /køle sæd findes ikke)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedækning, hvad betyder noget ?
  • #1   27. jan 2010 Ville tænke på hestens ve og vel..

Ville jeg aldrig gøre..

• #2   27. jan 2010 THE DOG !: Hvad betyder noget for dig når hoppen skal bedækkes, udover naturligvis hingstens sind, bygning, gang o. lign ?

• #4   27. jan 2010 Stump : Nej okay. Hvad skal der så til for du ikke sender din hoppe afsted til denne fantastiske hingste ?

• #5   27. jan 2010 Som stump siger, så længer det kun er bedækningsperioden så kan min hopper også godt tåle at stå lidt mere inde en sædvandeligt smiley

• #6   27. jan 2010 Vil sige altså da Dido var til bedækning kommer de jo ik på fold på katrinelund.. men hestene får jo hø og halm, samt foder og har rent vand..

og det er jo normalvis kun 1 uge.. hvis ikke man er tilfreds må man jo køreturen og motionere sin hest..

Vil se på forholdene, lyse indbydende stalde - nu når hopper + evt føl skal stå inde..

• #7   27. jan 2010 Kommer helt an på hvor mange dage vi snakker om. Hvis det er en uges tid ville det godt kunne gå hvis det virkelig bare var HINGSTEN!

• #8   27. jan 2010 Mine 2 drægtige hopper er blevet bedækket af 2 forskellige hingste, 2 forskellige steder. Men hingstene havde samme ejer... Jeg har haft 2 vidt forskellige oplevelser af at sende mine hopper til hingst. De har uden tvivl haft det godt begge steder og der burde ikke som sådan være noget at sætte en finger på. Dog var jeg ikke voldsomt tryg (af en eller anden grund) ved det ene sted og her kunne jeg ikke tænke mig at få bedækket min hoppe igen. Jeg kan ikke sætte ord på hvorfor, men stedet var bare ikke mig... Hoppen gik på græs døgnets 24 timer, sammen med hingsten. Hun kom hjem uden skrammer (7-9-13) og har haft al den foldtid man kan tænke sig... Tror jeg selv sad lidt med en tanke om at jeg savnede lidt mere opsyn. Men et eller andet sted, så ved jeg godt at der var opsyn... Men en anden gang, så vil det vigtigste for mig være at jeg selv er tryg ved at aflevere hoppen til en lille uges elskovsferie smiley

• #9   27. jan 2010 Ja selv ville jeg aldrig sende min hoppe et sted hen hvor jeg ikke syntes den havde det godt. Det indvoldvere både masser af fold, god pleje og havde set stedet først.

Som hingsteholder prøver jeg at gøre det bedste for at opholdet bliver godt for hoppen. Og masser af foldtid, kontakt, pleje og hyggen. Men syntes jeg har set flere der går meget på kompromi med deres hopper når det kommer til opstaldning i bedæningsperioden, og ja det undrede mig en del.

• #10   27. jan 2010 Vil altid tænke på stedet. Min hest har svært ved at trives på stald. Hun bliver stresset af den rutine der mange gange er med larm, mange folk, mange heste..

Vil altid tænke på stedet for min hoppes skyld. Da min blev bedækket i sommers var jeg kanon heldig. Drømmehingsten, roligt sted, flinke mennesker og kun 15 minutter væk.

• #11   27. jan 2010 Moltzen: Ville heller aldrig sende den et sted hen hvor jeg ikke synes den har det godt.
    Men kan sagtens gå på kompromis med foldtiden. For mig er det ikke vigtigt om den bliver hygget om, eller menneskelig kontankt.

Så længe den bare bliver behandlet ordenligt når den bliver trukket til og fra fold, har en lys boks og får tilstrækkeligt med stråfoder. Så overlever den nok den uge hvor den ikke kommer voldsomt mange timer på fold smiley

• #13   4. feb 2010 man ved jo ikke rigtig hvordan hingste ejerne er får man kommer med sin hoppe, ud over det man har læst sig til i annoncen. Men mon ikke de fleste er søde ved hopperne, de vil jo gerne have et godt ry og at man evt. kommer igen. Jeg har endnu ikke haft problemer med at sende mine afsted til hingst.

Kommentér på:
Bedækning, hvad betyder noget ?

Annonce