1.782 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
FOLEALARM ??? FOLEALARM ???
der der nogle der kende et sted man kan købe brugte folealarmer ??
eller er der tilfældigt en af jer der har en TILSALG
( behøver ikke at være lige nu hvis i selv skal bruge den iår... bare senest til om et år...
0 synes godt om
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 21 Svar: 208
jun 2007
Følger: 152 Følgere: 146 Heste: 3 Emner: 1.085 Svar: 3.795
jun 2008
Følger: 43 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 221 Svar: 729
jun 2008
så er der folealarmer... der er forskellige slags... jeg søger den med gps... ( de andre rækker kun ca 1000m )
det vil sige at når min hoppe går igan bliver jeg ringet op eller får send mms af boksen så jeg kan fælge med og ved hvornår jeg skal være i stalden hos hende :O)
ski#%¤ smart :O)
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 152
Jeg har selv to Safemate´s alarmer, og de koster ca 5.600 kr fra nye af og er meget pålidelige.
Jeg ved ikke hvad andre tager for at leje dem ud, men jeg lejer mine ud, når jeg ikke selv bruger dem for 600 kr for fjorten dage (tror også vi har skrevet sammen) og jeg vil da sige, at det er en af de mindre udgifter ved at få føl
Hvis man planlægger at få føl fast fremover, så er det en god invisteringer, men skal man kun have et engang i mellem, ville jeg nok leje
Annette
jun 2008
og på de måde kan se om hoppen er igang... den kan jo så bruges alle andre steder når man IKKE venter føl... men det kunne jo væe der var nogle der havde en Safemate´s alarmer eller anden salgs tilsalg hvis de ikke længere skal ha øfl :O)
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 152
Det er da rigtig man kan få et kamera der sender en sms når der sker noget iboksen, men der sker altså mange ting i en boks, så hvis du skal vågne hver gang hesten bevæger sig, så får du altså nogen hårde fjorten dage.
Jeg bruger permanent video overvpgning af folingsboksene, samt alarmer, ergo er der en fejl alarm, ved f.eks en udblokningsve, så behøver jeg ikke gå i stalden.
jJeg ville ikke undvære min alarm eller kamera, men det er jo heldugvis op til den enkelte hoppejer, hvad de vil, og hvilke risici de ønsker at tage.
jun 2008
da jeg leder efter en brugt med har endnu ikke stødt på en....
ender det nok jeg må leje... hvis den med mms ikke er alt for god :O)
jun 2006
Følger: 143 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.896
sidste år brugte vi de billige fra harald nyborg, og det fungerede fint.
jeg faldt så over en billig safemate alarm på hn for et par måneder siden, brugt til 2 folinger, men den kostede alligevel 2500kr incl porto og alt originalt brugsanvisnig osv.
det syntes jeg var billigt nok da jeg venter 3 føl i år og det ville nok rende i det samme inden jeg havde lejet en anden 3 gange i år.
mangler så bare og få et GSM modul bygget på, hvis den skal ringe til mig, men da jeg går hjemme i år ser jeg ikke nogen grund til og ofre de 1500kr ekstra lige her og nu, men muligheden er der for og bygge det på.
håber det gav dig lidt en ide om hvad en brugt kan koste-
FOLEALARM ???