{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.157 visninger | Oprettet:

Føl første gang. hvordan er det? {{forumTopicSubject}}

Hej...

Vi har en DSP som nok skal bedækkes på et tidsspunkt.
Men hvordan er det når hesten skal have sit første føl,? Er man slet ikke nervøs eller lign,?
Hvis i har oplevet dette, så skriv endeligt hvordan det var at jeres hest/pony skulle have føl første gang d;

- Christina...

( Nogle der mangler et brunt lækkert masta vinterdæken i str 115? kig forbi mine annoncer )

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føl første gang. hvordan er det?
  • #1   10. dec 2009 Ok, regner også med at vi skal have noget follealarm på når det engang skal være tid... d;

• #2   10. dec 2009 Jeg er lige nervøs hver gang smiley Jeg er en rigtig hønemor, og godt det samme, fordi ellers havde vi ikke haft Serafina og hendes føl i dag, da hun ikke selv kunne fole..
    Men alle de andre har nu klaret løjerne selv hver gang uden kvaler..

Men hvor er det fedt at få føl, og første gang er noget særlligt smiley

• #3   10. dec 2009 Jeg er spændt/nervøs, og lidt oppe at køre, men holder det inde smiley
    - det er noget af det vildeste man kan opleve, det er SÅ stort! smiley

Har oplevet 2½ ud af 4 fødsler herhjemme, og altså.. Har faktisk svært ved at beskrive det, for følelserne vælter frem. Man er nervøs for, om noget går galt, men man er også bare tryg, på en mærkelig måde, hvis du fortår smiley

Folealarmer har jeg hørt er noget hø, fordi de tit svigter. Men det kan self. være at de helt dyre af slagsen, gør det arbejde de skal smiley
    Har aldrig selv brugt dem.

• #4   10. dec 2009 Jeg kan nu godt sætte mig ind i det der med at være lidt hønemor, vi har aldrig før fået føl men til maj skal vi så have ikke mindre end to føl med ca 3 ugers mellemrum, så ja tror egentlig ikke det bliver til meget søvn, og hvad nu hvis den ene går over tiden og den anden foler lidt før.. hmm nogen der kender til de der forskellige folings alarmer/ overvågning på skærm osv. hvad skal man vælge og er der nogen der ved hvilken prisklasse de ligger i ?

• #5   10. dec 2009 Var der ikk, blev ringet op lidt i 7 torsdag morgen om der lå et tæppe i min boks. Øhm nej der skulle der da gerne ikk gøre, nå okay så har din hoppe altså fået føl xD Føllet og hoppen havde det begge godt og der var heldigvis ikk sket noget... Kunne da nok godt have været tilstede ved folingen for kunne mærke om onsdagen at hoppen var helt mærkelig.

• #6   10. dec 2009 Jeg følger med smiley
    Vores 2 hoppe er også ifolet for første gang, Min foler omkring den 10. april, og min søsters engang først i maj smiley

• #7   10. dec 2009 Tina R
    Jeg har ikke afprøvet nogle af delene, men skulle jeg vælge, ville det blive videoovervågning, da jeg ikke ville stole nok på folealarmen, og derfor ville rende og holde øje alligevel...

• #8   10. dec 2009 Pia H
    okay tak vil prøve at kigge ligt nærmere på det smiley

• #9   10. dec 2009 Jeg er altid nervøs xD'
    Men vores gamle hoppe, Grafitti er alarm og ja..

• #10   11. dec 2009 Hvad koster sådan en video overvågning? smiley

Kommentér på:
Føl første gang. hvordan er det?

Annonce