483 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Bedækning og stævner Bedækning og stævner

Nu er bedækningssæsonnen godt i gang, så jeg har undret mig lidt over hvilke informationer hingsteholderne giver hoppeejerne vedr. ridning i perioden lige efter bedækningen.

Jeg har altid fået at vide intet stressende og fysisk belastende arbejde i de første 70 dage efter bedækningen, derefter "normal" ridning i det omfang der tager hensyn til hoppen.

Jeg undrer mig så over at folk stiller op til stævner på deres ny-bedækkede hopper 2 uger efter, da stævner i min bog er stressende for hesten ligegyldig rutine.

Er der nogle som vil indvie mig i hvilken informationer de har fået vedr. dette emne, så jeg kan høre om jeg er helt galt på den...

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedækning og stævner
  • #1   31. maj 2009 der er ingen regler omkring ridning efter bedækning.

Det er meget forskelligt, om man må ride efter bedækning, alt efter hvem man spørger, langt de fleste dyrlæger siger man skal holde 2 ugers stævne pause, så ægget kan sætte sig fast

• #2   31. maj 2009
    Jeg red min hoppe 2 uger efter bedækning og red hende præcis som jeg gjorde inden bedækning for, at der ikke var så stor forskel på hendes hverdag. Jeg startede stævne lidt efter , men hun blev også naturligt bedækket så jeg ikke kunne ride hende i 2 uger da hun stod for langt væk. Jeg startede stævner næsten hver weekend og der er ikke sket noget.Mener det er frem til 4 måneder før man må ride stævner ifølge drf. Jeg stoppede med stævnerne 4 måneder før;)

Men der skulle vel ikke være noget galt i at ride den et par dage efter smiley

• #3   31. maj 2009 min hoppe er bedækket her den 1 maj og jeg startede stævne den 16-17 maj og igen den 23 maj og vi skal afsted igen her i juni det sker der ingen ting ved den skal holdes i god kondi så det er bare rid med omtanke :O)
    3-4 måneder stopper jeg stævne deltagelse og holder hende bare igang...

• #4   31. maj 2009 Jeg kan ikke se der er noget galt i, at en ifolet hoppe starter stævner, så længe man tager den ud af konkurrencerne i forhold til reglerne mht. foling osv.

Det er da mere synd at sætte en hoppe ifol som ikke ejer kondi - det ser man desværre så mange steder. Jeg ville aldrig tage en hoppe ind til min hingst, hvis hun var i det jeg vurderer er direkte dårlig form. Hellere en stævne/konkurrencehest end en som kan falde død om af fedt om hjertet hvert sekund det skulle være.

• #5   1. jun 2009 man skal da vidst os passe på ikke at behandle dem som om de er lavet af glas?!
    Jeg rider hopperne præcis som normalt stort set fra ifoling til foling (selvfølgelig den sidste tid på hoppens præmisser!!)

Kommentér på:
Bedækning og stævner

Annonce