{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Falsk drægtig? {{forumTopicSubject}}

Problem hesten Freja!
Ja, vi har jo 3 gange prøvet at få hende med føl efter Chopin TAF. Hun er konstateret drægtig på dag 45 og 90! Men for 2 mrd siden sendte vi en urin prøve ind, og den var negativ.Men 25% for at den var falsk negativ. Hun står til at skulle fole om 1 mrd. midt i feb, men jeg synes ikke hun er stor nok. Men det mærkelig er bare at når hun er konstateret drægtig på dag 90, skulle man kunne se hvis hun abortere? Føllet er jo så stort, at hun skal af med det, og det kan man jo se, men der har intet været overhovedet. Hun kommer ind hver nat også i sommerperioden og der var heller ikke noget, og hun har ikke vist at være hingstegal siden. Men det viser hun heller ikke så tydeligt. Men det er virkelig træls hun er sådan, nogle der har prøvet noget der ligner?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Falsk drægtig?
  • #1   6. jan 2008 vores hund var falsk drægtig, men hannen parrede hende sgu oz fra siden T_T

Lyder underligt, har desværre nadas forstand på det, men træls er det da

• #2   6. jan 2008 CNN det vil han ikke da hun er så langt henne. Det spurgte vi om allerede da hun var 7mrd henne, og det eneste han ville var at tage en blodprøve (en vikar for vores dyrlæge der er syg) Vi besluttede os at se tiden an... Men jeg synes bare det er så træls, da hun ikke viser noget som helst. hun er meget dyb og kan nemt gemme føllet, men der er bare ikke tegn på liv ;S

• #3   6. jan 2008 Christine J:
    Du kan ikke se det på Freja, da hun altid har stort yver. Men vi må vel bare se tiden an og se hvad der sker..

• #4   6. jan 2008 CNN: Ved ikke hvorfor, men han ville bare ikke håndprøve hende, måske fordi han var vikar ;s

Chrostine:
    har ikke mærkert, sådan lige her fornylig. (sidste uge) og der var ikke noget. Men yvert kommer vel også først senre. hvis der er et føl!

• #5   8. jan 2008 prøv at lægge din hånd på siden af hendes mave, så skulle du kunne mærke føllet hvis hun er med føl... julie skal have sidst i maj måned og jeg kan mærke hendes føl og se det sparker og ruller derinde

• #7   10. jan 2008 Gitte: Ja kender godt vand trick smiley Men det virker bare ikke! Hun er meget dyb, og Knud mener stadig hun er med føl, men det er også lidt mærkeligt at vi ikke har set hun har tabt det så, da hun jo kommer ind hver dag også i sommerperioden.
    Men jeg har bare mistet håbet, det er 3. år i træk ;S Og alle år har vore dyrlæge været helt sikker på hun var med føl 1 mrd før termin, men intet føl ;S Så nu skal jeg op til knud og se på hoppe, men de er bare dyre smiley

• #9   10. jan 2008 Ja, jeg håber virkelig også der er et føl!
    Ja, har overvejet at skifte hende ud med en trakehner, men de er dyre! Knud tilbød mig en til 80.000kr, det var lidt for dyrt synes jeg nu (-:
    Jeg bruger Hvidsten. Normalt Ivan, men han blev syg.

• #11   11. jan 2008 Ja de er rigtig mange penge.. Det er så en hoppe, men nogle fan*ens gode papire!
    Vi havde en der hed Jacob ude som kun var vikar for Rikke som er kvægdyrlæge. Michael er flink nok. Har været i erhverspraktik der ovre for nogle år siden. Det var rigtig godt, men som du siger er de svære at få ud i tiden. Der går over en uge hvis man bestiller en tid.

Kommentér på:
Falsk drægtig?

Annonce