1.111 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

teste Hingst for WFFS teste Hingst for WFFS

Hej HG

Nogen der ved hvor og hvordan man tester sin hest for WFFS ?
og er der eventuelt andre ting man bør undersøge før man gør sig tanker om at avle med hesten?

Jeg er lidt på bar bund i forhold til hvad man enlig kan teste hesten for i dag smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  teste Hingst for WFFS
  • #1   11. jun 2018 Man skal have en dyrlæge til at udtage en blodprøve, som så skal sendes til Laboklin i Tyskland, som er det eneste laboratorium i Europa der har licens til testen.
    Laboklin har 40 % rabat på testen indtil 31/7. Lab-afgiften er indtil da ca 400 kr eks moms, og så kommer dyrlægens honorar oven i.

Vær opmærksom på at Laboklin kun accepterer prøver fra dyrlæger.

• #2   11. jun 2018 tak for svar anne smiley

• #3   15. jun 2018 Der er overhovedet igen grund til at teste din vallak for WFFS. Selv om han skulle være bærer af genet, så er det ikke noget han på nogen måde vil blive syg af eller som han kan avle videre - da han jo er en vallak.

Du har nok lidt misforståét det her - det rammer udelukkende føl af et forældrepar, hvor begge forældre dyr er bærere af genet. Hvis kun den ene forældre er bærer, så kan genet videregives, så afkommet vil være rask bærer, men ikke selv være syg.

• #4   15. jun 2018 Altså hun spørger til test af en hingst?
    Det er da reelt nok.

• #5   15. jun 2018 Ja hvis hun har en kåret varmblodshingst, så er det naturligvis relevant for hende.
    Hun skal så henvende sig til enten sin dyrlæge og få ham til at udtage prøven i overensstemmelse med LABOKLINs krav eller henvende sig direkte til LABOKLIN og betale prøven dernede og få diverse tilsendt, også få sin dyrlæge til at udtage prøverne.

• #6   15. jun 2018 Hvordan adskiller dit svar sig fra mit?

Men ja, hvis man har en hoppe eller hingst der er af varmblodstype, er det relevant at teste den.

• #7   16. jun 2018 Anne - jeg læser ikke det du skriver, så jeg aner ikke, hvad du mener eller hentyder til.
    Men jeg har netop udtaget prøve - så jeg er godt klar over, hvordan det foregår.

• #8   16. jun 2018 Golden

Jeg er klar over hvad genet gør og at det kun bliver et problem for føl...
    MEN som jeg skriver fra start så drejer det sig om en HINGST og ikke en vallak.
    Det står endda som overskrift.

• #9   16. jun 2018 Jeg tog mig den frihed at se på din profil, derfor antog jeg at du ikke ejede en kåret varmblodshingst, men nærmere en vallak. Men vi kan jo alle tage fejl.
    Men hvis det er en hest(hingst) uden afstamning - så kan den ikke testes umiddelbart p.t., da laboratoriet for nuværende udelukkende laver tests på heste med fuld afstamning. Jeg kan godt se, at Alfred Andersen har avlet Vestergårds Rafinel - men også at den aldrig har været fremstillet til kåring og dermed ikke er avlsgodkendt. Hvem kender iøvrigt ikke Alfred for de mange oldenborgere, som han har avlet igennem mange år.

Kommentér på:
teste Hingst for WFFS

Annonce