1.119 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Bedækning og leje af hoppe mave Bedækning og leje af hoppe mave

Hej HG.

For at gøre det kort så har hende der ejer min gamle fjordhest tilbudt jeg kan leje hendes mave, da jeg gerne vil have et føl efter hende. Men jeg har ikke så meget forstand på det, så jeg ville høre jer herinde hvad det normale er i den forbindelse i forhold til omkostninger mv.

Hvad er det normale i forhold til hvem der har hvilke omkostninger på hoppen i perioden?

Og hvad kan man forvente der er af omkostninger på bedækning/føl udover prisen på selve bedækningen?

På forhånd tak for hjælpen smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedækning og leje af hoppe mave
  • #1   7. maj 2018 Indrømmet.

Jeg har aldrig prøvet det, men jeg ville gå efter "keep it simple".
    Hvad med, at I bare aftaler en pris og du køber et føl?
    Ikke leje en mave (og hvem har resten af hesten), ikke flytte mellem dig og ejer, ikke diskutere hvem der betaler graviditetsrelaterede dyrlæge udgifter og hvem betaler resten, og hvilke dyrlæge problemer er pga dyrlæge, ikke diskutere hvem der bestemmer foder??

Du bestemmer hingsten + er føllet levende ved 6 mdr giver du x kroner. Evt med et dispositum, der betales tilbage hvis føl dør.
    Hoppen bliver hos ejer. Ejer bestemmer alt selv indtil handel gennemføres ved afvænning.
    Jeg tror at en almindelig handel er mest enkel.

• #3   7. maj 2018 Doktor ego- den måde er bare og så ret usikker for hoppeejer. Køber kan jo springe fra og alt efter hvilken kombination hun har valgt og hvordan det falder ud er det ikke sikkert det er nemt at komme af med føllet igen. Plus at man jo så har alt arbejdet med bedækning, drægtighed, fødsel, opdragelse og træning af føl, fravænning osv. Den løsning kræver at hoppeejer faktisk har en interesse i at avle og at lægge al den tid og penge i det.

Mie - umiddelbart vil jeg da gå ud fra, at du skulle være alle udgifter til både hoppe og føl i perioden. Og husk at aftale, hvad der skal ske, HVIS uheldet er ude og hoppen går til ved fødslen e.l.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #4   7. maj 2018 Den nemmeste måde er klart at du låner hoppen, og derved overtager alle udgifter, og træning af hesten. Når føllet så er kommet, er den i din varetægt, og du står selv for træning mm. efter 6 måneder, så levere du hoppen tilbage.

• #5   7. maj 2018 Ej sorry, opdager lige, jeg har skrevet Doktor Ego istedet for Doktor Who... det var altså ikke en bevidst fornærmelse, selvom den kunne lyde sådan. Det var bare autocorrect smiley

Kommentér på:
Bedækning og leje af hoppe mave

Annonce