15. jan 2006 Følger: 89 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 251 Svar: 1.845
Udlejning af hoppemave {{forumTopicSubject}}
Jeg har besluttet mig for at leje min hoppemave ud, men er blevet lidt i tvivl om hvad jeg kan tage for det.
Skulle hoppen blive hos mig, skulle man betale omkostninger omkring ifoling, og alt hvad der ellers er omkring føllet, ekstra foder til hoppen op til foling, foder til føl mv. Og så havde jeg regnet med at jeg oveni skulle have en pris noget tilsvarende en bedækning, det må da være meget rimeligt?
Men er så blevet i tvivl om jeg også kan tillade mig at tage noget hvis lejer af hoppemaven får hende hjem til sig at gå et år, fra efteråret og til føllet er fravænnet. På den ene side kan man jo sige at jeg så slipper for alle udgifter omkring hoppen i det år, men samtidig har jeg jo heller ikke glæden af hende herhjemme.
Hvad mener i?
Jeg vil lige nævne at der er tale om en 5 årig frieserhoppe med en ret okay afstaming, hun har ikke været stillet til kåring endnu pga min tid, men det er planen hun skal. Hun fik 3. præmie som føl.
jun 2004
Følger: 57 Følgere: 55 Heste: 8 Emner: 329 Svar: 4.214
Det er da ikke fair
Desuden synes jeg faktisk ikke, at du kan være bekendt at tage en pris svarende til bedækningen, da lejer/låner selv betaler alt omkring føllet, inkl. bedækning
Det er jo dig selv, der ønsker at leje hestens mave ud
Udlejning af hoppemave