1.070 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

At finde den rigtige hingst At finde den rigtige hingst

Hej alle sammen !

Jeg har besluttet at jeg vil have et føl på min meget smukke hoppe. Men jeg kan simpelthen ikke finde den perfekte hingst.

Her er mine krav/forhåbninger om føllet:

- gerne en smule højere end min hoppe
- dressurbetonet
- Gode gangarter
- have et gennemsnitligt sind (ikke for kold, og ikke for varm i hoved dog hellere for varm end for kold)
- gerne en unik farve eller aftegning men ikke et krav
- ønsker gerne et føl jeg kan få kåret hos DV, da min hoppes mor er kåret hos dem

Om min hoppe:

- 160 i stang
- spring betonet
- lidt mere end middel gangarter
- Meget hidsig dog meget tillidsfuld(rød, araber, hoppe)
- araber og DV blanding
- Rød med hvide sokker og aftegninger.

OBS!! Har ikke som sådan en prisbegrænsning ønsker blot drømmehesten smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At finde den rigtige hingst
  • #2   28. sep 2015 Hej charlotte smiley

Tak for det ! smiley
    ønsker dog ikke araber men DV, og bliver for hidsigt at smide en araber på hende hun har rigeligt med temperement til 5 arabere smiley

• #4   28. sep 2015 Jeg har haft redet en unghest efter De Noir, og han var virkelig en rolig hest, der ikke rigtig kunne hidse sig op over noget. Han var også rimelig høj, men havde dog en almindelig brun farve smiley
    Nu har jeg selv en en efter Sandro Hit, som også er rigtig god i hovedet. Hun er tændt og kan godt geare op og ned, men hun bliver ikke hidsig smiley

Nu er jeg ikke helt inde i reglerne og kåring hos DV. Men der er noget med, at moderen også skal være kåret hos DV for at få føllet kåret, ellers kommer føllet kun i forregisteret smiley

• #5   28. sep 2015 Så vidt jeg forstod skal hendes mor bare være kåret smiley
    Mindst hver 2. generation skal være kåret, og hvis jeg finder en kåret hingst smiley

Er dog ikke sikker:)

• #6   28. sep 2015 Crelido fra www.katrinelund.dk

Han avler både spring og dressurheste.. Langt de fleste har et super godt sind og en god arbejdsindstilling.. Han blev udnævnt til Årets Hingst for et par år siden under hingstekåringen.

Han har det også med at avle mange aftegn, og du kan finde alt fra røde, til skimler, til sorte til brune heste efter ham..

Du kan sikkert finde nogle herinde hvis du søger DV som hedder cre et eller andet...

• #7   28. sep 2015 Tusind tak det vil jeg se på smiley

• #8   28. sep 2015 De har helt bestemt nogle lækre hingste WOW ! smiley

• #9   28. sep 2015 Om ikke andet, så kan du ringe til Ib på Katrinelund, så kan han også hjælpe sig med at finde en der passer godt... smiley

• #10   28. sep 2015 Præcis !

Skal helt klart have en snak med dem ! smiley

• #11   28. sep 2015 Og Ib er virkelig rar at snakke med! Tror bare ikke du skal gå for meget efter farve og aftegn når du skal spørge efter hingst.. Ved bare Crelido har det med at give meget 'maling'.. Mange pinto-hopper skal også til Crelido hvert år..

• #12   28. sep 2015 Som sagt er farven ikke første prioritet bare drømme dressur hesten smiley

• #13   28. sep 2015 Nu har du jo en hoppe med en spændende stamtavle i forhold til hvis du vil have en speciel farve, da hendes far er pinto og hun selv er rød. Så du kan både lave pinto eller feks palomino farvet afkom, hvis du vil have noget specielt smiley Og der findes jo indenfor alle avls-forbund gode dressur heste med et godt temperament, så hvis det var mig ville jeg gøre op med mig selv om jeg ville avle efter en speciel farve eller noget helt andet smiley

• #14   28. sep 2015 xquisit middelsom han er så smuk og velgående, min hoppe er selv efter ham ?

profilbillede
  • #15   28. sep 2015 Vil du have drømmehesten, så køb den. At avle, især på blandinger, er ligesom at spille lotto, bare med dårligere odds.

• #16   28. sep 2015 Er du medlem af Dansk Varmblod kan du med fordel ringe ind til dem og få en snak om forskellige hingste, der ville passe. Det er jo et stort regnestykke, der skal gå op - og det vil altid være en gambling! Ikke mindst fordi du har så mange krav til både højde og farve. Sandsynligheden for, at du kan få det hele (ikke mindst hvis du også gerne vil have lidt gangarter i den) er meget, meget lille. Folk herinde kan sagtens komme med en masse forslag til lækre hingste, men det er langt fra sikkert, at de lige passer til din hoppe. Det kræver erfaring at matche blod på den måde smiley

• #17   29. sep 2015 tusind tak alle sammen! smiley

Ja hun har nemlig en spændende tavle!! smiley

ønsker bestemt ikke at komme ud at ride grand Prix dog en hest jeg kan ride la-mb klasser smiley

farve vil kun være en fordel men ikke første prioritet smiley

højde, temperament og betoning er vigtigst smiley

Kommentér på:
At finde den rigtige hingst

Annonce