1.430 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Hingstevalg hjææælp :-) Hingstevalg hjææælp :-)

Hejsa HG. Håber nogen herinde kan være lidt behjælpelige.. smiley
Jeg vil gerne have min hoppe i fol her til foråret... Men er helt grøn på det område og vil gerne have lidt hjælp til valg af hingst.
Info om min hoppe.
Kåret RDH, karakterer 887777777,5. Udtalelse: Dressur betonet, udtryksfuld og storrammet hoppe med feminint udtryk. Mangler tilstrækkelig smidighed.
F: Donnatelli Ff: Donnerhall
M: Ristella Mf: Feiner Stern

Jeg har forelsket mig i hingsten stedinger, kunne det være et godt match? Ved godt han er kendt for at give en dårlig skridt videre.. Men også for at give stor elastisk trav videre. En anden ting er han er 177 i stg, min egen hoppe er 175.. Vil gerne have en hest i samme højde, men bliver det mon for vildsomt med de to?

Har også kig på weltmeyer, hvordan er deres match?
Elles nogen andre gode bud ? Som sagt ser jeg gerne at slut stg mål bliver omkring 175-180.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hingstevalg hjææælp :-)
  • #3   7. feb 2015 Tak for svar i to smiley Jeg vil da helt sikkert holde øje med Herning hingstene.. Men som du Carina skriver, så er der bare så mange ting man skal tænke over synes jeg, så det også derfor jeg spørge mig midt til råds.. Synes det er svært at finde ud af hvad der er godt og ikke er.. Vil bare gerne have et langbenet dressur føl, med lækre gangarter og selvf et godt sind, men det svært at finde rundt mellem alle de hingste..
    Hælder meget til stedinger smiley

• #5   7. feb 2015 Maria j: Hvad er zack kendt for at give videre:-)? Altså min hoppe fået et føl og hun avler også stort, så ved ikke om det så er en dårlig kombination? Det gør ikke noget hesten bliver 180 men den skal jo stadig se harmonisk ud smiley

• #11   7. feb 2015 Nej den har 8 i helhed.. 7,5 er for galoppen.. smiley Men hvis det fx blev zack kan føllet sø kåres i dv?

• #13   7. feb 2015 Katrine : Ja havde glemt at skrive helheds karakteren:-) men tak for beskrivelsen af ham.. Er der slet ingen der har et bud på om stedinger vil været et godt match til min hoppe?
    Kan se at der står ved ham, kan ved ang godkendes i dv.. Hvis jeg for føl efter ham kan dette så kåres i dv når både mor og far er i tysk oldenburger forbund?

• #14   7. feb 2015 Til ovenstående indlæg.. Mente jeg.. Stedinger kan ved ansøgning godkendes i dv

• #20   7. feb 2015 st schufro og furstenball har jeg også kigget på.. Men bliver det ikke noget indavl når der er donnerhall i 2 led på min hoppes far side? Eller hvordan fungere det?

Tina J hvorfor bryder du dig ikke om stedinger :-)?

• #21   7. feb 2015 Kan se nogle af de hingste i nævner er under 170... Avler Don olymbrio stort?

• #22   7. feb 2015 Hvad med weltjunge? Kunne det være et godt bud..

• #24   7. feb 2015 Nej okay det bliver måske en tand for meget donnerhall smiley

• #26   7. feb 2015 Jamen type mæssigt synes jeg hun er rigtig fin.. På kåringsbeskrivelsen står der at hun typemæssigt er særdeles god, med velansat lang hals, god overline, lidt stram lænd, lidt indfodet. Men vil helt klart have gangarterne forbedret..

• #27   8. feb 2015 Jeg synes du skulle tage til Herning.. For det første kan du se alle de nye hingste.. Men her har du også samlet hingsteholderne, og så ville jeg gå rundt og få mig en snak med de forskellige, hav evt. lidt gangartsvideo og et opstillingsbillede med af hende som du kan vise..

Der vil du helt sikkert kunne få nogle gode inputs til hvilken hingst du burde vælge..

• #29   8. feb 2015 Hvis du ellers mener, at din hoppe er fit til frostsæd, så kan da både Stedinger og Weltmeyer være emner. Men de findes udelukkende på frost.

• #30   8. feb 2015 Golden; ja er godt klar over de kun findes på frost smiley
    Har lidt en favorit liste nu 1. Stedinger 2. BH zack 3. fursten look.
    Weltmeyer kan jeg ikke finde pris på nogen steder?
    Mht fursten look, er der nogle der ved om han svært stort? Gør det noget at han også har donnerhall i blodet? smiley

• #31   8. feb 2015 Har kigget lidt på din hoppe og hoppestammen på hestedata.

Umiddelbart ville jeg kigge på en hingst der forbedre forpart, bagpart og trav.

profilbillede
  • #32   8. feb 2015 Lene H: tak for hjælp smiley Tænker du at nogle af de hingste jeg nævner kunne være et godt bud så?

• #33   8. feb 2015 Hendes resultat fra 4 års DSA siger også at traven har været svagest. Det er jo så også oftest den gangart man kan forbedre mest med ridning.

Umiddelbart er Zack som tidligere nævnt et godt bud, jeg har selv en hjemme i stalden, men der er sørme mange af dem efterhånden. Man kunne jo for at blive lidt mere interessant, vælge noget lignende blod fx Ampere http://www.euro-hingste-saed.dk/hest?id=23&reg=05.04946 ellers synes jeg gutten her Don Juan De Huus er spændende blod http://www.euro-hingste-saed.dk/hest?id=815&reg=08.09753

Men jeg kunne blive ved... Eurohingstesæd... Din nye bedste ven... smiley

Franziskus, Rock Forever, Millinnium

De fleste hopper i afstamningen har ikke lavet så mange afkom, så det er svært at danne et grundlag på det. Men din hoppes mormor har et afkom der har fungeret godt med Rohdiamant, så en kombination af dit D-blod og så noget R-blod var nok heller ikke helt hen i vejret.

• #34   8. feb 2015 Din hoppe har tidligere fået et Temptation afkom som er kåret i DH, men igen er trav svagest 7,5.

Hvis man vil kigge R-blod herhjemme er http://bluehors.dk/DK/Hingste/Rockefeller.aspx han en rigtig fin hingst, han har desværre ikke så meget egen præstation pga skade som 2 års, men hans helbrødre klarer det så, ganske udemærket på hans vegne.

• #35   8. feb 2015 Ja du har ret i at der er mange zack afkom, men han er jo også rigtig lækker.. Jeg synes bare det er svært at kigge på euro hingste da jeg ikke har så meget forstand på at se hvad jeg skal kigge efter.. Synes jo alle hingstene er lækre derinde.. Men gode bud du kommer med.. Dog synes jeg ikke så godt om rockefeller. Men der findes vel andre gode hingste med R-blod smiley Ham Don Juan de huus ser også rigtig fin ud.

Traven er helt klart hendes svage punkt..
    Men igen så synes jeg at Stedinger bare har brændt sig fast i min hukommelse.. Han er også kendt for at avle en god trav videre.. Men synes ikke rigtig at jeg får noget feedback på om der kunne blive et lækkert føl ud af det med min hoppe smiley Det vidst også noget med at man skal bruge ham til en hoppe med god overlinie, hvilket min også har men også en lidt stram lænd, så måske det er en dårlig ide?

• #36   8. feb 2015 Rockefeller er heller ikke min personlige favorit, men bare det at der er 5 kårede helbrødre er jo bevis på at det må være det rigtigt.

Hos nogle af hingstene på eurohingstesæd står der også karakter for gang. Problemet med tyske hingste er at deres karakterer ikke opgives, derfor skal man virkelig være god til at bruge øjnene og ikke bare forelske sig i en hingst.

Du kan også ringe til Malene fra eurohingstesæd og få råd. Hos DV synes jeg desværre der er en tendens til altid at få råd om de samme hingste.

• #37   10. feb 2015 Du har ret i at på mange af hingstene står der ikke karakterer for gang, det da lidt mærkeligt smiley når men ihvertfald tror jeg at jeg prøver at kontakte hende Malene der så.. Tak for råd smiley

• #38   10. feb 2015 Prisen for Weltmeyer kan du finde i bunden af denne link.

http://www.hestedoktor.dk/index.php?sektion=hingste&kategori=Hannoveraner

• #39   10. feb 2015 Golden: Tak for det smiley Men han ligger ikke i toppen af min liste længere smiley

Kommentér på:
Hingstevalg hjææælp :-)

Annonce