{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

Alina
Alina
Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62

Sælge skadet hoppe ifolet eller ikke ifolet? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en ponyhoppe på 18 år, der venter føl til foråret. Når føllet er kommet og vænnet fra har jeg planer om at sælge hoppen.

Den har en skade som gør, at den kun kan bruges til meget let hyggeridning. Derfor kan den ikke sælges som ridehest. Dog har den et sind og højde 140) der gør, at mindre børn sagtens kan skridte lidt rundt på den.

Spørgsmålet er så bare, om jeg skal lade være med at ifole den og håbe på nogle vil købe den til lettere hygge ridning eller om jeg skal ligge føl i igen og sælge den som ifolet avlshoppe? Den har gode papirer og resultater.

Hvad tror I vil være lettest at sælge?

Sælge hoppen ved jeg godt jeg ikke kan få ret meget for, men hvis jeg ifoler, vil jeg gerne have dækket udgifterne til det, som så vil gøre salgsprisen på hoppen bliver dyrere.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge skadet hoppe ifolet eller ikke ifolet?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   23. jan 2015 Lad hver med at ifol den..

• Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

#3   23. jan 2015 Den er tidligere B pony i dressur og gået p-klasser på landsplan. Derudover er den efter en Elitehingst og hoppelinjen er hovedstambogshopper.

Tina: God idé at sætte til salg nu, det vil jeg have i baghovedet.

Hvis der ikke melder sig en køber inden 30. dages brunsten, så skal jeg jo alligevel selv tage beslutningen. Mon man kan hente pengene på ifoling hjem ved salg?

• #5   23. jan 2015 Hvorfor vil du sælge så gammel en hoppe med en skade?
    Du kan jo ikke få noget for den, uanset hvad den har gået.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#6   23. jan 2015 Du forringer ihvertfald dine chancer for salg hvis du ifoler den..

• Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

#7   23. jan 2015 AMT: Hvorfor mener du jeg forringer chancerne? Det kan jo også være svært at sælge den, når den kun kan bruges til let hyggeridning. Hvis den har føl i maven kunne det jo være den havde lidt mere værdi for en evt. køber.

Jeg vil sælge den, da jeg mener den stadig har en masse at byde på i forhold til selskabshest, hygge ridehest til små børn, avl osv. Den er på alle måder en sund og nøjsom pony, som vi selv har været glade for, men vi skal skære ned.

• #8   23. jan 2015 Jeg ville ikke ifole den, fordi du får ikke det ind igen som det har kostet dig at ifole den.

• #9   23. jan 2015 Jeg ville ikke ifole den, fordi jeg mener, at når man vælger at ifole (medmindre man selvfølgelig er avler, men i så fald køber man vel ikke så gammel en avlshoppe?), så vil køber finde ud af, hvordan man kan få forbedret hoppens gener, ved at vælge en hingst, der kan gøre det, man ønsker. Altså, også ift. afstamning tænker jeg..

• #11   23. jan 2015 uden at vide helt vildt meget om det, ville jeg ike ifole den. om det var selvskabs hest jeg kikket efter eller ride hest ville jeg personligt ikke købe en der skulle ha føl, da jeg simpelhen ikke ville ha råd til det smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#13   23. jan 2015 Undskyld Tina: du ved jo alt, og vi andre har aldrig ret i de emner du også debaterei

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#15   23. jan 2015 Hvis du skal ifole den, skal du være indstillet på at køber nok kun køber hoppen grundet føllet, og derfor muligvis vil skille sig af med hoppen så snart føllet er afvænnet. Men dette kræver selvfølgelig at køber finder komme føl interessant mht stamtavle..

Det er rigtigt ærgerligt at en fin hoppe går til spilde, men det er også begrænset hvor meget man kan blive ved med at avle på en 18 års, så at sælge den som avls hoppe er måske heller ikke helt sagen.

Men uanset hvad, så kan du ikke få meget får den, og hvis du ifoler den, kan du risikere at miste købere (som søger selskabspony, eller en stabil skridtturs pony).
    Og hvis du vælger at ifole den, vildt med stor sandsynlighed miste penge uanset hvad, da du nok ikke kan få fuld pris for hoppen, og dækket omkostninger for ifoling, dyrlæge mm. smiley

• Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

#16   23. jan 2015 Ja jeg ved køber muligvis køber alene pga føllet, men der er jo altid risiko for at hoppen kan blive solgt videre af en eller anden grund.

Mht pris tænker jeg 3000-4000 kr for hoppen alene, og hvis jeg putter føl i hende, så er jeg nødt til at have 5000 kr oveni, da bedækning mindst løber op i det beløb.

Så spørgsmålet er om man vil købe en selskabs/hyggeride pony til ca. 4000 kr. eller en ifolet hoppe til ca. 9000 kr?

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#17   23. jan 2015 Alina: kan godt følge din tankegang..
    Men har erfaret at der er et forholdsvis stort marked for selvskabshest/børnepony.

Hvis ponyen er 100% idiotsikker og kan håndteres af en 3 årig uden problem, så kan du sagtens sælge ponyen til en 1.000.000 kr.

Forældre vil betale alt for en god børnepony smiley

• Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

#18   23. jan 2015 Den er super sød og nem at håndtere. Min egen datter på 3 kan selv stå og strigle den på staldgangen. Men den kan jo ikke rides som sådan. Skridt og lidt trav kan nok gå, men ingen samlende øvelser osv.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#19   23. jan 2015 Alina: det er netop sådanne ponyer forældre køber til deres børn.. smiley

• #20   23. jan 2015 AMT: 1.000.000 er nok lige overdreven nok.

TS: sæt den til salg omkring termin og se om der er nogen som har interesse i den, hvis ikke så kan du prøve at ifole og forsøge igen, dog tror jeg ikke du skal satse med at få 9000kr for den, nok nærmere 6000-7000 i folet.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#22   24. jan 2015 Team grafik: det var en overdrivelse.,

Men idiot sikre børneponyer går til en enormt høj pris i forhold til deres kunnen...

Kommentér på:
Sælge skadet hoppe ifolet eller ikke ifolet?

Annonce