Salg af skadet hest - erfaring? {{forumTopicSubject}}
Hej, som overskriften antyder sidder jeg i lidt af en kattepine. Min hoppe har siden januar været til salg og nu har hun under en springtime erhvervet sig en fiberspringning. Dette kræver ro de næste par uger og derefter genoptræning - ikke noget som giver varige mén. Men er det overhovedet muligt at sælge en hest i genoptræning? (her tænker jeg på nogle som har stået i samme situation) Hun skal helst være solgt inden juni, og vil derfor ikke være i fuld form inden da.
Jeg har overvejet at udskyde salget ind til hun er 100% rengående og i form, men ville også være ked af at opgive min 9 måneder lange rejse som jeg har planlagt til septemper.
Så.. er det uretfærdigt (i mangel på et bedre ord) og hjerteløst at sælge en hest under genoptræning - hvis ikke, hvor meget afslag plejer det at give i prisen?
Mvh. Malene
apr 2009
Følger: 47 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 32
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Kender du ikke nogen, du har tillid til, som vil kunne tage sig af hesten og dens genoptræning, mens du er væk, og indtil den kan blive solgt?
Hvis du vælger at sælge, skal du i hvert fald dels sætte prisen efter, at hesten er skadet og dels lave en meget klar, utvetydig og juridisk bindende kontrakt på salget i forhold til købers ansvar og forpligtelser samt en grundig beskrivelse af skaden, behandling af den og dens konsekvenser. Eventuelt vedlægge dyrlægeerklæring.
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 349 Svar: 1.131
Men jeg er nød til at sælge min uden garanti for at den bliver ridehest igen, fordi jeg ikke vil stå med den igen, samme tid er jeg nød til at sælge den til ingenting.
Det er simpelthen forfærdelig Jeg ville vente, til den var rask igen..
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 62 Heste: 7 Emner: 41 Svar: 341
men sørg for at der er skrevet kontrakt på at dyrlægen har sagt den ikke får varige men, og sørg for at du har ren samvittighed, HVIS hesten pludselig ikke virker..
vil måske sige at det er et problem med prisen.. ville personlig gerne have og lave afslag i prisen hvis det var mig som købte eller solgte en skadet hest.
Held og lykke med det.
sep 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 90 Svar: 1.769
dec 2010
Følger: 93 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 451
sep 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 90 Svar: 1.769
dec 2010
Følger: 93 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 451
maj 2008
Følger: 93 Følgere: 90 Heste: 10 Emner: 32 Svar: 548
Hvis det var min hest der var til salg og fik en fibersprængning, ville jeg ærlig talt lade annonce stå, som den var - og hvis jeg blev kontaktet af en interesseret ville jeg selvfølgelig fortælle at hesten havde fået en fibersprængning for f.eks. 2 uger siden og herefter fortælle hvor langt den var i skadesforløbet eller i genoptræningen. En fibersprægning skulle 7-9-13 helst ikke være noget der giver varige men, hvis man er lidt påpasselig med genoptræning og ro til at starte med.
Det er bare hvad jeg ville vælge at gøre, når nu det ikke er en større skade, talte vi om mere alvorlige skader ville jeg selvfølgelig tage op til overvejelse hvorvidt hesten skulle tages af nettet osv. (:
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 349 Svar: 1.131
For som en anden skriver, hvad nu hvis en evt køber vælger og lade vær med at tage hensyn til skaden?
Så hellere sætte prisen ned, hvis det er fordi du ikke kan komme af med hesten..
jul 2007
Følger: 54 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 103 Svar: 680
pøj pøj med det
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 43 Heste: 1 Emner: 328 Svar: 1.712
mar 2005
Følger: 151 Følgere: 151 Heste: 16 Emner: 14 Svar: 357
Salg af skadet hest - erfaring?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside