{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

christine b
christine b
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

Vedrørende kåring. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Jeg skriver til jer herinde, da jeg håber der er nogle kloge hestefolk der ved en masse om sadelkåring.

Jeg står i den situation, at min smukke hoppe skal kåres i dressur på Stutteri Ask i august - da jeg ikke har prøvet det før er jeg ret spændt og nervøs, da det er en jungle at finde rundt i med al den viden man skal have om emnet.

Her er lige en række spørgsmål:

Har I erfaringer med at det er godt at have en boksplads på dagen? Det forløber vel nok over hele dagen.

Min hest er sort - nogle gode showtips?

Jeg skal ride hende selv og også selv vise hende frem i eksteriørdelen. Hvad er jeres erfaringer med at ejeren rider selv osv. Er det bedre at have en prof på hesten?

Ved I om kravene til kåringen er større når hesten er 5 år? Altså i gangartsdelen.

Til sidst lige et billede af min skønhed smiley

Håber I kan hjælpe mig lidt.. Jo mere viden jeg har jo bedre.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedrørende kåring.
  • #1   15. jul 2014 Har I erfaringer med at det er godt at have en boksplads på dagen? Det forløber vel nok over hele dagen.

- Da vi har lastbil har vi ikke boks på dagen, men jo jeg tror det kan være
    dejligt nok for dig at have en boks plads.

Min hest er sort - nogle gode showtips?
    Min hest er også sort, jeg vasker hende i Nathalie Serien. (link fjernet)

De har en særlig shampoo til sorte heste.
    Desuden babyolie eller vaseline til øjne og mule.

Jeg skal ride hende selv og også selv vise hende frem i eksteriørdelen. Hvad er jeres erfaringer med at ejeren rider selv osv. Er det bedre at have en prof på hesten?

Jeg synes man har set både eksempler på at det har været fint selv at ride, men at det også har givet en go bedømmelse at have en proff til at ride. Men jeg synes bare man skal gøre det man føler mest for. Hvis man vil have det sikre også fordi det er en en dags test, ville jeg vælge en proff. Det er rigtig surt hvis det ænder med en dårlig kåring fordi både hest og ryttere er spændt.

Her er der fordele ved at vælge en stationsafprøvning, da hesten bor samme sted i en måned. Den er ikke i nye omgivelser på dagen men i de samme, og det er en berider der fremviser dem til kåringen.

Ved I om kravene til kåringen er større når hesten er 5 år? Altså i gangartsdelen.
    Jo ældre hesten er, jo større krav oplever jeg der stilles. Så JA. (: Derfor stiller vi helst vores som 3 eller 4 års da de ser lidt mildere på dem, også i forhold til evt. fejl og side spring på dagen, da det jo er meget unge heste smiley Men en 5 års eller ældre forventer de kan holde hovedet koldt.

Held og lykke med jeres ridt. smiley

• christine b
    christine b Tilmeldt:
    jun 2010

#2   15. jul 2014 Jeg siger tusind ak for de brugbare svar . det vil jeg helt sikkert tage med mig.Lige et spørgsmål mere.. Har hørt at de i DV er ret strikse med at man skal havde deres tøj på til kåringen, men kan man nøjes med at købe en bluse og så tage hvide ridebukser på? Vil jo helst fremstå så korrekt som det er muligt.. Men for dælan det er jo ret dyrt med en kåring har jeg efterhånden fundet ud af smiley

• christine b
    christine b Tilmeldt:
    jun 2010

#3   15. jul 2014 og hvis man for eksempel vil ride med spore til gangartsbedømmelsen skal det så være pony spore? Eller må der gerne rides med hestespore når den er 5 år smiley

• #4   15. jul 2014 Jeg ville personligt købe en boks, det er en lang dag for hesten, den og dens hold skal jo igennem tre forskellige dele. Mønstring, måling og ridning, så for at hesten har mest energi, så ville jeg købe boksen.

DV ser meget gerne du er i de rød hvide farver til mønstring og måling, samt nogle hvide bukser - ikke ridebukser. Til ridedelen er det almindelig stævne påklædning.

Kommentér på:
Vedrørende kåring.

Annonce