1.274 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Vis jeres unghest! Vis jeres unghest!

Hej alle. Tænker det kunne være hyggeligt lige at vise vores ungheste til hinanden. De er jo så skønne sådan nogle, og synes selv det er spændende at se hvor langt de forskellige er eller ikke er i forhold til alderen, og ikke mindst hvem de er efter smiley
Så vis den frem, og fortæl lidt om den smiley

Her er min unghest på 5 år, hun hedder Cille. Hun har Volstrups Casillas til far og Casir Ask til MF. Hun er springhest, men vi har ikke været til så mange stævner endnu, da vi har trænet rigtig meget derhjemme.
Vi startede LC og championat sidste år, hvor vi efter det gik ned og startede lavere klasser for at tage det roligt og ikke presse nogen.
Nu skal vi til at starte LC igen, skal faktisk til stævne på lørdag. Regner også med at prøve noget LB i år, og så må vi se hvad der sker smiley
Planen er at have hende hele hendes liv smiley

Her er et billede, som godt nok er et år gammelt, men lige det eneste gode springbillede jeg havde. Har nemlig mest videoer af hende i stedet for billeder smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vis jeres unghest!
  • #1   2. jul 2014 Her er et andet billede:

profilbillede
  • #2   2. jul 2014 Hun er godt nok ikke "min" mere, fordi jeg har fået egen hest og har sagt min part op, men det her var "min" Glimmer. Hun har belgier, oldenborg og noget broget i sig. Hun er efter Urfurst af hvarre og en "lokal" hoppe. Hun er god som dagen er lang, men gør ikke mere end hun lige nøjagtig skal smiley

profilbillede
  • #3   2. jul 2014 thalullah er min 5 års vildbasse starter LC klasser endnu men kan øvelser ( når det passer damen) til LB'erne smiley vi skal dog sidst i denne stævne sæson prøve et par LB klasser på udebane smiley i spring har hun sprunget 1m ca dog kun 60 cm til stævner og sidste stævne et mini kryds fordi damen mente spring på udendørsbanen var farlige xD skøre hest

profilbillede
  • #4   2. jul 2014 Her er det nyeste som ligger på computeren smiley

Tindur er født 28/9 2010. Hans morfar er Copperfield og farfar er Vic Torre (de var meget succesfulde på banen) Tindur skal bare gå jagter, og spring, dressur på hyggeplan. Vi starter tilridningen 11 August og jeg behøver ikke sige at det bliver en STOR dag smiley

profilbillede
  • #5   2. jul 2014 Hvor er de fine! Synes det er så spændende med ungheste, der sker så meget smiley

• #6   2. jul 2014 Min "lille" rødhåret 5 års. Efter BH Zack/BH Romanov, 175 høj;) en sand lille stjerne!

profilbillede
  • #7   2. jul 2014 Min hoppe på 3 snart 4, hedder lille nora og springer 1 meter i løsspringning og kan spring 65-70 cm med rytter. Hun kan rides stabilt i skridt og trav, galloppen arbejder vi på, smiley i får lige et billede smiley

og en video hvis det lyster:P det er en jeg lige har lavet:) der er lidt af hvert i den smiley

https://www.youtube.com/watch?v=NGUtZ9Rt9EQ

profilbillede
  • #8   2. jul 2014 min haflinger på 3år! smiley

profilbillede
  • #9   2. jul 2014 Min unghest fik jeg i går hun kan ik så meget hun ren islænder 5 gænger og kan dem og rides ud alene vi skal og arbejde grunddressur nu her ... hun er efter lieknir fra sørofte

profilbillede
  • #10   2. jul 2014 Min lille 3 års. Har været på ryggen af hende 2 gange i foråret, resten venter til næste forår smiley

Hun er efter Leverton Statesman og mf er shiregårdens Gimli smiley

profilbillede
  • #11   2. jul 2014 Min 4 års fra Marts 2010 efter Kærgaardens Amarone, han er 179 smiley
    Til vores første jagt....

profilbillede
  • #12   2. jul 2014 Skønne ungheste i har! smiley

• #13   2. jul 2014 Her er min unghest på 5 år som jeg selv har "lavet". Han hedder Rolighedens Barano og er efter min Bianca (Fjordhest/Oldenborg) og Rolighedens Jackpot (Welsh Cob). Så jah et rigtig fint gadekryds der efter min mening er faldet yderst fint ud smiley

Han er en god allrounder som både bliver redet i dressur og spring smiley

Har ikke startet mange stævner men har da nogle gode ridt over 70 % smiley

Min lille dressur/springhyp skulle gerne blive hos mig resten af hans liv smiley

Billedet er fra hans 4 års fødselsdag sidste år.

profilbillede
  • #14   2. jul 2014 smiley

profilbillede
  • #15   2. jul 2014 Min 5 års, Glibings Hulder, efter Hashagens D-Mark / Stas Råden.
    Vi har kun startet
    nogle LD'er indtil videre (dressur) men regner med at vi i hvert fald skal op og starte noget LB/LA, før året er omme smiley

Billedet er fra den 1. juni i år, hvor vi var til dyrskue.

profilbillede
  • #16   2. jul 2014 Kan også lige vise min gamle pony, som også er en unghest (eller var, da jeg havde hende). Da jeg havde hende var hun 4 og 5 år. Tilred og indsprang selv, og hun blev en rigtig dejlig pony. Kom op og gå LA spring med mig, og kom så af med hende som 5 års, så måtte ikke starte højere da jeg samme år faldt for aldersgrænsen. Hun har nu med anden rytter startet nogle MB'er smiley

profilbillede
  • #18   2. jul 2014 Nu bliver jeg helt misundelig over hvor pænt jeres heste går med hovedet -,- smiley min hun er en stjerne kigger... -,-
    smiley

profilbillede
  • #19   2. jul 2014 Lækker dressurhyps du har dig SOF! Må indrømme jeg selv synes dressur var kedeligt da jeg havde pony, men nu har jeg fået en hest der er noget ved at ride dressur på, så synes virkelig det er spændende nu, og tænker da også jeg skal ud og starte lidt dressur engang smiley

Held og lykke med den smiley

• #20   2. jul 2014 Min 5 årige unghest Jörp fra Skygge! Hun er redet i 6 måneder ca, og er bare en lille tøltmaskine, med det skønneste temperament smiley Hun er efter Gassi fra Vorsabæ. Hun har lige fået pause, men når hun skal startes op igen, skal vi begynde at lede efter noget trav smiley

profilbillede
  • #21   2. jul 2014 Dette er min 5 års efter Blue Hors Zack og med svenske Maraton som Morfar.
    Jeg købte ham sidste år som stor set rå, og havde om ham med til egnethnedstest da han var redet 2 måneder og fik 830 point, og blandt de bedste 35 bedste 4 års og blev udtaget og deltog i ungheste cahmpionatet i Herning, smiley

Alt dette har været en hård og stor oplevelse for både ham og mig, og han har nu hold et par måneders ferie og kommer igang igen her midt juli smiley

Så vi når desværre ikke 5 års championat i år, men vi glæder os istedet til de masse stævner vi kommer til at skal starte sammen smiley

i kan altid se mere om Bacchus under hans profil og så der video fra egnethedstesten under mine videoer smiley

profilbillede
  • #22   2. jul 2014 Min er godt nok kun blevet to her i april men glæder mig til at komme i gang med hende smiley
    Her er smukke Eveline hun er en blanding af oldenborg og traver orlov c:

profilbillede
  • #23   2. jul 2014 Min dejlige 5-års vallak efter Hoftanz og morfar er Supermax Macho.
    Han er 169 cm høj og forhåbentlig færdig med at vokse (jeg er kun 160).....
    Imorgen skal vi ud og starte i Odsherred, LB2 og LA1.. Det bliver spændende!

Det er fedt at have unghest- det at følge deres udvikling og selv forme dem er super fedt smiley

profilbillede
  • #24   2. jul 2014 Her er min part Snæfaxi! Han er 3 år gammel. Han er 5 gænger men ikke tilredet endnu. Ejeren regner med at tilride ham i september i år. Han er rigtig dejlig og har kendt ham siden han var omkring et år og jeg fik lov til at gå ind til ham på folden. Haha så forelsker man sig lige i en smuk Islænder som man efterfølgende får lov til at ride efter han er blevet tilredet! Han skal ikke tilspringes og det har jeg det helt fint med. Han skal kåres og på dyrskuet. Jeg blev spurgt om jeg ville tage ham med på dyrskuet og hvad svarer man? Et stort JA! Jeg bliver måske også den første der skal op på ryggen af ham. Ejeren kan lægge sig over hans ryg uden der sker noget så vi håber det kommer til at gå godt.

profilbillede
  • #25   2. jul 2014 Her er min lille basse. Han er 4 år og let tilredet. Han er halv oldenborger og halv fjordhest.

profilbillede
  • #26   2. jul 2014 Her er min lånehest, Freya. Hun er ren dv, med blue hors rush hour til far. Hun er 6 år gammel og ikke aldersvarende uddannet.

profilbillede
  • #27   2. jul 2014 Evida er 5 år og har været redet siden midten af marts efter 1 års voksepause smiley hun et efter Victory smiley hun kan rides alene i skoven som er super dejligt smiley planen er at vi på et tidspunkt skal ride Hubertus jagten smiley

profilbillede
  • #28   2. jul 2014 her er min 5 års vallak efter Heartbeat
    han er klar til de små LA dressur og spring har vi ikke startet mere end LC men springer fantastisk hjemme dog er han lidt nervøs på springbanen til stævner der er ingen ting hjemme

profilbillede
  • #29   2. jul 2014 Min vallak fra Maj 2010. Han er efter Tailormade Lancelot / Blue Hors Romanov og måler 166cm. Han var i tilridning i September og holdte fri til Januar hvor han begyndte at blive redet.

profilbillede
  • #30   2. jul 2014 Jeg har en 5 års hoppe efter Casir Ask med Loran som morfar. Købte hende for to måneder siden, men har redet hende siden august sidste år smiley

I år er målet 5 års championatet i dressur og lidt sløjfespringstævner. Jeg har haft hende med ude og starte LD1-LB2 og hun har gjort det super fint med procenter fra 64-81% smiley

Vi rider også gerne i skoven, hvor hun kan rides alene uden problemer. Alt i alt er hun en dejlig ukompliceret unghest, som gerne vil nusse og arbejde smiley

profilbillede
  • #31   2. jul 2014 Her er min 5 års efter Samondo og Indian Tipi. Har haft ham siden han var 21/2. Han er 165. Vi har startet et enkelt stævne LC1 som var en god oplevelse, og deltaget på en jagt træning i foråret.
    Meningen er at han skal være min allround hest dog med vægt på springning og jagter. Vi tager nok også et distance stævne i fremtiden, bare for at prøve lidt forskelligt. Modsat min tidligere hest så har ham her let ved dressuren, hvilket pludseligt har vagt min interesse på dette felt også. Vi skynder os langsomt, og forhåbentligt skal han være min altid smiley

profilbillede
  • #34   3. jul 2014 Her er min lille tøs, Donna hun er 2 år, og bliver 3 om 9 dage. Efter Don Kennedy og Disa Boesgaard. smiley

profilbillede
  • #35   3. jul 2014 Min skønne unghest Kasijo, han er 3 og nytilredet og hygger dig pt på sommerfold til vi begynder træning frem mod championater til efteråret. smiley

profilbillede
  • #36   4. jul 2014 Her er min nye unghest Chasmin efter Pikant
    Hun er lige blevet 3 år og skal tilrides nu her smiley

profilbillede
  • #37   4. jul 2014 Her min unghest, Zacko. Han er en 4 års vallak efter blue hors Zack. Indtil videre er han kun ryttervant i skridt og han mangler en masse erfaring og opdragelse, da han ikke har været så meget i hænder, men planen er, at vi skal ride dressur og lidt spring, når vi engang når dertil:

profilbillede
  • #39   7. jul 2014 her er min prinsesse på 2 år hun er efter

mor: Fame: DV og gammeldags Oldenborg

far: Jackson: DV

oldefar: Blue Horse Don Schufro

hun er 154 i stg men vokser stadig og står pt stille med voksningen smiley

http://www.hestegalleri.dk/galleri/210813-anden_saerlig_race_survivor_of_the_sunshine33

profilbillede
  • #45   7. jul 2014 Min dejlige fantastiske 1 års welsh sec.b hoppe plag Bjerregårds Matiné smiley

profilbillede
  • #46   8. jul 2014 Han er god nok et føl ??

profilbillede
Kommentér på:
Vis jeres unghest!

Annonce