{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vis mig din foderplan til unghest!
  • #2   19. nov 2012 Min unghest på 4, der bliver redet 3-4 gange i ugen får pr. dag:

2250 gram sportsmüsli fra HAVENS + 1000 gram lucerne, fordelt på 3 måltider.
    Han er ude fra klokken 9-16, og har altid hø i boksen når han er inde.

• #3   19. nov 2012 Min får EQUSANA's Recover, 1,5 kg om dagen. 500 g pr måltid. Tilsat hørfrø-olie i middagsfoderet og mellem 5 og 10 kg hø dagligt.

Hun har sart mave, så derfor er jeg desværre nødt til at passe meget på med hvad jeg putter i maven på hende.

• #4   19. nov 2012 prisen ved jeg faktisk ikke rigtig... giver 155 ca for en 20 kg sæk foder, og 75 for lucerne, ved ikke hvor mange kilo der er i. Jeg ved ikke hvor mange penge jeg bruger, jeg køber bare når jeg mangler smiley

• #5   19. nov 2012 roepiller- en håndful lucerne også vitaminer og mineraler og hø/wrap koster ca 268 pr med med strøm og vand også -

• #6   19. nov 2012 Min unghest får 500g sugergrow + 2 liter lucerne fordelt på 2 måltider om dagen.
    også får hun 8 kg wrap i boksen til om natten + halm på jordfolden.

Det fik hun hos tidliger ejer og derfor er vi kørt videre på det da hun funger godt på det.

en sæk sugergrow 20 kg koster 265 kr
    en sæk lucerne 90 liter koster 170 kr
    wrap ca 280 kg per. mrd. giver jeg 280 kr for

• #7   19. nov 2012 Min får 500gram horselux om morgen og om aften også får hun mash oveni og så får hun biotin smiley

• #8   19. nov 2012 min får 4 liter opblødte roepiller, 2 kg hippobas basis 3 håndfulde lucerne olie og hvidløg fordelt over 3 måltider og så 15 kg wrap

• #9   19. nov 2012 Vores foderplan - til gamle som unge - er udregnet af uvildig foderkonsulent.

Planen består som basis af fri hø eller ca 20 kg, 500-2000 g valset havre, 150 g grøn salvimin samt 500-2500 g lucerne alfalfa. Havre, lucerne og hø afhænger af størrelse, alder og arbejde.

Sådan er de dækket 100% ift vitminer og mineraler. Foderenheder kan justeres i havre- og hømængden.

Det er nemt, enkelt og billigt!!

Jeg gir ikke meget for alle de der fancy muslieblandinger og andre opreklamerede produkter. Det er os menneskers sans for det lækre udseende, de tjener på. Heste vil lige så gerne have havre og godt hø.

Derudover kan man ved særlige behov supplere - fx får min snart 16 årig dressurhest MSM og Glucosamin i hans foder til de gamle led, der har gået tusindvis af km, mens min unge hest får 30 ml omegaolie til forebyggelse af sprukken hud=muk i kodebøjningen.

• #10   19. nov 2012 Min unghest på 1½ år..

Suregrow 400g per måltid
    Sort havre 200g per måltid
    Roepiller (opblødte) ca 500g per måltid
    Lucerne 200g per måltid.
    Hun for 1 stor spand Hø med top på til morgen
    Hun for 2 store spande Hø med top på til aften plus wrap ved siden af til natten..
    Ialt for hun 6 kg hø/wrap om dagen..
    De har også en stor rundballe til at stå på folden

Jeg køber kun Suregrow til min en sæk af 20 kg koster 265 kr
    En sæk kan holde 1 måned til min.. Resten af foderet er med i opstaldnings prisen

• #11   19. nov 2012 glemte pris 66 kr til roepiller 266 kr til hippobas 40 kr til olie 50 kr til lucerne ca 400 kr til wrap

• #13   19. nov 2012 det lyder til at i alle har meget nemt ved at holde huld på jeres plage.. gid det var mig

• #14   19. nov 2012 Godt huld = fri adgang til kvalitetshø smiley

• #15   19. nov 2012 Min får..

600 gram Equsana balance. Det har ligeså meget protein som suregrow, og er til de helt nøjsomme, som bare skal dækkes ind med vitaminer og protein. Og der er intet korn i, mener stivelsen er 7%, hvor der er en del hvedeklid i suregrow.

Min mangler 100 gram råprotein for at være dækket ind med KER normer, men jeg kunne vælge at give hende lidt mere tilskud så. Men er dækket ind med de gamle NRC normer, og er også tjekket med blodprøver, som var fine. Men høet i stalden er så heller ikke tjekket med analyse. smiley

Nå ja, pris. 180 kr, min sæk holder i 40 dage. Mener det er ca. 150 kr/måneden, jeg så giver.

• #18   20. nov 2012 Min 1 ½ års plag får
    fri adgang til Hø
    Hippolyt fohlen gold, 3 kopper
    pavo vitamin mineral
    også tilskud fra hippolyt til knogler og led, da hun vokser så voldsomt.
    Men mine andre heste,
    har bare fri adgang til hø, også får de en vitamin mineral blanding, har en hest med springer bagben og hun får så msn og glucosamin. Og de er alle sammen fine, måske lidt for runde smiley UPS

• #19   20. nov 2012 1,5 kg sportsbrock fra havens er lige steget fra 137 til 149 for 25 kg
    300g soyaskrå hvidløg biotin samt ekstra vitaminer og mineraler hø på folden og hø og halm i boksen går ude ca 12 timer pt
    i alt ca 350 med hø og gulerødder om måneden til en 3 årig hingst som ikke bliver redet.

Kommentér på:
Vis mig din foderplan til unghest!

Annonce