{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.192 visninger | Oprettet:

Dilemme, skal jeg sætte hende ifol? {{forumTopicSubject}}

Hej Jeg har en 3 års Dansk Varmnblods efter Chellys Z:0)
Hun bliver dog ved med at vokse, er ca.173 der omkring. Vil rigtig gerne have føl på hende, men synes det er svært at finde 10.000,-

Føllet er et jeg selv vil beholde, har også overvejet at finde en billigere hingst, men ved ærlig talt ikke hvad jeg skal gøre...

Hun starter så småt på ryttertilvæning nu her.

Nogle folk derude der har mere forstand på det end mig, der vil hjælpe:0)

I får da lige et billede;0)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dilemme, skal jeg sætte hende ifol?
  • #1   20. jun 2014 En ting er bedækningsprisen, men der kommer dyrlægeregninger pas vaccine, smed og attest på at hoppen er ren, da vi lavede et føl kostede det os UDEN midermælkserstatning og inkl bedækning 25000-30000 kr

  • #2   20. jun 2014 Hvorfor ikke bare vente med føl?

    Der er vel intet i vejen for at ride hende til, bruge det næste års tid på at få hende stabil under rytter og så sætte hende i fol næste år?

    AT finde en billigere hingst er self en mulighed, men hvis du har udset dig den helt rette hingst til hoppen som forhåbentligt kan give dig drømmehesten hvis alt går vel, er det da osse surt at gå på kompromis.
    Og så er der jo lige den hage ved det, at bedækningsprisen nærmest er det mindste af det. Der vil jo komme mange udgifter hen af vejen, og inden f'øllet er klar til tilridning, vil den sikkert have kostet nok til at du kunne have købt en fornuftig unghest eller to smiley

    Så er der ikke pengene til at gøre det ordentligt, så ville jeg vente



  • #5   20. jun 2014 Bedækning en koster 5.000 det er en ask hingst jeg har kigget på?? Har bare regnet med det kommer op i en 10.000 - 15.000,-??
    Når de skal have føl første gang er der så ikke en masse ting der skal gøres? ??
    De 10.000,- Finder jeg bare ved at arbejde mere, men er jo bare helt ny i det. :0)


  • #7   20. jun 2014 Jeg ville vente. Så kan du jo spare op til næste år.

  • #13   20. jun 2014 Isabella, jeg har så fået af vide at det sker der ikke noget ved. Hun stopper bare med at vokse...

  • #14   20. jun 2014 Tina, snakker det lige igennem med mine forældre igen. Så kan det godt være jeg giver et ring, mange tak:0)

  • #16   22. jun 2014 Stald Kejlberg har tre springhingste til 3.000 kr plus moms, og med god service. Du kan vist finde dem på Facebook.

    Personligt er nogen af de dyreste bedækninger jeg har prøvet, været på BH både med hoppe der er insemineret på stedet, og med tilsendt. En ellers helt ukompliceret hoppe, skulle lige pludselig behandles med både det ene og andet, og kom forresten slet ikke ifol. Først da det blev gjort som der plejede lykkes det

    Så skulle jeg bruge Ask hingste, ville jeg nok vælge Stutteri Laser eller hjemme.


    Mvh


  • #18   22. jun 2014 Nu var der blandt andet at sprøjte ægget af, og det på virker ikke næste brunst. Den anden behandling var helt unødvendig og også noget der kun blev gjort i den brunst, uden betydning for fremtidige brunster.

    Desuden var det ikke dyrlægens forslag. Men en ansat fra BH der forslog det.

    Jeg kender flere andre med uheldige oplevelser på BH, men sådan er det nok med alle steder. Jeg undre mig bare over at man bare forslår BH og Ask. Der findes da andre lige så dygtige hingsteholdere eller dygtigere, som har hingste i samme prisleje. Skal hoppeejer give 5000 plus moms, så er der mange andre hingste, og måske nogen der passer endnu bedre. Men det kræver mere information om hoppen.

    Mvh


Kommentér på:
Dilemme, skal jeg sætte hende ifol?

Annonce