4.497 visninger
|
Oprettet:
Frieser blanding :-) {{forumTopicSubject}}
Ganske enkelt vis mig din frieser blanding og skriv meget gerne lidt om temperament og hvad den er blandet af
jun 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 162 Svar: 402
apr 2012
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 50
Billedet viser hvordan han ser ud nu... efter hans tænder er blevet ordnet, han har fået struktur e og micro vital kur
jun 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 162 Svar: 402
nov 2009
Følger: 60 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 1.346
jun 2013
Følger: 8 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 63
http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/434195-lidt_vinter_billeder
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 113 Svar: 895
apr 2012
feb 2006
Følger: 50 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 20 Svar: 152
Jeg har Mox på 7 år, blanding af Frieser og Welsh Cob. Han er min soulmate og mit et og alt. Han har simpelthen det skønneste sind. Meget tillidsfuld og venlig, men også selvsikker og til tider meget sensitiv. Vi rider akademisk dressur og går/rider turer.. Han er bestemt ingen springhest, men en god agility-hest
Hvor er din hest bare dejlig. Jeg elsker frieserblandinger, fordi de har så meget charme og personlighed. Kig gerne på min profil hvis du vil se flere billeder.
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 113 Svar: 895
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 177
Jeg har Addi, hun er 75% frieser og 25% ox araber! købte hende som et års , helt rå, vil sige at det første år var skrækkeligt, da hun overhovedet ikke var særlig sød, andet når hun lige momentvis ville vise den side af sig, og jeg tænkte flere gange hvad det dog var jeg havde rodet mig ud i. Hehe. Hun bed, sparkede og var bare total uden respekt for mig. Jeg brugte jordarbejde rigtig meget, og lige pludselig en dag, tænkte jeg at det var mærkeligt, havde ikke været bidt eller sparket i en hel måned, og så gik det bare stærkt, og har nu en fantastisk plag på 2,5 år, som er lynende hurtig opfattende, har knyttet sig helt vildt til mig( enmands hest), sød, blid, opmærksom og stadig en ballademagere, men på en god måde, uden at være ondskabsfuld. Hun tager de fleste ting med ro, og hvis hun puster sig op, falder hun hurtig ned igen.
Men tror meget at både friesere og arabere er som hende, så det er nok meget karakteristisk for dem.
På nogen punkter er hun følsom, men det fx mere i forbindelse med flytning, der går lang tid inden hun føler sig hjemme, men ellers ikke sådan at nerverne sidder udenpå. Hun er faktisk meget nervefast.
apr 2012
Silas er så følsom med nogen ting andre er han fuldstændig kold overfor.... Han er meget, meget bange for mænd/ smed så bange at smeden med nød og næppe har kunne tage hans forhove og lige få klippet det værste af dem... filer han går han helt agurk... så nu skal vi prøve at bedøve ham så prøver smeden igen for vi vil meget gerne have ordnet hans hove.... tror aldrig de rigtigt har været ordnet før, ikke fordi de er sindssygt lange- men vi er så vant til at have smed på vores pony hver 6- 7 uge så han altid har fine hove og det ville jo være dejligt hvis Silas ville være med på den Vi kan sagtens løfte hans hove ( det kunne han heller ikke da vi fik ham- men med rugbrød og masser af ros gik det hurtigt ) og vi kan også få lov til at file, bare så vi kan vænne ham til lyden og følelsen Hvis det ikke lykkedes vil vi prøve med en kvindelig smed og se om det hjælper
Han er også meget følsom omkring hans ben... du kan vaske ham med en vandslange på halsen osv og han elsker at have den i munden... men i starten hvis man spulede hans ben gik han helt agurk.... Han kræver rigtig meget tilvænning til ting der sker omkring ham altså hvis man fx vil ligge et underlag osv på ham... vi kan fx godt lægge en sadel på ham i stalden og på staldgangen... men hvis man prøver i ridehuset er sadlen mega farlig Men omvendt overrasker han med mange ting... på tur er han fuldstændig cool, da vi havde ham med ved vandet første gang- vadede han bare lige ud og havde næsten lagt sig i vandet, han er ikke bange for ret meget presinninger osv vader han bare lige over og han er meget nysgerrig og en utrolig venlig hest... Han har ikke haft et nemt liv og har vist ikke været ved andre end hestehandlere hele hans.... og vi tænker rigtig meget over det med at han er så bange for mænd- han vil ikke en gang spise rugbrød, gulerødder osv ud af deres hånd og kan blive så bange for dem at han stiller sig hen i et hjørne af boksen og ryster
mar 2011
Følger: 114 Følgere: 115 Heste: 17 Emner: 8 Svar: 77
apr 2016
Følger: 17 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 4
Frieser blanding :-)