Det er hårdt at sige nej ... Det er hårdt at sige nej ...
Jeg er nødt til at komme ud med det.
Siden min pony var 16 (nu 19) har jeg overvejet at ifole hende, trods alt taler imod. Hun har ikke haft føl før - ville derfor være svær at få ifol og det ville sikkert give komplikationer. Et år tilbage snakkede jeg med en avler, som jeg somme tider hjælper. Hun sagde, det da ikke kunne skade at prøve. Well, av min pengepung og hvis min elskede ponyperle skulle komme noget til under en foling, så ville jeg aldrig kunne tilgive mig selv ...
Jeg snakkede også med dyrlægen sidste år. Hun sagde også nej - økonomisk kunne det slet ikke betale sig at prøve. Selvom hun er i god form og sikkert godt ville kunne undfange, så kan man trods alt aldrig garantere for en sikker fødsel, specielt ikke med en ældre dame. Jeg gik så og overvejede, om jeg turde at tage chancen, men hvorfor gamble om min sjælevens liv?
Nok er det min største drøm at få en efterfølger af Silver, men for dælen ...
Phew, jeg måtte ud med det. Klap mig lige på skulderen og fortæl mig, jeg bestemt ikke bør gøre det nogensinde - eller spark mig i røven og skæld mig ud for at overveje det ...
jun 2008
Følger: 115 Følgere: 102 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.493
Jeg har set det gå grueligt galt med en ældre hoppe. Det var den 12-årige datters 19-årige ridehest, som moren satte ind til deres hingst, selvom datteren ikke ville have det, og alle på stedet sagde hun skulle lade være. Selvom hoppen var frisk, så var den svær at holde huld på, og var altså lidt oppe i årene.
Gennem graviditeten blev den bare tyndere og tyndere, og de fodrede og fodrede og den fik ormekur, men den endte med at være så svag, at da den ENDELIG gik igang med at fole, et par uger over tid, så døde den altså under folingen.
Så, som jeg sagde: Et stort skulderklap til dig for at være skeptisk og holde tilbage.
aug 2006
Følger: 67 Følgere: 66 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 185
Lige nu er der så mange hjemløse føl derude fordi folk har dårlig økonomi, og jeg er sikker på de vil give lige så stor glæde
nov 2009
Følger: 60 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 1.346
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Heste: 6 Emner: 1 Svar: 12
men det behøver ikke at gå galt bare fordi det er en ældre hoppe.
Min far købte for et par år siden en ældre hoppe på 18 år som han ville bruge som hygge-ringridder-hest, men det vidste sig at hun havde alt for meget krudt i røven. Min far begyndte at snakke om at han ville have føl i hende (da der kunne komme noget rigtigt godt ud af hende), men det var nu mange år siden hun sidst havde haft føl, og efter hun havde tabt sine føl ved den tidelige ejer spurgte vi en dyrlæge om det var muligt at hun ville kunne få føl igen, og han sagde at der var en chance for det, og hvis kun kom i en nogenlunde form ville der være en større chance for det. Lidt tid efter valgte vi så at sælge hende pga. ejeren af rideskolen desværre blev meget syg og vi derfor ikke vidste hvor lang tid der stadigvæk ville være rideskole der (Da det ikke ville være heldigt at stå med 3 heste og et føl som man ikke har plads til). Hun blev solgt til nogen fra den samme rideskole, som også gerne ville se om hun kunne få et føl mere, et år senere fødte hun et lille hoppe føl
nov 2009
Har du så set hendes lille følle?
aug 2008
Følger: 71 Følgere: 119 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 845
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Heste: 6 Emner: 1 Svar: 12
jeg har kun set billeder af hende, men har desværre ikke haft tid til at komme derud
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.256
Der er store chancer for der er noget som går galt nå hoppen er så gammel og aldrig har fået føl før..
og jah det kan også ske alt går som det skal..
I forvejen er det jo risikabel og sætte sin hoppe ifol i en normal alder og som er vant til og få føl.. Hoppen kan smide føllet som er rimelig normalt = alle bedækningspengene og dyrlæge penge spildt..
Derudover kan der ske noget underfolingen hvad også sker (har jeg prøvet med en hoppe på kun 4) og føllet dør og i nogle tilfælde også hoppen..
Personligt så nej ville jeg aldrig tage chancen.
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.042
nov 2009
Søster Mc: jeg kender desværre intet til søskende, selvom der er gået rygter om det - dog siges det, at hendes søster er i Irland.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.439
Det er hårdt at sige nej ...