1.648 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Stor hingst, lille hoppe?? Stor hingst, lille hoppe??

Hej! Hvis man vælger en stor og fyldig hingst (170-175) til en lille hoppe på ca. 155-158 som ikke er så fyldig, kan der så ske noget med hoppen under foling? Bliver det for svært for hende at fole eller vil føllet tilpasse sig hoppen? Og hvis far er 175 eksempel vis og hvis hoppen er 155, kan føllet så godt vokse over sin mors højde når der er så meget forskel på hingst og hoppe??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stor hingst, lille hoppe??
  • #2   12. mar 2014 Øv øv...Vil gerne have føl på hende en dag men hun er lige på grænsen til hvad jeg synes bliver for småt. Så vil gerne have noget større. Helst omkring 165 smiley Men det kan jo så godt blive et problem..

• #3   12. mar 2014 Det tror jeg ikke bliver et problem, kender mange hvor hingsten har været en bid større end hoppen smiley Min gamle pony på 146 fik føl med en hingst på 160, ingen problemer der og føllet blev over 155 hvert fald.. smiley

• #4   12. mar 2014 Jeg ville ikke være bekymret. Føllet tilpasser sig i hoppens mave. Føllet kan dog sagtens vokse sig større end moderen smiley

• #5   12. mar 2014 så længe størrelses/højdeforskellen ikke er mere end det, skal det nok gå

• #6   12. mar 2014 Okay smiley For jeg skal have lidt mere højde på end jeg regner med at hun bliver. Og ønsker mig så inderligt et føl fra hende en dag! smiley
    Hun er dog kun snart tre, så der går lige 4 år endnu smiley

• #8   13. mar 2014 Kender desværre ikke noget af hendes familie. Ved kun at moar var ca. 165...Andet aner jeg ikke.. smiley Hun kommer fra hestehandler og er født der. Hun er " hul i hegn" føl så ingen ved hvem faderen er. Jeg er dog næsten sikker på at den er PRE smiley har fundet en oldenborg jeg skal bruge på hende hvis han er her til den tid smiley han er dog kun 168 smiley Så håber at følle bliver omkring 160-1635 smiley

• #9   13. mar 2014 165****

• #11   13. mar 2014 Ja smiley
    Hun har ikke fået det hun havde brug for der hvor hun stod før, hun er begyndt at vokse meget nu hvor hun har skiftet foder...hun er 157 over krydset. Og hun er lige gået i vokseperiode IGEN igen smiley Så nu må vi se smiley
    Men jeg har fundet en oldenborg Urfürst Af Hvarre, som jeg skal bruge smiley Og så må vi se hvad der kommer ud af det smiley

• #13   13. mar 2014 altaå min hoppe på 139 blev efter samråd med dyrlæge ifolet (naturlig bedækning) af hingst på 165.
    føllet blev mega, super godt. vandt kåring, dagens bedste hoppe m.m hun er 4 nu, og er vel 147-148 vil jeg gætte på.
    Så det kan sagtens lade sig gøre med stor succes. der var ingen problemer med foling, trods det var hoppens første føl

• #14   13. mar 2014 min hoppe i år på 162, bliver også ifolet med hingst på 172, netop for at få lidt højde på følle bølle, og det ser ikke ud til at hoppen avler super stort selv.. har en 2 års gående efter hende, som maks bliver på hendes højde. og det er desværre ikke helt stort nok til mig

• #15   13. mar 2014 Min hoppe har flere gange nu fået føl.

Hun er 123-124 og hingsten 149-150 og jah du kan se det ene afkom på min profil =)

Så nej kan ikke se et problem i det.

Dog en ene gang var føllet ret stort og den havde vist ligget forkert for dens ben så lidt forkerte ud så blev aflivet. Men det behøver jo intet have med hingsten var større hun har fået fået et føl med samme hingst uden problemer og før det føl fået med en hingst på samme str ..

SÅ jo det kan du sagtens

Kommentér på:
Stor hingst, lille hoppe??

Annonce