{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
679 visninger | Oprettet:

vores første LB1.. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Vil lige høre, hvad i mener dommerne lægger mest vægt på i LB klasserne, her tænker jeg hovedsageligt LB1.

Skal starte vores første LB1 her om 2 uger, og ved sku ikke helt om vi er ready for it.
Vi har redet LC klasserne i noget tid nu, og får ikke flere 5 taller i de programmer mere, hovedsagelige 6 og 6,5.

Min hest døjer lidt med at samle sig så meget som dommerne gerne vil have, men hun er rimelig øvelses stærk, og er meget taktfast og lydig - så vil sagtens kunne få hende rundt i programmet.

men når hun ikke går 100% stabilt til biddet hele tiden, vil det så slå os helt ned? Tænker at det ikke burde være den største forhindring, men kan se at selv i LC der er det "hovedet korrekte placering" de ser mest på..

Hvad synes i, skal vi bare springe ud i det, eller bør vi vente? Vi skal ride en LC3 og en LB1 til det stævne hvis det er.

Vh Anette smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vores første LB1..
  • #1   24. jun 2013 Go for it.. det værste, der kan ske, er at I ikke får en placering. smiley du blir oplevelsen klogere. smiley

  • #2   24. jun 2013 det rigtigt smiley det heldigvis også kun et lille stævne - men vil helst heller ikke give os begge en skod oplevelse ved at kludre helt i det smiley men har selv redet programmet før, så det kun hestens debut smiley

  • #3   24. jun 2013 Der bliver kigget på stabilitet og lydighed. Vigtigt at markere overgangene.

    Er du blevet udklasset af de andre LC'er?


  • #4   24. jun 2013 Jeg ville helt klart gøre det smiley Du skal jo tage din "kritik" som noget positivt, og måske du får en ok procent. Man kommer jo aldrig videre, hvis ikke man prøver! smiley

  • #6   24. jun 2013 nej jeg er ikke udklasset af LC - synes bare de er ved at være kedelige. jeg rider ikke med for kun at vinde, men også for netop at få kritikken og se hvad der skal arbejdes med smiley

    michelle: Det har du helt ret i, plejer også at se dem som noget positivt smiley

    just a dreamer: overgangene driller kun mellem galop og trav, og det er minimalt efterhånden, det har været meget værre! smiley sidst hun var afsted her i weekenden, slog hun fra et par gange i hvert program, ellers gik hun hvor hun skulle.

    tror jeg forsøger og så må vi bare knokle smiley


  • #7   24. jun 2013 synes du skal springe ud i det smiley Jeg har også døjet lidt med det du siger i sær det med at den skal gå stabilt! vi skal ud og starte vores første la smiley tror godt du kan klare det smiley hvis du rider meget præcist skal det nok gå! ellers når det er debut kan bare jo bare være ligeglad mht placering bare man er tilfreds smiley

  • #8   24. jun 2013 hehe vi får aldrig noget at vide mht. programmet, altså om volterne er for små eller lign. folk siger også at vi rider meget præcist og det er derfor dommerne nok kun kigger på hendes holdning efterhånden smiley

    og ja, en placering er fedt, men det fedeste er nu bare at være med smiley


  • #9   24. jun 2013 øgninger osv plejer ikke være noget problem, medmindre hun kommer til at jappe hvis jeg presser for meget - men det kan vi nå at træne på endnu smiley

    men som du siger, de ting der står i kritikken er jo netop det der så skal arbejdes med smiley

    vi forsøger - rider jeg over 60% så er jeg meget tilfreds smiley ellers, så vi den oplevelse rigere og så må jeg beslutte mig for, om vi skal blive i LC lidt endnu, eller om vi begynder lige så stille med LB smiley


  • #10   24. jun 2013 LB'erne er gangartsprogrammer, så her ser de mest på, om du f.eks. er i stand til at vise en afkortning fra galop og travøgninger og får dem markeret i starten, om diverse overgange osv. Øvelsernes udførelse bliver ikke vægtet så højt - det er egentlig først i La'erne, det begynder at have større betydning.
    I Lc'erne skal du egentlig bare vise korrekt grundridning. Der forventes ikke det store, men du skal nærmest bare vise, at du kan styre hesten rundt med let tøjleføring.

    Men som de andre siger: kast dig ud i det smiley det værste der kan ske, er, at du må erkende, at du ikke var klar alligevel. Men stævner er jo til for øvelsens skyld, sø du har noget at arbejde videre med.


  • #11   24. jun 2013 Øverst på kritikken står der hvad de kræver;)

  • #12   24. jun 2013 det må briste eller bære smiley vi giver det forsøget. smiley

Kommentér på:
vores første LB1..

Annonce