637 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Stævneklar - hjælp Stævneklar - hjælp

Hej smiley

Jeg skal starte mit første klubstævne. Normalt har jeg kun startet rideskolestævner. Og der er ikke alle de regler. Så er lidt i tvivl om det er et krav eller. Jeg skal starte en LC3-A. Hvilket også er min første gang på A-bane, så det skal nok også blive spændende.

Jeg er i tvivl om man skal ride med stævne nummer, eller om det ikke er nødvendigt til klubstævner. Også er jeg usikker på om der er noget andet jeg skal huske. Jeg skal selvfølgelig i mit stævnetøj og ham i hvidt underlag og det. Men nu tænker jeg ellers og praktiske ting. Han er kun min part og samtidig rideskolehest smiley

Har I nogle gode råd og ting jeg skal huske, som jeg måske kunne have glemt eller ikke have tænkt over smiley

På forhånd tak smiley
Sofie

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stævneklar - hjælp
  • #1   1. apr 2013 Du skal ride med stævnenummer, ja smiley

• #2   1. apr 2013 Spørg dem derude, det er ikke alle steder de forlanger du skal have nummer på, men tag det med for en sikkerhedsskyld! smiley

• #3   1. apr 2013 Dem jeg spurgte på min rideskole, var nemlig ikke sikre. Nogen mente man ikke skulle, andre mente man skulle. Derfor kom jeg i tvivl.

• #4   1. apr 2013 Hvis jeg heller ikke kunne få et entydigt svar, ville jeg selvfølgelig købe et og ride med det. Men syntes ikke det ville være nødvendigt hvis det ikke er et krav smiley

• #5   1. apr 2013 Man skal kun ride med stævnenumre til distriktstævner smiley

• #6   1. apr 2013 Man skal til nogle klubstævner også bære stævne nr. Det skal sidde på hestens venstre side og være synligt. Hvis du skal bære stævne nr står det ved siden af dit start nr på startlisterne.
    Håber det er forståeligt det jeg har skrevet smiley

• #7   2. apr 2013 Det skal stå i det endelige program eller propotionerne hvis du IKKE skal have stævne nummer på, ellers skal du smiley

• #8   2. apr 2013 som Mia siger, hvis du IKKE skal have nr på, vil det stå i propertionerne. Hesten skal også have sit pas med, og den skal være registreret som konkurencehest i DRF, er det på plads, kan det næsten ikke gå galt smiley

• #9   2. apr 2013 Malene - den skal nu altså ikke være registreret som konkurrencehest for at starte et ganske almindeligt klubstævne - den skal bare have sine vaccinationer i orden smiley

Til trådstarter:
    Du skal kunne fremvise pas med gyldige vaccinationer i sekretariatet. Hvis stævnet er på din egen rideskole, så har de jo tjekket den slags på forhånd, men hvis du skal "i byen", så skal du bede om at få passet med.

Mht. stævnenummer, så vil jeg råde dig til at anskaffe dig et nummer - for din egen skyld. Når dommeren tydeligt kan se hvem du er (hvilket stævnenr.), så er der ikke særlig stor risiko for at han/hun kommer til at skrive på en forkert kritik - men hvis det myldrer med ukendte ekvipage uden numre, så kan det være svært at holde rede på, hvornår man skriver på den rigtige kritik (og sekretariatet kan altså godt komme til at lægge dem i forkert rækkefølge, det er jo blot mennesker ;)) Et stævnenummer koster 20 kr. og kan gemmes og genbruges i al evighed.

Når du rider LC3, så må du bruge enten pisk eller sporer - eller ingen af delene.
    Denne regel bliver der ofte dispenseret fra ved elevstævner, men altså ikke ved "rigtige" stævner.

• #10   2. apr 2013 Til et klubstævne har jeg aldrig redet med nr. og mener så vidt jeg ved, at man heller ikke behøves smiley

• #11   2. apr 2013 Husk stævne-nr. smiley Jeg har før været på en rideklub hvor de ville se pas smiley jeg har det altid med men viser det aldrig hvis de ikke spørger smiley (Intet had! han er passet med alt og passet er i orden)

Ellers er det det samme som til rideskole stævner smiley

• #12   2. apr 2013 Jeg kan ikke se der står noget om stævnenummer i nogle af de dokumenter der er lagt op. Der står godt nok stævnenummer ved siden af mig i starlisten, skal jeg så 100% bære det ?
    Men jeg skal alligevel ud og købe nogle små ting, så køber jeg et med, for en sikkerhedsskyld. Ihvertfald ikke det jeg vil stå og mangle på søndag smiley

Med hensyn til pas og vaccinationer og alt det. Så har rideskolen de papirer, da det er dem der ejer ham smiley Så de ligger på rideskolen smiley

Kommentér på:
Stævneklar - hjælp

Annonce