{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Hvor svær finder i LA6 i forhold til LA4? {{forumTopicSubject}}

Hei' HGér smiley

Jeg står og overvejer om jeg skal tilmelde mig en LA6 i løbet af næste måned, men da jeg hidtil 'kun' har starte LA4, er jeg i tvivlom der vil være et for langt spring? smiley

Hvad er jeres erfaringer? smiley .. Selfølgelig er det individuelt, men hvilke øvelser synes i var sværer og synes i at der er en stor forskel på de to klasser?

** Jeg rider pony, så der er kun tale om B-bane-programmer **

mvh.
Nathalie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor svær finder i LA6 i forhold til LA4?
  • #1   29. jan 2013 La6 for pony er på A-bane Er det ikke??:)

• #2   29. jan 2013 Den kan også rides på B-bane men det står i proprototionerne smiley

• #3   29. jan 2013 Kender ikke LA6 på B-bane - den findes godt nok, men har aldrig set at de har udskrevet den til et stævne. LA6 på A-bane er noget sværere end LA4, da der skal vises frie gangarter og de forventer noget mere samling også. Der er skridtpiruetter og IKKE bagpartsvendinger med og så selvfølgelig noget mere kontra, men hvis din hest kan øvelserne ville jeg ikke være bange for at springe ud i det.

• #4   29. jan 2013 Udskrives LA6 ikke kun på A-bane? Altså LA6 er jo en sværhedsgrad højere end LA4, så den er vel lidt sværere?
    Men du kan jo på selve programmet læse hvad de er nyt i LA6-programmet smiley

• #5   29. jan 2013 Som de andre siger skal du være opmærksom på om det er LA6A eller LA6B. Du kan ikke bruge LA6B til at kvalificere dig til landsstævner, så ved at den næsten aldrig udskrives. Men hvis de selvfølgelig ikke har ridehuset til det kan man jo ikke ride det. Men du skal nok regne med det er LA6A smiley Jeg tror vi alle siger det for du ikke skal lære det forkerte program smiley

Men altså jeg kender flere der er gået fra LA4 til P-programmerne. Har ikke selv redet nogle af programmerne men du skal da bare springe ud i det, hvis du føler du kan øvelserne. Det værste der kan ske er at du får en dårlig procent smiley
    Jeg selv gik fra at have startet LA1 en gang på C-plan og LA2 to gange på klubplan til MB0 på C-plan, så syntes bestemt du skal tage en chance og prøve det af smiley

• #6   29. jan 2013 Man plejer jo at ''hoppe'' fra La4-b til La6-a smiley Så hvis du rider stabile %'er og din pony kan travverser, skridt piuetter osv. så prøv det da! smiley

• #7   29. jan 2013 Tak for det smiley

Jeg var ikke klar over at ponyer skulle ride LA6 på A-bane, så det er jo meget rart at få på plads smiley

Jeg tror detender med at jeg starter en LA6, godt nok først om en måneds tid, da jeg gerne vil havde noget styr på begge former for versader.
    Min pony har jo gået p-klasserne, så mon ikke han bærer mig fint igennem det smiley

Kommentér på:
Hvor svær finder i LA6 i forhold til LA4?

Annonce