{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

Skuffet... Bad day {{forumTopicSubject}}

Heeej hg'ere.
Tja det har været en slemt dårlig dag for mig idag...
I laaaang tid har jeg gået og ventet på at skulle til mit første udestævne på Misse, på EGR. Jeg har bøvlet med tilmeldingen og og transport.
I dag var den store dag så, og vi tog op og gjorde klar o.s.v..
Da vi skulle til at læsse havde vi planlagt tiden til at vi havde tid til at fordybe os i at læsse Misse, men forgæves, kræet er jo SÅ stædigt at ligemeget med feje tricks, mad eller longetov og arme, kunne vi simpelthen ikke få dyret op i traileren! smiley Vi stod i laaaang tid og prøvede alt, så lod vi hende stå lidt til vi havde læsset vores anden hest, og prøvede igen, men gav op og lod hende vinde, da hun både bukkede og stejlede og bed!!
Er du tosset man jeg var bange da vi stod der, jeg rystede og græd i så lang tid efter..
Både fordi Misse sparkede, stejlede og bed efter mig, (det skal lige siges vi var på et tidspunkt 6 til at prøve, og vi prøvede og bare mig og Misse), men også fordi at jeg havde glædet mig, og ofret rigtig meget til den dag. Og jeg var ikke nervøs eller noget, jeg er vant til stævner, også "førstegangs", men det her ødelagde da lige HELE min dag. smiley

Øv bøv, sikke en møghest hun er nogen gange!
Undskylder for min vrede...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skuffet... Bad day
  • #1   20. jan 2013 Ej hvor øv, kan du ikke evt en ud som er vant til heste med trailer problemer så du slipper for mere bøvl med det til dit næste stævne? smiley

• #2   20. jan 2013 ..og arme.. hun vandt.. møghest..

Ja, den skal da nok gå lige op næste gang med den indstilling til tingene..

Ærgeligt at både du og hesten skulle have en møg dag, pga. dårlig forberedelse.

• #3   20. jan 2013 DÅRLIG FORBERELSE?!
    Ville du måske selv stå i 2½ time og få en hest til at gå op i traileren. Vi har trailer trænet tit, og kørt ture med hende, og så læsset hende af et andet sted, og ladet hende stå der og så læsse igen. Ingenting har hjulpet, INTET.
    Jeg har kun lidt under et halv år tilbage med hende da hendes ejer (min kusine) kommer hjem fra efterskole, så vi vil ikke ofre 400-500 kroner på noget som bare går tilbage til hvor vi startede... Vi har prøvet alt før!

• #4   20. jan 2013 Hmm jeg tror jeg ville have stået i 7 timer, hesten skal ikke få sin vilje.. Aldrig..?
    for hvordan tror du så hesten er/tænker næste gang?.

• #5   20. jan 2013 Jeg ved da godt at det er forkert at lade hesten vinde!
    Men helt ærligt når man har to forældre OG en søster der bare giver op, hvor let tror i så det er?

• #6   20. jan 2013 Så siger jeg igen, få en som virkelig har forstan på heste med trailer problemer ud..?

• #7   20. jan 2013 Igen...
    Jeg har kun lidt under et halv år tilbage med hende da hendes ejer (min kusine) kommer hjem fra efterskole, så vi vil ikke ofre 400-500 kroner på noget som bare går tilbage til hvor vi startede... Vi har prøvet alt før! Også sådan en hestevisker ting ting der "taler hesten op i traileren, TO gange, to forskellige!. Men nej, intet slår Misses stædighed.

• #8   20. jan 2013 jeg kan godt forstår du er skuffet,

• #9   20. jan 2013 Hmm det må du self så selv om. smiley

• #10   20. jan 2013 Det handle om at træne, træne og mere træning. Få en ud som forstå heste, hvis du synes du har prøvet alt. Og hesten ved godt at hvis I er negative så går den ihvertfald ingen steder. Og hvis det handler om at du ikke vil bruge tid , kræfter og penge, så skulle du måske finde en anden hest?
    Ved godt hvor træls det kan være, men sådan det at have hest.

• #11   20. jan 2013 Det handle om at træne, træne og mere træning. Få en ud som forstå heste, hvis du synes du har prøvet alt. Og hesten ved godt at hvis I er negative så går den ihvertfald ingen steder. Og hvis det handler om at du ikke vil bruge tid , kræfter og penge, så skulle du måske finde en anden hest?
    Ved godt hvor træls det kan være, men sådan det at have hest.

• #12   20. jan 2013 Jeg bliver nødt til at give JustAdreamer smiley ret..

En hest kan ikke være stædig, der ER en grund til at den ikke bryder sig om at gå i traileren, - og det er din opgave at hjælpe den til at være tryg ved det.

At give hesten skylden for en dårlig dag - det er ikke rimeligt. Det kan godt lade sig gøre at lære sin hest at gå i traileren, - også selvom den måske er utryg, - så længe den ved at den kommer ud igen, og det lærer du den kun ved at træne ofte - også selvom du IKKE skal ud og køre med den.

• #13   20. jan 2013 Jeg kan sagtens forstå dig! smiley Jeg kender virkelig følelsen af at alt er planlagt, til punkt og prik, men at man så til sidst må opgive og lade den ene pony/hest blive stående derhjemme fordi man har en starttid at holde på stævnebanen.. Det er virkelig ikke sjovt ;( Det er ikke alle heste det hjælper at træne, fordi selvom man gør det flere gange om ugen, så kan man aldrig være 100 % sikker på at den går op når det så virkelig gælder. De fleste ved at man ikke må lade hesten vinde, men det er en gang i mellem den sidste udvej, hvis man har mere end én hest/pony med til stævne, fordi selvom du ikke lader den vinde første gang og venter flere timer, er det ikke sikkert at det hjælper den næste gang! smiley

Kommentér på:
Skuffet... Bad day

Annonce