{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

springstævner - fjordhest - bidløs {{forumTopicSubject}}

Hey!

Jeg har en dejlig fjordhestetøs, som jeg overvejer at begynde at starte små amatør springstævner på. Det er det eneste hun virkelig tænder på, og det vil jeg rigtig gerne udnytte. Også for at komme ud og opleve lidt nyt, få nogle erfaringer, og få noget mere motivation end bare den daglige hms og skovtursridning.

"Problemet" er bare at vi er bidløse. Krikken kan vidst lige gå som 1'er, (140,5), men så må vi kun starte i hackamore - hvilket jeg ikke er helt vild med. Mit spørgsmål er så; hvis jeg starter hende til direkte fjordhestestævner, går hun så som hest og må dermed springes i sidepull? Eller er vi nødsaget til at starte i hackamore hvis vi vil ud og ride lidt konkurrence?

p.f.t
Isa&tulle

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  springstævner - fjordhest - bidløs
  • #1   27. jun 2011
    Til fjordheste stævner er man inddelt efter alder; juinor og senior.
    Her gælder samme regler som ved DRF's stævner dvs. du må kun ride med hackamore.

• #2   27. jun 2011
    Og dvs. fjordhesten er en pony.

• #3   27. jun 2011
    Men ellers så kunne du da kigge på muligheden her;
    http://www.hestegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=765820

Et "alternativt" stævne.

• #4   27. jun 2011 Okay, tak for svar.
    Har så hørt noget om, at hvis hesten ikke er målt af DRF, så går den som hest til de små stævner - og vil dermed kunne rides i sidepull. Passer det?

• #5   27. jun 2011 Er det så ikke et spørgsmål om at vælge..? Om man vil være bidløs og undvære hackamore og så undvære stævner. Eller bidløs, med hackamore så du kan starte stævner?

Sådan er det jo bare. Tror også mange dressurryttere ville undvære sporerne, men da reglerne bare siger sporer, jamen så må man jo bare indpasse sig lidt..

• #6   27. jun 2011 Er godt klar over at jeg bliver nødt til at vælge smiley Men ville gerne undersøge om der er andre muligheder inden jeg begynder at ride med hackamore - hvis det er det jeg vælger smiley

• #7   27. jun 2011 jo, det kan godt være smiley Jeg skal nok lige have sat mig lidt´bedre ind i stævnelivet, kan jeg godt mærke smiley

• #8   27. jun 2011 og klubstævner er helt præcist?:P

• #9   27. jun 2011 aaarh, tak smiley hvor henne kan man finde ud af hvor der bliver afholdt klubstævner?(:

• #10   27. jun 2011 aner ikke hvad distrekt betyder.. ja, pænt ny i det hele smiley

• #11   27. jun 2011 lige nu er vi distrekt 1, men bliver distrekt 7 til august smiley
    Tusind tak for din hjælp!:D

• #12   27. jun 2011 Du kan starte hesteklasser når du bliver 16, så kan du ride hende i sidepull smiley
    Som Krikken skriver, deles ponyerne op i seniorer og juniorer til fjordhestestævnerne. Så heste reglerne gælder for seniorer (dem over 16) og ponyregler for juniorer (dem under 16)
    ^Det sidste er jeg ikke heeeelt sikker på, må jeg indrømme.

Du kan også starte 'hyggestævner', altså stævner som ikke bruger DRFs regler smiley
    Se fx billeder fra Mosedal på min profil. De holdt et stævne her for en uge siden hvor man måtte ride med (eller uden) lige det man ønskede (-dog med hjelm smiley )

• #13   27. jun 2011 JEG må gerne starte hesteklasser, men ikke på min pony, før jeg bliver 16 - kan det være sådan det hænger sammen?(:

• #14   28. jun 2011 Nu kopierer jeg lige en hel masse fra DRFs Fælles Bestemmelser.

OPKLASNING OG NEDKLASNING
    E- og D-stævner og E- og D-klasser: Deltagelse i hesteklasser på officielt
    målte og ikke-officielt målte kategori 1 ponyer er tilladt. Nedenstående
    bestemmelser i dette afsnit benyttes ikke ved klubstævner.
    17.1. Opklasning – fra pony til hest
    En officielt målt kategori 1 pony kan opklasses til hestestatus, således at
    ponyen starter på lige fod med heste i hesteklasser.
    En pony opklasses til hest til én rytter ad gangen og kan kun opklasses til
    samme rytter én gang. En pony, der er opklasset til hest, må kun starte
    hesteklasser med den rytter, den er opklasset til, og må ikke starte
    ponyklasser med en anden rytter uanset disciplin. Point og andre
    kvalifikationer opnået i ponyklasser følger ikke ponyen i hesteklasser. Når
    ponyen er opklasset til hest, er ekvipagen omfattet af regler for heste.
    Ansøgning sker ved skriftlig henvendelse til Dansk Ride Forbunds
    administration.

E- og D-stævner og -klasser: Arrangøren kan angive, at hesteklasser er åbne
    for ponyryttere på 16 år på kat. I ponyer. Alle ponyregler i reglementet er
    gældende for disse ekvipager. Arrangøren kan angive, at hesteklasserne er
    åbne for voksne ponyryttere på 17 år og opefter på kat. I ponyer. Alle
    hesteregler i reglementet er gældende for disse ekvipager.

.. det fik jeg egentlig ikke rigtig noget ud af :s
    Når man kigger på reglementet til spring, står der heller ikke rigtig noget brugbart. Men umiddelbart ville jeg sige at <b>• isa&tulle • </b> har ret i det sidste du skriver smiley

Kommentér på:
springstævner - fjordhest - bidløs

Annonce