{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Overjvejer at sælge :/ {{forumTopicSubject}}

Begge mine forældre siger at jeg skal skille mig af med Faika smiley
I dag red jeg uden sadel ude på ridebanen, og det blæste så hun var lidt ekstra opmærksom. og så kommer min mor gående bagfra, og bliver Faika mega forskrækket og springer frem i galop, og jeg blev faktisk siddende indtil hun drejer, og så ryger jeg af. Landede på hovedet, så begyndte at tude fordi det gjorde ondt, og min mor blev bare herre sur og sagde at nu skulle den krikke sælges, men helt ærlig, hun blev jo bare bange, og det var endda hendes skyld !
Og i sidste uge da jeg var på ridelejr røg jeg også af og fik mega ondt i hovedet (havde måske fået en lille hjernerystelse), og et kæmpe sår på min for så jeg ikke kunne have strømper på i en uge..
Og hun løber med mig når vi er til springstævner, kan næsten ikke styrer hende, hun løber bare pisse stærkt..
Og er også rigtig irriterende at folk ser så meget ned på fjordheste. Da jeg var til højdespring og vi sprang 95 cm, men min veninde sprang 100 cm., så sagde hun at det var flot klaret af en fjordhest. Var det ikke godt klaret hvis den var en hvilken som helst anden pony ?
Irriterer mig bare.
Også herinde, de eneste 2 der har givet Faika x-høj, er folk der selv har fjordhest...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overjvejer at sælge :/
  • #1   21. jul 2008 Tja.. Det lyder som om du selv er meget utilfreds med din hest. Efter min mening har hun ret til at have en ejer der forguder hende og holder af hende - selvom hun er fjordhest. Selvfølgelig elsker du hende, men det lyder som om du ikke rigtig bryder dig om at hun er fjordhest, fordi du ved folk vil synes mere om en anden pony.

Så.. Jeg siger sælg den!

• #2   21. jul 2008 Synes du skulle søge hjælp til din træning .. smiley
    Hvis du er frisk på at vente, så får jeg min stald op at kører mellem november og januar og vil gerne hjælpe dig, evt. have hende opstaldet et stykke tid smiley
    Du kan jo skrive en pb hvis det var noget, nu kan jeg ikke se hvor i landet du kommer fra men det kunne da være en mulighed istedet for at sælge ;D

• #3   21. jul 2008 tja, jeg syntes ikke du skal sælge din hest bare pga. andres åndsvage fjordheste fordomme!
    Også syntes jeg du skal prøve måske at få noget rigtig god undervisning på hesnde. så i sammen kan arbejde jer igennem der hvor du har svært ved at styre hende.

men ja.. det er bare mit bud.

• #4   21. jul 2008 forstår dig UDEMÆRKET godt !
    for mange år siden hørte jeg også hele tiden den replik; Nu skal Zürich sælges !"
    Det gør bare en så skide ked af det !
    Og det med højdespringningen skal man altså ikke tage fejl af mht. en fjordhest.. Der hvor Zürich altid er på sommergræs har de en Nordbakke hoppe der hoppede 120 cm i sine unge dage ! Så det kan man skal ikke tage fejl af..
    Og det med du er faldet af nogen gange.. Det havde jeg da os engang for nogen år siden en periode hvor jeg fløj af meget ofte, men det gk over og i dag er det næsten 2 år siden jeg sidst er faldt af..
    Dog kan du være sikker på at du ikke har haft en hjernerystelse, med mindre du har været bevistløs..
    Man kan nemlig kun få hjernerystelse hvis man har været bevistløs (:

• #5   21. jul 2008 CTS
    Hvis alle går og siger at det er en grim og dum pony hun har pga racen, er det da klart at hun bliver ked af det - så er det da lettere at have en "fin" pony ...
    Jeg tror mere at hun skal lærer at elske dens personlighed og så ellers skide højt og helligt på hvad andre har at sige om fjordheste .. smiley

• #6   21. jul 2008 Nemlig Allimac go Ynor har ret !
    Elsk din hest for den, den er ! Og skid på hvad andre mener.
    De kan sku da bare pakke sammen, og holde mund.

• #7   21. jul 2008 PMulle .: Der er bare så mange ting, hvor at man bliver set ned på som fjordheste ejer.. Læste engang en beskrivelse af Mounted games, og der stod at fjordheste ikke var egnet til det. Ingen andre racar var nævnt.
    Og til hesteshow til roskilde dyrskue sidste år var jeg sammen med en veninde, og så sagde jeg at jeg godt kunne tænke mig at ride med i sådan et show, og så sagde hun at man nok ikke måtte være med på fjordheste..

CTS : Jeg elsker hende, og hun har utrolig mange gode sider, jeg bruger al min tid og alle mine penge på hende, men bliver bare så meget påvirket af mine forældre der bare siger jeg skal sælge hende, og en af mine veninder, når jeg snakker med hende om min træning siger hun tit at så må jeg bare sælge hende...

Allimac go Ynor : ved ikk hvordan jeg kan få hjælp til at få mine forældre til at stoppe med at sige jeg skal sælge hende, for jeg tror godt jeg selv kunne leve med de problemer hvis andre ikke hele tiden sagde at hun skulle sælges, og når det er mine forældre så påvirker det mig altså...

• #8   21. jul 2008 Og det hjælper altså heller ikk at jeg falder af konstant for tiden.. Er næsten blevet bange for at ride hende nu. Røg af til springtræning i sidste uge, så røg jeg af dagen efter hvor vi var uge og bade (der jeg slog hovedet og foden), senere på dagen var jeg mega tæt på at ryge af i skoven efter en jordetur, og så i dag...

• #9   21. jul 2008 Annan go Akiaf
    Sig det til dem.. Stille og roligt .. Fang dem på et tidspunkt hvor i alle er samlet - under aftensmaden ?
    Hold en pæn tone, og hvis en af de gamle begynder at snakke højt/råber/osv. så spørg (stille og roligt) om hun/han ikke kan tale stille og roligt, i sidder jo lige ved siden af? (;
    Den har jeg brugt på mine forældre og min far som er en hidsig prop falder i hver gang 8)

• #10   21. jul 2008 Annan go Akiaf .
    Er det hestens skyld at du falder af - altså smider den dig af, eller ryger du af ?
    for hvis det er din balance den er gal med nytter det ikke noget at sælge, hvis det er hesten som smidder dig af, er der noget at arbejde med - noget som du måske skal have hjælp til (:

• #11   21. jul 2008 Allimac go Ynor: De har deres mening, jeg har sagt at hun ikk skal sælges, men de bliver ved med at forslå det ..
    Da jeg røg af til springtræning var det fordi vi var så tæt på at jeg var begyndt at læne mig fremover, men så løber hun "udenom", eller rettere lig ind i springstøtten, og så ryger jeg af..
    Da vi badede var det fordi hun travede, og jeg prøvede at stoppe hende(det gjorde hun konstant), og så gled hun i mudret, og kom helt ned og ligge, og jeg var landet lige på hovedet, og så begynde hun at trille sig, og inden jeg når at komme væk rammer hun mig på foden med hoven..(og hun har også sko på, så forstil dig lige om det gjorde nas ?!)
    Og i skoven jorde vi, og vi er lidt bag de andre, for fik sten i hovedet når vi kom for tæt på, og så er der lige et lille sving, hvor hun ikk kan se de andre et øjeblik, og når hun så kommer ud af det sving er de andre drejet, og jeg vidste godt de stod lige om hjørnet, så jeg prøvede at bremse, men Faika vile løbe vidre for hun troede de var løbet lige ud (og hun har et meget stærkt flokinstinkt!), og jeg prøver at dreje, men hun vil løbe ligeud, og så opdager hun de andre heste, og vil dreje, men så opdager hun at hun ikke kan dreje alligevel, og så løber hun lige ud. Og vi jordede jo, så der var rigtig meget fart på, og sådan en pony der hopper lidt til hver side fordi den ikke kan bestemme sig for at dreje er det altså ikke let at sidde på, så det ender med at jeg hænger i den ene stigbøjler med hele min vægt, og har en lille smule fat i manen med den anden hånd, men bliver alligevel siddende, selvom det var tæt på. Havde mest lyst til at sidde af og trække hjem, for var ligesom allerede røget af en gang den dag ! (vi badede om morgen og i skoven om aften) .
    Og i dag red jeg uden sadel, og når hun så lige pludselig springer frem i galop, og så drejer kan man altså heller ikke blive siddende..

• #12   21. jul 2008 Argh, folk der ser ned på fjordheste, er så latterlige !!!

Om du skal sælge hesten, er helt op til dig, jeg ville dog aldrig gøre det..
    Og så sk*d da på, hvad andre synes om din hest.. Det vigtigste er, at du selv elsker den smiley

• #13   21. jul 2008 Har billeder i mit fotoalbum hvor man kan se hun løber ind i støtten..

• #15   21. jul 2008 Gå tilbage til starten med hende!
    Start stille og roligt ud, med parade øvelser, få din grundridning i orden på hende..
    Øv små springbaner, hvor hun ikke bare må løbe igennem! Enten skal hun lave parade efter springet, en volte foran springet, eller prøv at skridte op til springet, og først sætte i trav et par meter før (kun små spring til denne øvelse)
    Hun må ikke få lov til at bestemme tempoet!

• #16   21. jul 2008 CNN smiley - Stald Hestehaven - Kåring d. 2-3 august !: Synes bestemt ikke det lyder som min fejl.

Og det med springningen, det er kun når vi springer andre steder end derhjemme at hun opfører sig sådan, der hjemme er hun sød ..

• #17   21. jul 2008 Du kan jo selv komme og prøve at ride hende?
    Og hvordan kan man blive siddende når ens hest glider i noget mudder og kommer ned og ligger?
    Og når hesten løber ind i støtten ?
    Og når hesten ikke kan bestemme sig hvor den vil hen mens vi jorde i skoven ?
    Og når den springer frem i galop, og man ikke har nogen sadel på ?

Jeg klager heller ikk over at jeg ikk får flere, men dem jeg får kun er fra fjordheste ryttere !

• #18   21. jul 2008 Annan go Akiaf :

Jeg synes du skal prøve at lave nogle små tillidsøvelser med hende. Ved godt I kender hinanden osv, men måske er du er ved at blive lidt bange for at ride hende? Og det kan hun jo garanteret mærke. Nogle heste bliver jo så selv nervøse, men andre kan godt finde på at "udnytte" det, så de tager kontrollen..

Synes bestemt ikke du skal sælge hende, bare tænk på at hyggge dig rigtig meget med hende og lav nogle sjove og hyggelig ting, som måske kan knytte jer lidt mere sammen igen?

Forstår godt du er så meget i tvivl, for det er virkelig svært når man føler alle er imod én. Og ikke mindst når de langer ud efter ens hyp:)
    Jeg har selv reddet fjordhest og den allerførste gang jeg fik springundervisning lavede hun et kæmpe bukspring så jeg fløj af og forstuvede den ene arm.. En anden fjordhest jeg passede kunne os være rigtig slem nogle gange, men hun var da alligevl dejlig! smiley
    Min grandkusine har haft en stor bamset fjordhest og den kunne godt være strid, men alligevel var den bare sådan en dejlig og kærlig pony. smiley

Og det med at det er din skyld du er faldet af så mange gange, lad vær med at lytte til det og tænk på det. Jeg er sgu faldet af mange gange, enten fordi hesten er stoppet lige foran et spring, fordi den har bukket, er blevet bange og rendt til venstre, hvor jeg troede den ville rende til højre osv osv.. Du ved jo godt man først er en rigitg rytter når man er faldet af og kommet op igen 100 gange, ik? smiley

Prøv virkelig hårdt på at tænke, at det er din pony og du elsker hende og det er der ikke andre der skal blande sig i. Selvom de synes fjordheste er sådan og sådan kan det jo være du synes en araber er grim og forfinet, elr en frieser er stor og klodse og alt for sort.. Der er så mange meninger om sådan noget, men så længe du synes din pony er dejlig så er det godtnok lige meget, hvad de andre synes.. smiley

Håber det gav dig lidt mod til at fortsætte med hende.. smiley

• #19   21. jul 2008 CNN smiley - Stald Hestehaven - Kåring d. 2-3 august ! : Tror du har misforstået det jeg har skrevet, har på intet tidspunkt "straffet" hende for at jeg er faldet af, jeg er bare næsten blevet bange for at ride hende, og det du skriver hjælper mig altså ikke !

• #20   21. jul 2008 Det er jo ikke fordi jeg er røget af jeg sælger hende, har bare skrevet det som en bemærkning at jeg næsten er blevet bange for at ride hende..

• #21   22. jul 2008 Det er da ikke din mors skyld du falder af! Jeg kan da godt forstå hun siger du skal sælge, hvis hun ser dig falde af æg slå dig, hun er jo bare bekymret for dig.

Desuden synes jeg slet ikke du lyder spor glad for din pony. Hvis det er vigtigt for dig at få en pony der får EKSTRA HØJ på en hjemmeside, og som folk synes er smart, frem for en du selv er glad for. Så synes jeg da du har spist søm, og burde sælge din pony!

• #22   22. jul 2008 Jeg synes sgu det er en sød pony du har, men det er da synd den skal lide under du ikke har styr på den.

• #23   22. jul 2008 Thit . . . : siger bare at hun ikke kan sige at hesten skal sælges, fordi hun synes den er dum, når den bliver bange for hende, der kommer gående og larmer..
    Skriver os bare at det irriterer mig at folk ser ned på fjordheste!
    Og nej, det betyder ikk noget for mig om jeg for x-høj, men skriver det til en bemærkning om at folk ser ned på fjordheste!
    Og jo jeg har styr på den :s hvorfor skulle jeg ikk have det ? Alle ryger squ da af nogen gange, jeg har bare været ekstremt uheldig her på det sidste, så jeg næsten er blevet bange for at ride hende..

• #24   23. jul 2008 Det lyder ikke som om du har styr på hende...
    Du skriver selv, at hun traver når du ber hende om at standse, da i var ude og bade, men det ignorere hun, og det ender med hun glider og du falder af..
    Derefter til spring, hvor hun pludselig løber uden om (okay den kan så ske for selv den bedste)
    Og så der hvor i jorder, der ignorere hun jo fuldstændig dine ønsker om at stoppe...

Så det lyder som om hun, egentlig er lidt ligeglad med dine ønsker..
    Det er nok der, der rigitg skal gøres en indsats...

• #25   24. jul 2008 Merete L: Hun er bare en frisk pony ? Hun var oppe og kører over at vi skulle bade, og så ville hun jo helst bare løbe rundt og lave fis ? Og har skrevet at hun har et meget stærkt flokinstinkt (og igen var meget frisk) , det var derfor det " gik galt ".
    Og træner rigtig meget dressur med hende for at gøre hende mere styrbar når hun kommer op og kører, og har også fået et 3-ringsbid til når vi skal springe og når vi skal i skoven. Og gider ikke hører dårlige kommentarer om 3-rings bid, da jeg hellere vil ride med et lidt skarpere bid hvor jeg kan holde en normal tøjlekontakt´, end et normalt trensebid hvor jeg skal hive hendes mundvige af led :s

• #26   24. jul 2008 Tja tror ikke nogen kan hjælpe dig.. Hver gang der er nogen der forslår noget, så fejer du det til siden og kommer med undskyldninger for dig og din pony..-
    Hvis du virkelig ikke gider have hjælp, så synes jeg helt klart at dine forældre har ret, og du skal sælge hende..
    At putte et skarpere bid på hende, hjælper jo ikke de problemer i har..
    Det er som at male oven på råddent træ, det ser pænt ud på overfladen, men det er stadig råddent nedenunder...

• #27   24. jul 2008 Merete L: Jeg bliver jo nødt til at forklarer for ingen af jer har ligesom mødt hende i virkeligheden ?
    Og hvordan vil du ellers styrer en pony der kommer vildt op og kører til springstævner, men kun til stævner ? Der er ligesom ikk så meget mulighed for at trave rundt inde på banen og få hende til at slappe af? Man har 45 sek., og det kan jeg ligesom ikke bruge til så meget...

• #28   24. jul 2008 Det kunne jo være dig der hidsede hende op, fordi du er nervøs eller noget...
    Og træningen kan også være en hjælp.. Der ved du at du har trænet dine stop signaler ordentligt osv...
    Hvis jeg var dig ville jeg også bruge et stævne på at, bruge det du har øvet derpå derhjemme, parade efter spring og volter inden..
    Fjordheste er jo kloge dyr, så det kan være hun har regnet ud, at til stævner, der behøver hun ikke hører så godt efter... Så du må lærer hende at det bliver hun bare nødt til...

• #29   24. jul 2008 Merete L: Nej, jeg er ikke nervøs, har været til så mange stævner at jeg har vænnet mig til det, og rider præcis som jeg rider derhjemme.
    Problemet er at hun opfører sig helt anderledes på springbanen end derhjemme. Sidst jeg var til stævne var hun ved at falde i søvn på opvarmningen, men da vi kom på banen fræssede hun bare afsted -_-'
    Og tror det bliver rimelig svært at lave en parade efter springet, der er hun i fuld fart på vej til det næste xD Min træner er altid med til stævner, og hun ved heller ikk hvad jeg skal gøre.
    Det var da jeg var på ridelejr og vi skulle have springstævne, og hun fræssede afsted med mig igen, så anbefalede ridelæreren mig at skifte til et springkandar. Hun havde en pony opstaldet der havde lavet præcis det samme nummer når de var til stævner, og nu sprang de med springkandar til stævner (og ikk til træning) og de har vundet Hest og Co cup for kat. 2 ponyer smiley

Kommentér på:
Overjvejer at sælge :/

Annonce