{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Opvarmning inden stævne {{forumTopicSubject}}

Hvor lang tid varmer I op inden i skal på banen, i dressur? smiley Og hvilke øvelser laver i? smiley

Jeg varmer altid op i god tid, en halv time med trav og galop, hvor jeg så har skridtet 10 minutter inden. (: Jeg rider nogle små og store volter, slangegange, galopskift over midten. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opvarmning inden stævne
  • #1   21. sep 2010 jeg kan skridte varm alt mellem 20-45min. trav og galop tager jeg ikke meget af, inden vi rider på banen. det vigtigste for mig er at hesten er varmen godt igennem i skridt...

• #2   21. sep 2010 den ene af mine kommer ud min 3 kvarter før og den anden er 30 min rigeligt...

• #3   21. sep 2010 uha da jeg red stævner var det næsten ingenting

masser af skridt dog
    kun nogle få minutter trav og lidt galop på begge volter

• #4   21. sep 2010 Hesten: Skridt 10-15 min. Trav 10-15 min. incl schenkelvigninger og bøjet igennem. Lidt gallop på begge volter og samler meget, da hun ikke har for meget opspring.

Pony: Longe i 5- 10 min (kogt i hovedet) trav 10 min. så på banen inden den bliver sur :-).

• #5   21. sep 2010 Opvarmer gerne en time. Min hest er varm i hovedet, og skal helst have en kropstemperatur, som er ens med hovedet, før hun kan præstere smiley
    Så jeg skridter i 20-30 minutter og rider hende så i mange lange lige og småt buede linier i et kvarter før jeg samler hende op og rider intensivt i et kvarter, så er vi klar.. Hun er nærmest umuloig at ride træt, så om jeg skal ride to timer (hvis jeg skal atarte to gange), så går det også an smiley

• #6   21. sep 2010 Det kommer lidt an på hvad jeg skal starte, men jeg skridter først omkring 10 min, det første tid for lange tøjler, og den anden tid laver jeg løsgørenden øvelser. Så traver jeg letridning og så nedsidning, laver søsgørende øvelser og så noget glaop smiley Jeg laver schenkelvigninger, øgninger, bagpartsvendinget, tilbagetrædning, parade, versade og hvad jeg ellers skal bruge i programmet smiley

• #7   21. sep 2010 Det kommer meget an på hesten og dens alder. Da Mifune var unghest opvarmede jeg højst 20 min plus lidt skridt for han ikke skulle gå død. Da han blev ældre og kom i god form, opvarmede jeg ca 40 min plus skrdt (han havde en del energi han skulle af med).
    Der kommer jo også an på om man skal ride en eller to klasser samme dag.
    Jeg plejer altid lige at ride de øvelser igennem, som jeg skal ride i programmet og lavet nogle øvelser der gør dem lidt smidige og godt varm og musklerne.

• #8   21. sep 2010 Skulle måske lige sige at jeg varmer op 30-45 min smiley

• #10   21. sep 2010 M-L: Det er aledeles ikke pjat! smiley Jeg har faktisk overvejet og starte spring til klubmesterskabet, men så skal jeg have springudervisning siger min mor. xD

Jeg synes godt du kunne komme i weekenden og starte individuelt, men det gider du jo ikke! xD

• #11   21. sep 2010 ca 30 min er rigeligt til mine to

• #12   21. sep 2010 Ja, det må jeg vel. xD Skal bare liige have overstået det her stævne først. d:

Ej, men altså - det skal der jo bare trænes på. xD Armarni er en udemærket dressurhest i følge menning, selvom jeg ikke kan sidde på ham. xD

• #13   21. sep 2010 Hmm, jeg skal nok få dig overtalt en dag. smiley

• #14   21. sep 2010 Ca. 30 min. Skridter 10-15 minnutter, traver og galopperer resten af tiden. Laver løsgørende først, derefter samler jeg op og laver versade, traversade, øgning, samling, parade, tilbagetrædning, overgange, kontragalop, changementer osv. Øvesler der oftest er i det program jeg skal ride, men også øvelser for at få hesten på plads inden start og for at være sikker på at den lytter efter mine signaler, altså lidt a la finpudsning. Skridter gerne lige et par minutter inden jeg rider på banen.

Kommentér på:
Opvarmning inden stævne

Annonce