Stævne opvarmning {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
Jeg skal til mit første springstævne med Jasmin på lørdag på vores egen gård. Jeg har bare et lille problem. Hvis det har regnet eller været køligt, dagen før eller om natten, kan hun godt blive en smule spændt, når vi skal springe. Det har ikke betydning for selve springningen, men det har lidt betydning for vores tid og vendinger, når jeg skal kæmpe med tempoet. Hun spænder lidt op og bliver irriteret på mine ben.
Jeg kan dog se, at vejret skulle blive ok. Min plan er, at hente hende tidligt fra døgnfold og give hende lidt morgenmad i boksen. Vi skal først springe senere på dagen, så der er tid nok til at fordøje maden. Vi skal springe en klasse en time inden klubmesterskabet, så vil helst gerne undgå at ride en ekstra tur om morgenen oveni. Er der nogen med samme problem?
Kunne det evt hjælpe med længere opvarmning, eller gåtur tidligere på dagen? Nogen øvelser, der er bedre end andre?Hun er en fuldblod i god form, så jeg regner og håber ikke på, at luften går af ballonen. vil gerne have, at det bliver en god tur for os begge
Håber nogen kan hjælpe
mar 2008
Følger: 56 Følgere: 96 Heste: 7 Emner: 44 Svar: 619
aug 2011
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 1.037
Men ellers så lyder det som en super idé enten at gå eller ride en tur med hende. Så kan du lige se, hvordan hun er den dag og hun kan lige komme ud og strække benene.
Held og lykke!
jul 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 51 Svar: 425
Tror jeg holder mig til planen så og satser.
Stævne opvarmning