{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Spørgeskema om stævne hjælp ! {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har brug for hjælp jeg skal til stævne i overmorgen og derfor er jeg lige nød til at havde alle tingene remset op.

Om stævnet:
Det er et dressurstævne et klubstævne og jeg starter Lc3

Jeg har lavet et lille spørgeskema og håber i vil svare på det:

1) Hvad er reglerne for beklædning for rytter ?
2) Hvad er reglerne for beklædning for hest ?
3) Når man kommer ind på banen og venter på start signal hvad må man hvad må man ikke ?
4) Er der nogle reglere om at man skal have et tydeligt nummer på sig.
5) Hvor lang tid går der sådan ca. fra sidste rytter har reddet til premieoverrakelse ?
6) Er der nogle reglere omkring rytters hår ?
7) Er der nogle reglere om hest man+hale ?
8) Er det tilladt at ride med kunstlæder støvler ?
9) Er der andet jeg burde vide ?

Jeg vil blive super glad hvis i vil svare på mig og i spørgsmål 9 er i velkommene til at skrive ALT hvad i syndes jeg mere bør vide.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgeskema om stævne hjælp !
  • #1   18. jun 2009 kig på drf smiley

• #2   18. jun 2009 TINA BJERREGAARD (HYOR) .
    Har jeg gjort men syndes ikke jeg for svar på mine spørgsmål. Samt er det de skriver UTROLIG forvirrende :S

• #3   18. jun 2009 Sku det tilføldigvis være på LSR?

) Hvad er reglerne for beklædning for rytter ?
    Bare stævnetøj

Hvidt underlag

3) Når man kommer ind på banen og venter på start signal hvad må man hvad må man ikke ?
    Tyvstarte

Nej

5) Hvor lang tid går der sådan ca. fra sidste rytter har reddet til premieoverrakelse ?
    Ander det ikk

Nej

Nej, men tror flettet

Ja da

Hils på de andre ryttere, det skaber god stemning

• #4   18. jun 2009 1) Hvad er reglerne for beklædning for rytter ?
    - Det kommer an på om klubben rider efter DRF's regler, hvis den gør kan du finde det på hjemmesiden.
    - I dressur skal underlag osv. være i lyse farver. f.eks. råhvid er tilladt.
    - I spring er der ingen regler om farver.
    - Det er ikke alle steder du må ride ind på banen med det samme, så det skal du være opmærksom på. Se evt. hvad de andre gør?
    - Det kommer an på hvor stort stævnet er, men hvis du skal bære et nummer, så får du det udleveret når du melder din ankomst.
    - Det er meget forskelligt, men det er for det meste efter hver klasse når pointene lige er talt op. smiley
    - Hvis du har langt hår må det ikke hænge og slaske. Det skal være sat op.
    - Hestens man SKAL være fjernet fra halsen, enten vha. rosenknubber eller fletninger.
    - Ja det er det. smiley
    - Undersøg om du må ride med pisk og spore, hvis det er noget du plejer, det er så dumt at blive disket bare pga. det. smiley

• #5   18. jun 2009 1) Hvad er reglerne for beklædning for rytter ?
    Hvide bukser, mørk/sort jakke, hvide handsker, lange sorte støvler/skafter, mørk ridehjelm
    Alle farver er tilladt, bandager/gamacher er tilladt. Oftest rider man med hvidt.
    Kommer an på, om der er direkte indridning, hvor du venter uden for banen. Der må du selvfølgelig ikke ride ind, før der bliver givet startsignal. Ellers skal du bare starte inden for 1 minut.
    Ikke til klubstævner, mener jeg nok..
    Den tid, det tager at regne procenterne sammen. 5-10 min..
    Det skal sættes op.
    Halen er der ingen regler for, men manen skal være flettet op, hvis den hænger ned over halsen. Det behøves ikke at gøre noget ved en stritman smiley Dommeren skal kunne se hele hestens hals fra begge sider.
    Ja, også korte støvler med stive skafter.

• #6   18. jun 2009 1) Hvad er reglerne for beklædning for rytter ?
    Hvide ridebukser, mørk stævnejakke, SLIPS (dressur xD), og ridestøvler ELLER stive støvleskafter. Sikkerhedsgodkendt ridehjelm UDEN diamanter foran.
    eh. Hvidt underlag og flettet man, hvis manen er mere end en hånd bred. Sadel og hovedtøj. I de laveste klasser må ponyen desuden også have bandager på.
    Du må skridte, trave og galopere osv.
    Til C-stævner er det et krav.
    Det er meget forskelligt efter hvor hurtige folk i klubberne er (: Men 15 min. er rimeligt.
    eh. Jeg ved ikke om det er en regel, men mit er altid flettet og bukket op i en knold og derefter i hårnet. Alt andet synes jeg er SJUSK :b
    Manen skal være flettet medmindre den er kortere end en håndsbredde.
    JA !
    eeh ? smiley Smil i stedet for at blive møg hysterisk. hvis hesten laver ballade så tag det med et smil (:

• #7   18. jun 2009 1) Hvad er reglerne for beklædning for rytter ?
    - stævne jakke, hvide ridebukser, hvide handsker, skjorte og hjelm.
    - hvidt underlag(dog valgfrit hvis hesten er hvid) evt bandager
    3) Når man kommer ind på banen og venter på start signal hvad må man -hvad må man ikke ?
    Du må ikke starte før dommeren giver lov
    -nej
    -Forskelligt fra sted til sted
    - det mener jeg ikke, men det er flottest hvis det er sat op så det ikke genere rytterem
    - dressur skal manen flettes så halsen kan ses
    - ja
    - opfør dig pænt overfor din hest, dine konkurenter og smil til dommeren smiley

• #8   18. jun 2009 jeg kan lige sige at der er kommet nye regler for pony dressur
    man SKAL ride und på banen og ride rundt der inde indtil starts signalet er lydt og når det har det starter man med at ride op af midterlinjen smiley

hvis du ikke rider idne på banen når du er kaldt på banen og rider uden for banen og venter, må dommer diske dig smiley

• #9   18. jun 2009 3)
    Reglerne ang. ride ind på banen er lavet om, på hest er det tilladt at ride ind på banen, HVIS det ikke er muligt at ride rundt om den. Men spørg evt. når du kommer frem.
    9)
    Når du skal ride fra opvarmning til opvisningsbanen, må du ikke have din pisk med (heller ikke rundt om opvisningsbanen), den skal enten holdes af en anden eller efterlades på opvarmningen.

• #10   18. jun 2009 Oka tusind tak alle sammen. Jeg må lige skaffe mig nogle lange ridestøvler (Låne nogle) Og så tro jeg jeg skulle være klar smiley

Jeg skal starte op på en hest, og hjertet sidder oppe i halsen på mig xD Hesten jeg skal starte på er en meget opmærksom hest og også nervøs når hun kommer fremmede stedder hen, det er mit første stævne på hende og mit første klubstævne smiley Så jeg må se hvordan det kommer til at gå smiley Håber det kommer til at gå gôdt ^^

• #11   18. jun 2009 Held og lykke med det.. Det skal nok gå, hvis du bare trækker vejret dybt og slapper af, så din nervøsitet ikke smitter for meget af på din hest..
    Og så bare rid stille og roligt, så din hest har en chance for at få kigget lidt, sæt gerne tempoet lidt ned, så hun også kan nå og tænke.. smiley

• #12   18. jun 2009 Tina J
    Oka tusind tak, jeg var oppe på min rideklub hvor stævnet forgår med hende i dag for første gang. Jeg håber at det gør at hun ikke kigger helt så meget til stævnet : ) Selvom det jo bliver noget helt andet ´med alle de folk og heste smiley

• #13   18. jun 2009 Ved ikke helt 100% med reglerne generelt, men her er hvad der var da jeg var til stævne.

1) Hvad er reglerne for beklædning for rytter ?
    * Lyse ridebukser/mørk overdel (jakke, trøje), sorte støvler, hjelm, hvide handsker og sporer.
    INGEN pisk mens du rider selve programmet.

Sadel, trense, gerne lyst underlag. Alt over 130 cm. INGEN halerem, men gerne stopgjord hvis det er nødvendigt.

Du må ride på 20-meter området hvis det er på B-bane (pony) ved ikke med stor bane. Du må kun ride ind når signalet lyder. Fra der er fløjtet har du 45 sekunder til at komme ind på selve banen. HUSK 45 sekunder er længere tid end man tror.

Nej, ikke til de små stævner

Oftest lige så hurtigt sidste resultat er regnet efter, nogle gange kun et par klasser efter...

Hvis du har langt hår, skal det sættes op i fx hestehale eller andet.

Halsen skal være synlig. Nogle dommere giver bedre point hvis hesten er flettet.

Ja smiley

Husk og trække vejret mens du er på banen. Hvis du skal ride galop og får et forkert anspring, så tag ned og prøv igen, ellers får du 0 point for det. Smil til verden og verden smiler til dig smiley

• #14   19. jun 2009 * Stald Vejlgaard *
    Oka tak ^^
    Heh jeg skal prøve at trække vejret ;p Eij jeg tror det en af de ting jeg kan huske xP

Kommentér på:
Spørgeskema om stævne hjælp !

Annonce