{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om stævne ? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har aldrig startet et stævne før, og ved derfor ikke så meget om det.
Jeg skal starte mit første stævne (Dressur) I Januar og vil derfor gerne vide lidt om det.

Spørgeskema:
1. Det jeg ved omkring pisk og spore er at man kun må bruge spore er det rigtigt ?
2. Hvordan lære man programmet ?
3. SKAL man havde rigtig stævne tøj på (Starte på rideskole hest, på min rideskole Gribskov) ?
4. Hvad sker der hvis man fx traver og kommer ned på en kortlinie, og hesten så skyder skulder. Trækker det meget i pointene ?
5. Hvis hesten bukker eller stikker af trækker det meget i pointene ?
6. Hvis rytter rygger af hvad så ?
7. Hvordan bliver man disket (HVad skal man gøre) ?
8. ER stævner sjove ?
9. Jeres mening om stævner ?
10. Har i nogle gode råd (Ud over at træne ;D ) ?

Tak for svarende smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om stævne ?
  • #1   25. okt 2008
    Spørgeskema:
    1. Det jeg ved omkring pisk og spore er at man kun må bruge spore er det rigtigt ?
    Ja, imindere at det er en 4 års
    øver det på et papir, evt. laver en bane i have og løber selv rundt som om man var hesten, og rider det en gang eller to igennem smiley
    3. SKAL man havde rigtig stævne tøj på (Starte på rideskole hest, på min rideskole Gribskov) ?
    Nogle klubber acceptere at man ikke har reglemteret påklædning på i de mindere klasser, men spørg evt. den der står for stævnet
    4. Hvad sker der hvis man fx traver og kommer ned på en kortlinie, og hesten så skyder skulder. Trækker det meget i pointene ?
    ja, det vil det som reglt gøre
    ja
    så bliver man diskvalifiseret, men man får som reglt lov til at ride pogrammet færdigt
    ved at ryge af, ride banen forkert 3 gange, eller hvis hesten springer over barieren
    8. ER stævner sjove ?
    JA smiley det er bare supert hyggeligt, ikke kun når man rider, men også når man gør klar, og hygger bag efter
    det er bare herligt smiley
    slap af, helt roglig, det gør ikke noget at du ikke vinder til dit første stævne ;P

Tak for svarende smiley

• #2   25. okt 2008 Spørgeskema:
    1. Det jeg ved omkring pisk og spore er at man kun må bruge spore er det rigtigt ? kun spore, men du må bruge pisk på opvarmningsbanen

rid det der hjemme

ja det skal du..

ja og det trækker også ned i lydighed.

ja meget...

Så bliver di disket.

Ved at ride forkert 3 gange eller hvis hesten sætter alle 4 ben uden for banen.

8. ER stævner sjove ?
    Ja det er de.

• #3   25. okt 2008 Tak for svarende smiley

• #4   25. okt 2008 Spørgeskema:
    1. Det jeg ved omkring pisk og spore er at man kun må bruge spore er det rigtigt ? til nogle stævner må man selv bestemme, men prøv at spørg dem der arngere stævnet ;D
    Din mor/far eller en kan læse programet højt for dig så kan du løbe det i haven smiley
    3. SKAL man havde rigtig stævne tøj på (Starte på rideskole hest, på min rideskole Gribskov) ? hvis det er kun for din klub så nej.
    Ja
    Lidt
    bliver man disket.
    Ride 3 gange forkert eller ride ud af banen eller falde af.
    8. ER stævner sjove ?'
    Ja
    Jeg elsker det ridder ikke kun for at vinde men for at have det sjovt self vil man gerne vinde, og er rigtig nervøs inden man skal på banen.
    ride alle de øvelsker, du skal ikke ride programmet på den hest du skal ride på til stævnet,

• #5   25. okt 2008 Tusind tak ^^

• #6   25. okt 2008 Spørgeskema:
    Ja, imindere at det er en 4 års
    øver det på et papir, evt. laver en bane i have og løber selv rundt som om man var hesten, og rider det en gang eller to igennem smiley
    Nogle klubber acceptere at man ikke har reglemteret påklædning på i de mindere klasser, men spørg evt. den der står for stævnet
    ja, det vil det som reglt gøre
    ja
    så bliver man diskvalifiseret, men man får som reglt lov til at ride pogrammet færdigt
    ved at ryge af, ride banen forkert 3 gange, eller hvis hesten springer over barieren
    8. ER stævner sjove ?
    JA smiley det er bare supert hyggeligt, ikke kun når man rider, men også når man gør klar, og hygger bag efter
    det er bare herligt smiley
    slap af, helt roglig, det gør ikke noget at du ikke vinder til dit første stævne ;P

• #7   25. okt 2008 Erika: hvorfor kopiere du det jeg har skrevet?

• #8   25. okt 2008 Erika J
    Man skal ikke kopire de andres, man skal svare med det man selv ved og syndes..

Kommentér på:
Spørgsmål om stævne ?

Annonce