{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.417 visninger | Oprettet:

Pony vs Heste? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg skal til stævne her i weekenden..
Jeg er 17 og rider pony, dommer har sagt go for en pony klasse men vil faktisk gerne ride i mod heste, da jeg ikke syntes at det er fair for mindreårige..
men er også bange for at heste ryttere bliver surer hvis jeg deltager i en heste klasse? min pony er en fjordhest. smiley

hvad ville i have gjort ? Hvad mener i?
Det omhandler en LC1 smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pony vs Heste?
  • #1   18. dec 2018 Hvis det er et DRF stævne, så må du ikke starte en pony klasse. Det er imod reglementet - og heller ikke selvom dommeren siger du må, det kan klubben og du straffes for.

• #2   18. dec 2018 Det er et lukket klubstævne. smiley

• #3   18. dec 2018 Jeg ville starte mod hestene. Voksne ryttere bliver ikke sure over sådan noget - kan slet ikke se hvad de skulle blive sure over? smiley
    Tror derimod godt at der kunne være nogle børn, som blev ærgelige over at en der burde starte mod heste, starter mod dem..

• #4   18. dec 2018 Der er mange voksne ryttere, som rider fjordheste smiley

Så jeg synes du viser rigtig god sportsånd overfor ponyrytterne, hvis du som voksen rider mod voksen - det er super flot tænkt smiley

Held og lykke

Mvh Charlotte

• #6   18. dec 2018 Mange tak for svar alle sammen! smiley
    og tusind tak.

• #7   18. dec 2018 Hesterytterne bliver ikke sure over at du rider på pony, det burde de hvert fald ikke blive smiley
    Jeg har aldrig oplevet det og jeg rider både C og D stævner på min pony, og har gjordt det de sidste to år. Har aldrig oplevet nogen forskel, er altid blevet behandlet som de andre. smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #8   18. dec 2018 Hvis du skal ride en LC1, så er det et DRF stævne, og derfor skal du ride mod heste, da du er over 16 smiley

• #9   18. dec 2018 Du kan godt opklasse din 1'er pony op så du kan ride mod heste. Som de andre siger er det mystisk at du har fået lov til at ride en ponyklasse smiley
    Til E og D stævne må du også starte uden at opklasse. Tjek side 23 smiley
    https://www.rideforbund.dk/Ridesport/Reglementer/~/media/rideforbund/Ridesport/Reglementer/Faelles/2012/Fælles%20Bestemmelser%202012_4_1%20med%20synlige%20rettelser.ashx

• #11   19. dec 2018 Håber at det er i orden, at jeg spørg i din tråd smiley Men må man starte udenfor klassen og så fx ride et ponyprogram selvom rytteren er for gammel? Har en pony som jeg pt starter mod hestene, men ville gerne afprøve (når han bliver helt klar) en PRI klasse på, inden han skal sælges til en ponyrytter. ?

• #13   19. dec 2018 Tak for svar Line smiley Har nemlig også min tvivl, måske jeg bliver nød til at finde en ponyrytter som vil starte ham lidt. Må jeg spørge, hvad du gav for at hun fremviste din pony? Har aldrig haft nogle til at gøre det for mig før, da jeg selv plejer at gøre det, men grundet alder ikke kan starte ham i ponyklasserne smiley

• #17   19. dec 2018 Hold da op, hvor er han pæn!

• #19   19. dec 2018 Det er slet ikke noget problem at starte mod hestene på en pony - det er vi flere der gør smiley
    Vi skal som regel anstrenge os lidt mere for at få del i rosetterne, fordi ponyerne mangler noget rummelighed og gangformåen i forhold til "de store", men til gengæld kan vi score meget på øvelsesstyrke og præcision i øvelserne, og så må vi jo "bare" træne.

Jeg rider selv Fjordhest, og starter på både R-, D- og C-plan. Jeg har engang imellem hørt nogle "sjove" kommentarer - men det må man regne med, når man rider Fjordhest, om man så kan lide det eller ej.
    Til gengæld så har du på en Fjordhest mange flere muligheder for at starte mod ligesindede, da R-stævnerne i Fjordheste-regi virkelig bare kører! Der er Fjordhestestævner over hele landet, og der er jævnligt "raceklasser" ved almindelige D-stævner, i hvert fald i Jylland. Så hvis du har lyst til at starte stævner på din Fjordhest, så skal du bare se at komme afsted smiley

• #21   19. dec 2018 Line - jeg er så gammel, at jeg rider hesteklasser, der er man fri for ponymødre smiley - og der er heldigvis længere og længere imellem kommentarerne (i hvert fald dem, jeg kan høre...)
    Jeg tager mig nu heller ikke en hel masse af dem - for en god dommer kan heldigvis se igennem pelsfarve og benlængde smiley

• #23   19. dec 2018 Man må ikke starte uden for konkurrence så længe man er startberettiget, det er man så længe man ikke er udklasset så Sofie F du må ikke starte et ponyprogram på en pony du er for gammel på smiley

Men sværhedsgraden i PRI programmerne er alla slut LA'erne for heste - så du kan ride dem, så giver det en fornemmelse for en køber smiley

• #24   20. dec 2018 Rid mod hestene, det er der flere der gør smiley Min søster har startet til og med LB* (105cm) mod heste på sin 1er, og givet dem komplet baghjul flere gange. De skal virkelig koncentrere sig om afstandene i kombinationer, men hun kan virkelig trække noget ind på, at hendes pony kan drejes forsvarligt på en 25-ører i forhold til de store heste smiley

• #26   20. dec 2018 Min søsters pony har også relativ stor galop - større end min lille DV, men hun har altså heller ikke en galop der er værd at skrive hjem om smiley Og så trænede de meget på hesteafstande i lang tid inden hun gav sig i kast med stævner i den højde på hesteafstande, så hun vidste lige præcis hvordan hun skulle vende og dreje den for at gøre det lettest muligt for ponyen. Nu bliver pony 19 til foråret og kommer nok ikke til at gå de højder til stævner igen, men hun nyder stadig at springe og springer glædeligt stadig 110-120 til træning, og også gerne en 125-130 på enkeltspring smiley

Og tænk, hun er appaloosa importeret til DK som dressurpony smiley

• #28   20. dec 2018 Det er virkelig også bare fedt. Når vi løsspringer min søsters, så giver hun den også gas. Hun går helt i selvsving, galoperer rundt med buk, stejler rundt om sig selv, løber over og tager et spring. Hun skal slet ikke sættes igang, hun klarer det hele selv smiley

• #29   22. dec 2018 Jeg vandt LC1a xD

Kommentér på:
Pony vs Heste?

Annonce