{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

Folk og reglementer {{forumTopicSubject}}

Lidt undrende spørgsmål herfra smiley
Rigtig mange stiller spørgsmål til stævner, som fx tilladte farver på underlag, jakke, sporer/pisk mv og fortæller de har læst reglementet, til trods for de havde fået svar, hvis de havde læst reglementet.
Har folk svært ved at finde reglementerne, er det fordi folk ikke kan navigere rundt i dem? Eller er det fordi jeg qua mit virke som dommer, ved lige præcis hvordan de er bygget op og derfor ved, hvor jeg skal slå det op og derfor er lidt arbejdsskadet? Der er jo en indholdsfortegnelse med forskellige emner, så man kan klikke på dem og gå direkte til det emne, man søger efter smiley eller er det bare ren og skær dovenskab fordi det er nemmere at spørge Facebook istedet for at få det korrekte svar (for folk gætter ofte og "jeg havde en tante hvis venindes niece red med det og der blev ikke sagt noget") og så selv slå tingene op?

Enlighten me! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Folk og reglementer
  • #1   4. maj 2017 Jeg forstår det heller ikke. Så er det ikke sværere at slå op.

Jeg kan måske forstå det når Mille og Musse skal starte sit første klubstævne, og ridelæreren har nævnt lidt men ikke alt, men Mille gerne vil være helt sikker og ikke ved at reglementer er findes.
    Og så er der enkelte steder i det, hvor det måske kræver lidt hjælp at tolke, men jeg synes nu at det meste står meget præcist.

• #2   4. maj 2017 Tror simpelthen det er ren dovenskab. Hos ihvertfald 95% af dem der spørger.
    Det er jo nemmere hvis nogen ved det, så man ikke skal tjekke op på alt muligt.
    Det samme gælder faktisk(synes jeg) regler om hestehold, krav, foder, foldtid mm. Heldigvis findes der mange kompetente hestefolk, på div. Opstaldningssteder. smiley

• #5   4. maj 2017 Det er nok en blanding af, at nogen er dovne og ikke gider, og at nogen måske slet ikke ved, at der findes et reglement, hvor den slags står - eller hvor de i det hele taget skal finde reglementet henne. smiley

• #6   4. maj 2017 Mange gange tror jeg det er dovenskab. Men jeg synes så ikke at jeg er stødt på så mange emner for nylig, så har faktisk ikke rigtig tænkt over det.

Nu har jeg så selv et emne oppe herinde, med hensyn til farver og der kan jeg så sige - Jeg HAR kigget i reglementet - flere gange endda! Men kan så forstå på det hele at der faktisk ikke er regler for det, så det giver god mening at jeg ikke har kunnet finde det smiley

Til dit spørgsmål med hensyn til om du har en fordel fordi du er dommer : Nej det synes jeg faktisk slet ikke! Jeg synes reglementet er delt rigtig fint op og overskrifterne er nemme at finde rundt i! Så jeg ved ikke lige helt om jeg synes det er så svært at finde det man skal bruge deri smiley Det virker meget pædagogisk opbygget smiley

• #7   4. maj 2017 Ift det med underlagene, så står det faktisk ret præcist og uden fortolkning i begge reglementer under "Hestens udstyr" - for der er regler for det smiley

• #8   4. maj 2017 Hvis den var ment til mig, så gik mit spørgsmål ud på gjorde og om farven på gjorden skulle passe sadlen - altså ikke noget med underlag smiley

• #9   4. maj 2017 Nej, det var generelt, især på de mange facebookgrupper smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #10   6. maj 2017 jeg tror det er ren og skær dovenskab.

hvordan kan man være i tvivl om hvilket bid man må bruge, når der er billeder?

• #11   10. maj 2017 Nu hvor vi er inde i reglementet, så læste jeg lige at det er obligatorisk at bære handsker. Jeg rider aldrig med handsker, da jeg generelt bare ikke kan lide det. Kan jeg risikere at blive disket hvis jeg ikke har handsker på? Eller hvor sippede er dommerne med det? Jeg mener at have startet for nogle år tilbage uden handsker - ganske enkelt fordi jeg aldrig havde læst reglementet, og der fik jeg ikke noget at vide, men er det dumt at 'trodse' reglementet og starte uden? smiley

Hvis dommerne er meget sippede med det, så køber jeg bare et par handsker, men jeg gider ikke smide penge efter det hvis det ikke er nødvendigt smiley

• #12   10. maj 2017 I dressur er det obligatorisk ja

• #13   10. maj 2017 Mit spørgsmål gik mere ud på om hvorvidt dommerne kunne risikere at dømme en ude hvis man ikke bar handsker smiley Som jeg selv skrev kan jeg godt læse det er obligatorisk, men dengang jeg startede stævner var det aldrig et problem at ride uden

• #14   10. maj 2017 Ja, da du ikke opfylder kravene i reglementet smiley du kan blive nægtet til start når du ikke er reglementeret påklædt

• #15   10. maj 2017 Regler er regler, men synes godt nok det er noget pjat smiley Men fred være med det, så må vi ud og ofre penge på det

Kommentér på:
Folk og reglementer

Annonce