{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

DRF - hvad sker der? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg de sidste par dage studset lidt rundt på DRF (Dansk Rideforbund) hjemmeside, og kiggede deres reglementer igennem i torsdags. Jeg gik ind under deres dressur reglement og så at både sporer og bid samt en masse andre unødvendige ting var obligatorisk.
Jeg må faktisk sige at jeg blev overrasket over dette, da jeg ærlig talt ikke kan se hvorfor man ikke kan ride ligeså flot dressur, som den næste, bare fordi man rider bidløst og uden sporer. Jeg kontaktede dem via e-mail, og spurgte hvad grunden egentlig var til dette reglement, da jeg umiddelbart ikke kan se at de ikke har givet et grundlag for deres regler nogen steder.
Jeg har ikke fået svar fra dem.

Så nu spørger jeg jer; er der nogen der ved hvorfor man absolut skal ride med bid og sporer? Og hvad er jeres holdning til dette? Synes I bare at ALLE der vil være med til at starte dressur stævne bare skal gøre som der bliver bedt om og ride programmet med en hel masse unødvendige midler? Eller synes I at DRF snart skal følge lidt med tiden og nedlægge deres mærkelige regler, så flere kan være med til stævne?

(-:

P.S. Jeg har ikke noget imod folk der rider deres hest med bid eller sporer og hele molevitten. Jeg rider selv med bid på den pony jeg rider nu, så jeg ville være en hykler hvis jeg havde noget imod det.
Men jeg har heller ikke noget imod folk der rider deres heste bidløst, uden sadel eller nogen form for udstyr, og synes faktisk de har mere føling med deres hest.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DRF - hvad sker der?
  • #1   23. feb 2013 Kunne ikke være mere enig med dig! smiley

• #2   23. feb 2013 HELT ENIG!!

• #4   23. feb 2013 Mener det er for at der er ens kriterier for alle, da nogen der rider uden bid ikke kan bedømmes på præcis samme måde som dem der rider med smiley

Sporer er for at vise at man kan forfine signalet - det trækker jo (burde det i hvert fald) voldsomt ned hvis man ikke kan sidde stille og derfor bruger sporene hele tiden smiley

• #6   23. feb 2013 Er også helt enig med dig. Reglerne giver ingen mening smiley

• #7   23. feb 2013 Jeg er rigtig glad for at der er allerede en del der er enige.
    Og ja, jeg tror også at DRF er bange over at dem uden bid vil tage overhånd. Men kan de så ikke bare oprette en ny kategori for dem der vil ride på en måde som de har lyst til? (F.eks Akademisk dressur)
    Og okay, jeg ved godt at de ikke 'bare lige' kan gøre det, men efterhånden kan de vel se at flere og flere folk er uenige i deres reglementer, og så må de vel snart finde ud af at gøre noget ved sagen, goddammit smiley

• #8   23. feb 2013 Du bestemmer jo selv hvor meget du vil bruge dine hjælpe midler. Midlerne er ikke hårdere end dem der fører dem. Er helt enig at jeg et eller andet sted syntes at spore som er obligatoriske er noget pjat, men igen du bestemmer jo selv hvor meget man vil bruge dem de skal bare være der. I min verden burde man være en mindst lige så god rytter hvis man kunne ride uden hjælpemidler. Regelsættet er sat efter en gammel tradition er jeg sikker på og at ride bidløst er ikke "så pænt" og "elegant" som med bid, men spore og pisk kunne man sagtens være for uden.

Personlig rider jeg både med og uden bid men bruger aldrig spore eller pisk i min træning. Man skal også huske på at blot fordi man rider bidløst, eller bomløst så belaster du bare hesten andre steder.

• #9   23. feb 2013 Der er så mange emner om dette allerede.
    Men DRF's grundreglement skal passe sammen med FEI's reglement og her er bidløst ikke tilladt. Derfor er DRF nød til at have samme regler omkring dette.

• #10   23. feb 2013 jeg syntes ikke at man skulle kunne stille op mod en bidløs. men at det skulle holdes klassevis altså bidløse klasser og bid klasser..:)

• #11   23. feb 2013 Hvis Dansk Rideforbund ønsker, at dansk ridesport skal tages alvorligt, så følger man så vidt muligt FEI's reglement - og det er HELT OK med mig.

Har man et ønske om noget andet, så må man være forberedt på at gøre et stykke arbejde for at jævne vejen. DRF har i flere omgange efterlyst deltagere i en arbejdsgruppe omkring alternativ ridning (såsom bidløst) - men uden held.

De alternative ryttere vil altså IKKE smøge ærmerne op og være med til at gøre et stykke arbejde - de vil bare sidde hjemme ved egne computere og brokke sig på nettet.

• #12   24. feb 2013 ^ Der kan det godt være du har ret.
    Jeg har ikke set nogen der rent faktisk har gjort noget ved sagen, kun hende der Fleur som vist nok skrev et langt brev til dem og kontaktede dem flere gange, desværre uden held.
    Men det jeg så ikke forstår er hvorfor FEI heller ikke kan følge lidt med tiden? De må da vel se at flere og flere rider bidløst nu om stunder?

Kommentér på:
DRF - hvad sker der?

Annonce