Boksleje/trailer til stævner? Boksleje/trailer til stævner?
Hej HG!
Jeg har et lille hurtigt og undrende spørgsmål...
Nu har jeg aldrig 'selv' skulle deltage i et stævne før, men overvejer stærkt at deltage i 1 eller 2 her til næste år..
Problemet er bare at boksleje godt nok er dyrt og måske unødvendigt, når man kun skal deltage én enkelt start eller to på den samme dag. (Det er western stævner og DHE jeg lige havde tænkt på.)
Så kan man lade hesten stå i traileren i lidt tid både før og efter man skal på banen og evt se de andre ryttere eller salgsboder?
Tænker ikke mere end 1-2 timer og selvføgeligt med hø, vand og noget andet motiverende
Og hvad gør man hvis hesten skulle finde på at te sig, evt panikke fordi den kan høre andre heste men ikke se dem i traileren?
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 1.068
Men må godt nok lige følge emnet da min hest & mig skal starte flere gange i måneden næste år så, glæder mig til og se de forskellige erfaringer med dette.
Især hvis du har 2 klasse med frk. flere timer i mellem og jeg har en rimelig ung hest (4 år) og han ville ikke ku rumme og være hallen til næste klasse.
okt 2011
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 519
Og nej, til et alm. stævne vil jeg nok ikke blive særlig længe efter, men fx til DHE træf med mange boder og ryttere man kender vil det være rart at også kunne blive lidt og nyde stemningen
mar 2013
Håber lidt der er nogen der vil dele deres erfaringer, for er godt nok selv utrolig bange for netop og lade ham stå i traileren.
jun 2011
Følger: 52 Følgere: 29 Heste: 4 Emner: 72 Svar: 526
nov 2007
Følger: 110 Følgere: 106 Heste: 6 Emner: 187 Svar: 594
feb 2004
Følger: 190 Følgere: 194 Heste: 14 Emner: 314 Svar: 2.554
mar 2013
aug 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 6 Emner: 16 Svar: 740
Modsat en stævne boks, er det trygge rolige omgivelser, som ikke stresser unødigt.
Dog kunne jeg aldrig finde på at forlade traileren med rampen nede, når hestene er i den. og ligeså forlade traileren, med hestene bundet til siden af den.
Boksleje/trailer til stævner?