430 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Boksleje/trailer til stævner? Boksleje/trailer til stævner?

Hej HG!
Jeg har et lille hurtigt og undrende spørgsmål...
Nu har jeg aldrig 'selv' skulle deltage i et stævne før, men overvejer stærkt at deltage i 1 eller 2 her til næste år..
Problemet er bare at boksleje godt nok er dyrt og måske unødvendigt, når man kun skal deltage én enkelt start eller to på den samme dag. (Det er western stævner og DHE jeg lige havde tænkt på.)
Så kan man lade hesten stå i traileren i lidt tid både før og efter man skal på banen og evt se de andre ryttere eller salgsboder?
Tænker ikke mere end 1-2 timer og selvføgeligt med hø, vand og noget andet motiverende smiley

Og hvad gør man hvis hesten skulle finde på at te sig, evt panikke fordi den kan høre andre heste men ikke se dem i traileren?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Boksleje/trailer til stævner?
  • #1   4. nov 2014 Jeg har ingen erfaring, men tænker selv jeg simpelthen ikke tør. Bare tanken op han gik i panik mens jeg så en ride stævne, jeg ved virkelig ikke hvad jeg ville gøre ved mig selv. Er det så ikke smartere og have en "hjælper" med der evt. kan trække rundt med hesten til du har set det du nu skal se, tænker generelt det vel ikke tager 1-2 timer og kikke på stævnepladsen?
    Men må godt nok lige følge emnet da min hest & mig skal starte flere gange i måneden næste år så, glæder mig til og se de forskellige erfaringer med dette.

Især hvis du har 2 klasse med frk. flere timer i mellem og jeg har en rimelig ung hest (4 år) og han ville ikke ku rumme og være hallen til næste klasse. smiley

• #2   4. nov 2014 Det frygter jeg også...Hun er kun 5 år og har kun én gang prøvet at være med på ridelejr hvor hun mødte helt nye omgivelser og heste. Her stod hun dog i 15 min i traileren uden problemer imens jeg pakkede hendes ting ud - dog er hun meget obs på andre heste og kalder rigtig meget!
    Og nej, til et alm. stævne vil jeg nok ikke blive særlig længe efter, men fx til DHE træf med mange boder og ryttere man kender vil det være rart at også kunne blive lidt og nyde stemningen smiley

• #3   4. nov 2014 Ja, det jo netop der det bliver rimeligt arg.....!
    Håber lidt der er nogen der vil dele deres erfaringer, for er godt nok selv utrolig bange for netop og lade ham stå i traileren. smiley

• #4   4. nov 2014 vi/jeg har kun haft gode oplevelser med heste der bliver i traileren smiley de har også stået op til 1´-2 timer smiley

• #5   4. nov 2014 Det er forskelligt fra hest til hest vil jeg sige. Nogle heste kan godt stå og andre kan ikke. Jeg har altid hesten til at stå i traileren mellem klasserne og kender nogle dressurrytter som gør det samme og der kan det som oftest komme til at tage mere end 2 timer.

• #6   4. nov 2014 Mine står altid i traileren hvis der er "lang tid" mellem klasserne. Er der rigtig rigtig lang tid imellem, så lejer jeg en boks, men ellers stå de i traileren. Har en stor trailer og der er masser af hø eller wrap. Ligger det omkring fodringstidspunktet, tager jeg foder med, så får de også det

• #7   4. nov 2014 Pixies - Hvor langtid er for langt tid? smiley

• #8   5. nov 2014 Mine står altid i traileren, og det er der ingen problemer i.

Modsat en stævne boks, er det trygge rolige omgivelser, som ikke stresser unødigt.

Dog kunne jeg aldrig finde på at forlade traileren med rampen nede, når hestene er i den. og ligeså forlade traileren, med hestene bundet til siden af den.

Kommentér på:
Boksleje/trailer til stævner?

Annonce