1.567 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Hvis man vil begynde at ride stævner.. Hvis man vil begynde at ride stævner..

Hej smiley

Jeg har i længere tid tænkt på at jeg rigtig gerne vil begynde at starte stævner (Ridebanespringning) Men da jeg kun har reddet små klub stævner før, og det er for flere år siden, har jeg ingen ide om, hvordan man kommer igang? Min mor aner absolut intet heller, så jeg står med det 100% for mig selv.
Hvad starter man med når man vil igang? Skal man starte de klasser med de der 20 cm høje spring? og er det ikke også noget med at man skal være medlem af en klub og have et utal af ridemærker osv for at må være med?
Og hvad så når man er derude, men absolut ikke aner hvor man skal være, opholde sig, eller gøre på banen før og efter man skal ride?
Er er der stævne håndbog for begyndere? : ))

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvis man vil begynde at ride stævner..
  • #1   4. jan 2014 For klubstævner (D stævner) skal du være medlem af en klub (skal du altid), og så kan du starte enten i egen klub, eller klubber i dit distrikt der har inviteret din klub med til deres stævner.

til Distriktstævner ( C stævner), skal du ha ryttermærke 3 + 4 samt have taget Klar, Parat, Start kurset, og herefter indløst din Rytterlicens, din hest skal konkurrence registreres.

(alle registreringer foregår på DRF Go.)

Du kan starte de klasser du ønsker og føler dig tryg i, de fleste anbefaler at man starter en klasse lavere end det man springer/rider i daglig træning.

Men start ud i det små så du får lidt føling med digselv, din hest og stævnesituationerne. Herefter kan du jo starte højere når I er klar.

Held og lykke med det smiley

• #2   4. jan 2014 Hvis det er klubstævner, så behøver du ingen ryttermærker, men jo, du skal være medlem af en rideklub. Du skal vel bare starte den klasse, med den højde, der passer til dig?
    På stævnepladserne plejer der at være skilte til, hvor de forskellige ting er henne, ellers så plejer folk at være søde til at hjælpe! smiley

• #3   4. jan 2014 http://www.rideforbund.dk/da/Ridesport/Reglementer.aspx det er reglementerne hvor der står noget om stævner osv. Du skal være medlem af en rideklub og du kan finde stævner her http://go.rideforbund.dk/stævnekalender.aspx du skal have taget det der hedder ryttermærker hvis du vil starte det der hedder distriktsstævner. Du kan godt starte klubstævner og det der hedder udvidet klubstævner uden du har taget ryttermærker. Skriv hvis du vil have mere at vide smiley

• #4   4. jan 2014 Tja du kan ride D stævner hvis bare du er medlem af en klub under drf, vil du starte C stævner skal du tage rytterlicens.
    Banen i sprængningen kan du se der ude til stævnet, og som regl er det nemt at finde opvarmningen hvis du er i tvivl er der jo mange til stævne så kan du jo spørge der er rytterkatagorier i springning så du kan fx ikke starte ud i de højeste klasser men skal starte i de laver og arbejde dig op, men alt det kan du læse om på DRF's hjemmeside

• #5   4. jan 2014 Vil anbefale dig at tage ude at kigge til noglestævner

• #6   4. jan 2014 Rytterkategorisering gælder ikke for klubstævner, og de begynder først fra LB i spring. Så du skal have 3 eller 5 fejlfri runder før du må starte en LA.

• #7   4. jan 2014 Hold da op det lyder farligt dyrt og tidskrævende bare at måtte melde sig til.
    Jeg har 3 af de gamle, altså ridemærker, dem der var der før ryttermærker, men dem kan man ikke bruge til noget mere vel? smiley

• #8   4. jan 2014 Hvis du har de gamle "Ridemærker" og ikke de nye "Ryttermærker", kræver det bare at du har 1 og 2 og kan dokumentere at du har dem smiley

• #9   4. jan 2014 Det er en ret dyr affære at starte C stævner og højere... Men det er jo det værd hvis man gerne vil smiley

• #10   4. jan 2014
    Du skal slet ikke tænke på licens før du skal starte C stævner og det er først typisk når man når op på LA niveau i dressur, i spring mener jeg der er op til en LB/LA også på klub.

• #11   4. jan 2014 Hvor højt kan man springe før man skal have ryttermærker og licens? 90 cm??? smiley

• #12   4. jan 2014 C stævner, det er distrikt stævner, er det ikke?
    Nu er jeg lige lidt dum her, men hvad dækker distrik stævner over?
    Jeg forstår det ikke helt, er det bare inden for ens distrikt? Er det ikke lige meget om man starter LC (eller noget lavt) I eller uden for sit distrikt? .. smiley

• #13   4. jan 2014
    Distriktsstævner er stævner med højere niveauer :o)

Klubstævner er stævner med lave niveauer - hvis man skal sige det simpelt. Klubstævner er tit kun åbent for et distrikt fx. er stævner på Fyn kun åben for distrikt 7 som er Fyn.
    Hvor Distrikstævner er åbne for flere distrikter så hvis der afholdes sådan et på Fyn, så kan folk i nogle distrikter i Jylland også deltage.

Meget forvirrende. Men se på det som at klubstævner er for lavere niveauer, distriktstævner for højere.

• #14   4. jan 2014 Jeg tror ikke helt at jeg forstår dit spørgsmål, men jov C-stævner er distriktstævner. Til c stævner er den laveste klasse i spring altså en LB, som er 110 for hest.

Team tindur, i min klub er den højeste klasse 120. Så skal jeg ellers ud og starte c-stævner hvor den laveste klasse er 110. For at du skal have licens skal du bare kunne ride en LC smiley

• #15   4. jan 2014 Så de der har licens kan starte i andre distrikter til distrikt stævner og de der ikke har må kun starte klubstævner i sit distrikt?? Ikke?? smiley

• #16   4. jan 2014 Ja smiley

• #17   4. jan 2014 Hold da op hvor er det alt sammen forvirrende

• #18   4. jan 2014 Prøv at læs på DRF, der har de alle svarene på dine spørgsmål. (-;

• #19   5. jan 2014 Tag en god ven i hånden som kender rutinen omkring stævner som kam hjælpe dig med ALT!!! Omkring før stævner når i er til stævnet opvarmning gå bane osv. smiley

• #20   5. jan 2014 Stine - Ja, det er en vildt godt ide, men nu har jeg desværre ikke nogle venner inden for ridesporten. Og slet ikke lige nu da jeg hverken har part, låner, egen hest eller andet. (Skal måske låne, derfor denne tråd) smiley

• #21   5. jan 2014 Jeg har sendt dig en venne anmodning, jeg vil gerne hjælpe dig trin for trin smiley Og har jeg muligheden for det når du skal starte stævne så kommer jg over og hjælper dig der osse smiley

• #22   5. jan 2014 Tusind tak! Det er virkelig pænt af dig! smiley
    Dog bliver det først når jeg har fået en lånehest og et job smiley

• #23   5. jan 2014 Du siger bare til, smiley Hvis du har facebook kan du sende mig dit navn eller email i en pb så kan vi jo snakkes der smiley

Kommentér på:
Hvis man vil begynde at ride stævner..

Annonce