Pletten til Christmas Show - Warm up Pletten til Christmas Show - Warm up
Om en uges tid er det precis et år siden jeg sad på Vilhelmsborg og heppede på min kammerat og pigernes spring træner til Christmas show.
Efter en hel uge med god springning kunne jeg ikke slippe drømmen om selv at have en hest, der kunne gå med til et Christmas Show.
( Det er nok ikke en stor ting for de fleste der deltager men for mig ville det være stort )
Jeg kunne efterfølgende simpelthen ikke slippe drømmen og jeg begyndte at tænke om jeg da ike havde en hest der kunne komme til det.
Mine små Spanske og Portugisiske hingste var selvskrevet udelukket...
-Men Plet ?
Plet var stort set nytilredet, men havde da få måneder forinden gået en matrialprøve hvor hun vandt spring delen, så måske ?
Det skulle hvertfald prøves.
Vi gik stille i gang, faltisk så stille at Plet og hendes nye rytter, som samme sulle ride sig op til landstævne i spring, startede ud med at deltage i et Danish Youth Dressage stævne på Vilhelmsborg.
For ikke at gøre historen til en hel roman, så er den korte udgave, at ekvipagen stille og rolig finder hinanden og klare sig godt på vejen i mod landsstævnerne.
Faktisk så godt at de i sidst uge var til Christmash show - warm up.
Lidt mere rutine for både og hest og rytter, og de for brug for det, for på tirsdag rider min dejlige plet hest ind ind på banen til Christmash Showet.
Tænkt at der kun ville gå et år for at min drøm blev til virkelighed.
Og hvem havde troet at lille plet ville være her et år efter hendes stævne karriere startede.
-Og ikke nok med det, så har den lille plet faktisk også klare sig ret godt i dressur, hun ligger nemlig i top 100 på DRF rangliste for U18 ryttere - både i dressur og spring
Her et enkelt billede fra Warm Up
nov 2010
Følger: 50 Følgere: 62 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 205
nov 2009
Følger: 86 Følgere: 98 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.286
Hvis jeg havde tid og råd (og hun var tilsalg ;)) stod hun da herhjemme
jun 2004
Følger: 161 Følgere: 265 Heste: 7 Emner: 348 Svar: 1.827
Onsdag havde Plet en "Johanna" dag ( det kalder vi hende når hun opføre sig som en rød hoppe ) og Rytter havde nerver.
Torsdag var meget bedre, det vare lærerige runder som rytter og hest begge kunne bruge i deres uddannelse
Hoppedullen: Gik det godt med dig:-) måske jeg så dig ( jeg har brækket foden og sad bare og kiggede springning, og kunne ikke engang hjælpe på opvarmningen, heldigvis har Ems verden bedste træner, så hun var i gode hænder
Mange tak for de pæne ord
sabina, jeg ved hvordan du har det, jeg havde drømt om et landsstævne på VB lige siden jeg viste hvad en hest var.
Da jeg selv stoppede med konkurrencer for mange år siden ( pga. sygdom ) kunne jeg slet ikke acceptere at den drøm aldrig ville gå i opfyldelse.
da jeg sad der som tilskuer sidste år bestemte jeg må for at nu skulle det være !
det kunne ikke blive mig selv, men det kunne så sandlig blive min hest.
Jeg var ikke et sekund i tvivl om at det nok skulle lykkes en´dag, men det ville gå så stærkt og at den lille plettede hoppe viste sig at være et rigtig valg, er simpelthen fantastisk
- Det jeg vil frem til er, opgiv aldrig drømmen og håbet. Vil man det nok skal det nok lykkes, nogen gange skal man bare prøve flere gange
okt 2012
Følger: 20 Følgere: 17 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 2.844
jun 2009
Følger: 138 Følgere: 130 Heste: 10 Emner: 128 Svar: 633
Lige siden jeg startede med at ride har det været min største drøm at ride Christmas, og i år blev drømmen en realitet, på en hyps som er blind på det ene øje, med kun en enkelt bom i hver LB, og mit 3 stævne med Bastian
http://www.youtube.com/watch?v=11mpN_VBT44&feature=c4-overview&list=UU76oyE7KtfEOcHHUAXxvapw
okt 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
jun 2004
feb 2008
Følger: 212 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 710 Svar: 3.897
okt 2012
jun 2004
Christmas er lands.
man kvalificere sig ikke ved warm up - det er et ganske "alm" c stævne hvor alle med licens kan starte
For os var Warm up også en mulighed for at hest og rytter kunne komme ud og få kigget af inden deres første landstævne 2 uger senere samme sted
jun 2004
det var stort og fedt at se min drøm gå i opfyldelse.
Der var ikke andre "pletter" i miles omkreds, så hun var nem at få øje på ude på opvarmningen.
Plet var flyvende på opvarmningen, og jeg skyndte mig tilbage på min plads og arbejde på mine dårlige nerver og min noget ujævne vejrtrækning
Pletten kommer på banen og jeg er nok på dette tidspunkt blå i hovedet, men Pletten og Emma viser at de da høre hjemme der, viser mig at jeg roligt kan have tillid til dem for de er i flyvende stil.
Dejlige plet lever en flot dobbelt 0 runde og bliver en af de første uplaceret.
Det krævede al min selvkontrol ikke at stor tude af stolthed, men stolt det var jeg !
jun 2004
Så kom pletten til MB - pyha det var højt.
Endnu en dag er gået helt fantastisk, med kun en rytterfejl = en bom - gennemførte plet og ems i dag Youngster for 6 års
håber i kan se videoen
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152053890043996
i morgen står den på hviledag
feb 2008
Følger: 212 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 710 Svar: 3.897
okt 2012
jun 2004
okt 2012
Må nok hellere huske kamera så jeg kan vise det familie vi har til hende hvor dygtig hun er
okt 2012
Hils piloten og sig jeg syntes hendes rundte var den mest afslappede og harmoniske(sad ud For det røde spring på midten)
Vil du have billeder fra runden?
jun 2004
Det er den bedst tur Emma og Plet har haft under stævnet, Plet er flyvende, med overskud og fik teknik. Uden tvivl beviste hun i dag at trods hendes pletter høre hun så sandelig hjemme, også på så stor en stævneplads.
MB højden er intet problem for plet, det syntes det både er sjovt og legende let.
De havde en tur med en god rytme og flot overskud.
Efter 2 sidste spring i omspringningen, tror plat ganske enkelt at hun er færdig.
Det er et spring mod udgangen og Emma formår ikke at holde hende fremme for støvlen, og for rettet op i mod det sidste spring for sent, så afstanden passer let skidt, og det er plet altså ikke rutineret nok endnu ( eller dum nok ) til bar at sætte af alligevel.
Så de for et stop og der ved også tidsfejl.
Emma vil ikke gøre samme fejl en gang til, så på anden tilridning er hun lidt for meget på, og plet tager derved en forkanten
Mega ærgeligt efter SÅ flot en runde, men også lærerigt for Emma, og i bund og grund er det jo hvad det handler om - rutine og gode runder.
Plet har årene for an sig, og dette er sten sikkert ikke hendes max
Hvis nogen vil se videoen er den her ( hende der filmer troede også plet var færdig efter det andet sidste spring, så det sidste kom desværre ikke med )
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152057790358996¬if_t=like
Navnsø jeg tror jeg så dig, vi sad lige oven over jer og sagde lyde hehe
Jeg vil meget gerne se billederne i har taget
okt 2012
Får dem over på min pc her i weekenden så får du dem
Pletten til Christmas Show - Warm up