{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  flere stævner samme dag? hvem ved det?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #2   29. okt 2013 Det tror jeg næppe nej.

Det er vel heller ikke samme hest der både skal startes b og d stævne på??

• #4   29. okt 2013 Kommer an på om det er samme hest. Ellers ser jeg ik noget problem smiley ved B stævne må hesten kun gå én klasse pr. Dag smiley

• #5   29. okt 2013 Mm altså ved ikke om hesten må - men rytteren må gerne smiley

• #6   29. okt 2013 undskyld - uklar formulering

Må en ekvipage starte flere stævner pr dag - altså f.eks. både B-stævne og D-stævne?

Har nemlig oplevet det til dressur-stævne

• #7   29. okt 2013 Altså der er jo et max på hvor mange klasser en hest må gå pr. dag (kender ikke til dressur B-stævne, men til spring er det ved C og B stævner 2 klasser) Så om du starter den ene til det ene stævne og den anden til et andet er dog op til dig. Jeg vil dog mene det ikke lige er for hestens eget bedste! (Og måske også lettere unfair at springe fra B til D - Just saying)

Hvis det bare er dig, som rytter men med to forskellige heste, så kan du slå dig løs smiley

• #8   29. okt 2013 havde ikke lige set din klargørelse smiley

Det her er hvad dressur reglementet siger:

213.2.Hestens/ponyens antal starter pr. dag
    Heste: Max. 2 starter pr. dag.
    Ponyer: Max. 2 starter pr. dag. Ved B-stævner max. 1 start pr. dag.
    E- og D-stævner og E- og D-klasser: En hest/pony må have 4 starter pr. dag, så længe ingen starter er over sværhedsgrad 0.
    213.3.Ekvipagens antal starter pr. dag
    Heste: Max. 2 starter pr. dag.
    Ponyer: Max. 2 starter pr. dag. Ved B-stævner dog max. 1 start pr. dag.

Når den allerede har gået en klasse ved et B-stævne burde man ikke mene at den må gå et d stævne også. Men tror dog, at det er en gråzone da det ikke står direkte nogle steder.

• #9   29. okt 2013 nu var det så ikke lige mig selv jeg tænkte på - ku jeg ikke drømme om at gøre - kan bare ikke rigtigt finde ud af det iht. reglementet

Kan bare se at man må starte én klasse pr dag ved dressur B-stævne

Annika: jeg synes heller ikke det er helt klart ud fra reglementet

• #10   29. okt 2013 Hvis det ikke står i reglementet, kan man heller ikke rigtig sige de ikke må.

Men synes fandme det er dårlig stil af dem der har gjort det! smiley

• #11   29. okt 2013 Haffe-dissen - tak for svar - det var bare ikke det jeg spurgte om

• #12   29. okt 2013 Haffe-dissen: Det er kun sværhedsgrad 0 smiley

- Til det andet, så kan jeg hellerikke se hvordan man kan ride et B-stævne uden at være udklasset fra klasserne på D-plan smiley
    Mener også at have læst at man ikke på springe en hel sværhedsgrad over, kan dog ikke huske om det er på samme stævneplads. Det er nemlig sjældent klasserne ved D-stævne er så høje som dem til et B-stævne. Snakker for dressur, aner ikke noget om spring smiley

Men jeg synes det står rimelig klart at man ikke må starte B og D stævne samme dag, som samme ekvipage.
    Men mht. C og D stævner kan det godt lade sig gøre for samme ekvipage, 1 klasse hvert sted. Jeg ville dog nok ikke gøre det, synes det må være ret hårdt for hesten smiley

• #13   29. okt 2013 Der står ikke at man IKKE må. Et spring fra B til D niveau er dog noget voldsomt...

• #14   29. okt 2013 Man bliver ikke udelukket fra D stævner fordi man har redet B. Har selv gjort det da jeg red pony (fordi den havde stået med dårlig ryg og lige skulle i gang igen). Der gælder de regler, som klubben vælger at bruge til stævnet. Og hvis der har været f.eks. en LA klasse åben for alle, ja så er der da frit slag smiley

• #15   29. okt 2013 Nå okay smiley

Kommentér på:
flere stævner samme dag? hvem ved det?

Annonce