OSO-opgave indgangsvinkel til berideruddanelsen {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Jeg går pt. i 10. klasse, og vi er i gang med OSO opgave.
Vi skal skrive om det vil gerne vil være (uddanelse) og jeg har valgt berider, MEN selve uddanelsen er et BILAG til vores opgave.
Vi skal have en speciel indgangsvinkel til uddanelsen, fx: Hvis man nu vil være pædagog, så kan opgaven handle om arbejde med handicappede og hvordan man arbejder med dem.
Je har tænkt mig at tage; Berider - Arbejde med problemheste og tilridning af ungheste.
Hvordan udvikler hestens anatomi og krop sig under ridning, hvorfor skal de helst være fyldt 4 før man påbegynder selve tilridningen (undersøge noget mht vækst og muskler) og under problemheste vil jeg gå i dybden med hvordan man opbygger et bånd til en menneskesky hest (komme ind over HMS) osv.
Har i nogle idéer til hvad jeg ellers kan have af "Hv-spørgsmål, altså hvorfor, hvordan, hvilke osv." inde under de to emner jeg har tænkt på?
Eller har i måske nogle helt andre indgangsvinkler til noget der har med berider at gøre?
TAK !!
apr 2008
Følger: 169 Følgere: 168 Heste: 5 Emner: 33 Svar: 608
Hvordan udvikler hesten sig under tilridningen?
Andre forslag?
jul 2008
Følger: 106 Følgere: 100 Heste: 8 Emner: 424 Svar: 3.539
apr 2008
Følger: 169 Følgere: 168 Heste: 5 Emner: 33 Svar: 608
apr 2008
Følger: 169 Følgere: 168 Heste: 5 Emner: 33 Svar: 608
Du laver minus gør du
apr 2008
Følger: 169 Følgere: 168 Heste: 5 Emner: 33 Svar: 608
apr 2008
Følger: 169 Følgere: 168 Heste: 5 Emner: 33 Svar: 608
apr 2008
Følger: 169 Følgere: 168 Heste: 5 Emner: 33 Svar: 608
OSO-opgave indgangsvinkel til berideruddanelsen
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside