9. nov 2011 Følger: 64 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 1.188
Trick træning! - Idéer. {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Nu rider jeg på en lille lipizzaner hoppe, som jo ikke skal rides hver dag. Så jeg kom på den fikse idé at lære hende nogle forskellige tricks.
Hun kan allerede sparke til vores 4 store gymnastik bolde, og hun nyder at lege. Hun er ikke bange for noget, og jeg har haft hende til at stå med mig under en parasol. - Jeg vil rigtig gerne træne hende til lidt forskelligt da hun hurtigt forstår hvad hun skal, og begynder derefter at kede sig umådeligt hvis der ikke hele tiden sker noget nyt.
Hun er en hoppe som er til at stole på, og helt klart ikke en som vil bruge hvad hun lære på en ond måde.(I hvertfald ikke min oplevelse) hun kan sagtens adskille leg fra seriøst arbejde
Min tidligere part lærte jeg at løfte ben, kysse, og så kunne han næsten neje.
Jeg har planer om også at lære Africa de ting.
Har i nogle idéer til andre tricks?
maj 2011
Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.843
Jeg tænker røre target, smile, ryste på hovedet (hvis hesten ikke er øresky), løfte alle 4 ben bare man peger på dem (altså når man skal have renset hove), bakke forfra, ved siden og bagfra uden berøring, flytte forpart og bagpart. Alt kan blive dannet om til et trick, det er bare at være kreativ
jan 2011
Følger: 82 Følgere: 76 Heste: 1 Emner: 162 Svar: 764
Ellers kan du jo lege med nogle kegler, bomme, små spring, og alt muligt sjovt, og kreativ du kan finde i stalden.
//Dreamteam
nov 2011
Følger: 64 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 1.188
Hun er øresky og bliver meget nervøs når andre end mig nærmer sig hendes øre. Vi er igang med at træne det at blive rørt omkring ørene, og der går fremad.
Forpart og bagpart kan hun flytte bare ved at jeg laver tegn med min hånd, da jeg ellers ikke kan få hende til at stå på staldgangen.
Target vil jeg da bruge, det kunne være meget smart at lære hende, smile arbejder jeg en smule på, men mangler godbider og hørfrøkager er ikke lige hende livret. - For købt nogle godbider i næste weekend.
nov 2011
Jeg vil også begynde at lære hende og kysse.
Det jeg har tænkt var om i havde nogle lidt mere 'usædvanlige' tricks.
nov 2012
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 4 Emner: 126 Svar: 2.001
i dag mindede han mig om at jeg havde lært ham det xD det er fuldstændig unødvendigt trick, udover det er dejligt nemt at strigle hans bagben xD
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 2.001
okt 2012
Følger: 43 Følgere: 38 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 1.417
nov 2011
Emilie: Spanske skridt er det jeg vil arbejde hen mod, efter at have lært hende 'bare' og løfte benet.
okt 2012
Følger: 43 Følgere: 38 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 1.417
Trick træning! - Idéer.