HVAD SKAL JEG GØRE. KONFIRMATION OSV? {{forumTopicSubject}}
Der er den her pony som jeg har forelsket mig SÅ meget i. Jeg har snart konfirmation og jeg ønsker mig ham selvfølgelig helt vildt meget, konsekvenserne at det er at jeg ingen konfirmationsfest får og at jeg ikke får nogle jule og fødselsdags gave. Jeg vil selv være med til at betale af på ham, eller hvad man siger.
Jeg vil bare så gerne have ham. Han er forresten til salg (haha)
Jeg vil ikke plage mine forældre, for det synes og tror jeg ikke nytter noget. Min mor ville gerne give mig ham, men skulle så flytte til en mindre legelighed og jeg ved ikke med min far.. Har snakket lidt med ham og det virker som om, at han faktisk tager det seriøst. Har også en 18. årig som der skal tænkes på
Jeg vil bare gerne vide:
Hvad betaler i om måneden for at hest, altså hvad betaler i for og hvor meget betaler i?
Hvordan skal jeg fortælle mine forældre at jeg er seriøs og jeg virkelig virkelig elsker ham?
Kh Kathinka
dec 2006
Følger: 98 Følgere: 89 Heste: 5 Emner: 456 Svar: 3.086
så komemr de uventede dyrlæge regninger som har lagt på rundt regnet 20.000 det sidste halve år.:) (og det er dém i skal have råd til)
jul 2007
Følger: 286 Følgere: 238 Heste: 3 Emner: 386 Svar: 2.518
Opstaldning inkl foder og wrap: 1300 kr (Meget billigt)
Smed hver 6-8 uge: 950 kr for beskæring og 4 sko
Forsikring: Der lagde jeg 300 kr til side hver måned (Mine forældre betalte den anden halvdel af forsikringen)
Så kommer der jo dyrlægeregninger, såsom vaccination, tandlæge, ormekur og de uforudsete man aldrig håber på.
Så skal man også tænke udstyrsmæssigt, hesten skal have udstyr der er korrekt tilpasset og nogle ordentlige dækkener osv
Det er utrolig dyrt og have hest, og hvis hesten pludselig bliver skadet og skal have behandlinger så løber det hurtigt op. Dengang Cody fik kodeledsforvridning der nåede vi at bruge 35.000 kr før han blev erklæret uhelbredelig.
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 102
Smed, dyrlæge, udstyr osv kom selfølgelig ved siden af. Så med det ca 2500 om måneden
dec 2009
Følger: 11 Følgere: 23 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 100
Det er fint hvis du er villig til at give afkald på jule,-fødselsdagsgaver, konfirmationsfest osv. - men det er jo ikke købet at hesten der koster....det er ALT det daglige.
Selvom du lægger et budget - opstaldning, dyrlæge, forsikring, udstyr, smed, tandlæge, kiropraktor osv - kan der meget vel alligevel dukke uforudsete udgifter op. Og det skal du huske at fortælle dine forældre, så I ikke ender med at skulle gå fra hus og hjem....:(
Jeg synes det er voldsomt hvis I er nødt til at flytte til en mindre lejlighed for at få luft i økonomien at købe og holde hest.
Hvis jeg var dig ville jeg tænke mig rigtig grundigt om inden jeg "pålagde" mine forældre og søskende et så stort "ego-ønske".
Måske du skal nøjes med en part - som du garanteret kommer til at elske lige så højt som du er forelsket i lige nu.
Pris på opstaldning kommer helt an på dine krav til opstaldningsstedet og ikke mindst hvor i landet du bor....
KH:)Annette
apr 2006
Følger: 63 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 3.488
Du må ikke forvente at I skal flytte til et mindre sted for at få råd til hest. Så hellere vente til du har råd selv.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 395
Dyrlæge 400 årligt til vaccination
Smed 250r. hver tredje måned
Så kommer det uventede selvfølgelig, skal snart have en tilpasset sadel.
Men det er absolut også billigt. Min kat. 1 pony kostede 7000
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Smed: 325 kr. hver 3.-4. mdr.
Vacc: 750 kr.
Tandrasp: 1000 kr. inkl. bedøvelser
Er hvad jeg betaler + det løse. Mine forældre betaler forsikring. Derudover kommer udstyr, undervisning, stævner, transport til og fra stalden, evt. sko, andre behandlinger, uforudsete regninger osv.
Lige nu bruger jeg omkring 30.000 om året, vil jeg tro. Har tidligere brugt meget mere, men står billigere nu.
Jeg er desuden helt enig med Annette - det er nok bedre, at du får en part, og så sparer penge sammen, til at købe en hest engang. :o)
feb 2012
Følger: 22 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 49
jeg købte selv min for mine konfirmations penge og det går fint.
jeg går ud fra at dine forældre er skilt(det er mine også og det hjalp lidt da jeg skulle købe min) jeg syndes ikke at i skal flytte til en mindre lejlighed men at du skal tage en alvorlig snak med dine forældre om det om de kan (måske) finde ud af at betale sammen vis du får lomme penge kan du ofre dem(det har jeg nemlig gjort) og vis du har et job kan du også få lidt penge fra der.
det betaler jeg:
opstaldning- 400kr. selv 1200kr mor
foder- 200 kr hver måned mor
ridning- 875kr. hver 3 måned mor
sko- 550kr. forsko far
forsikring lidt over 3000 hvert år far
udstyr- det køber jeg kun når der er noget der går i stykker( fik helt vildt meget udstyr med til hende.
hest-15.000
håber du kan bruge det.
maj 2013
Følger: 17 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 34 Svar: 224
apr 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 4 Emner: 40 Svar: 155
jul 2010
Følger: 89 Følgere: 88 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 181
Jeg fik ham. Men jeg arbejder for at betale opstalding. Og jeg køber alt udstyr medmindre min mor vil bidrage lidt. Min far bidrager ikke med noget, og ærlig talt tror jeg igen engang han ved jeg har fåget en pony
apr 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 4 Emner: 40 Svar: 155
HVAD SKAL JEG GØRE. KONFIRMATION OSV?