484 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hosemanship Hosemanship

Hej folkens.
Jeg vil heeeeelt vildt gerne begynde at lave noget HMS med min hest, nu når jeg har haft ham i snart 3 mdr. synes jeg det er på tide.
Han er en lidt stædig hest, på nogen punkter, og han kan ikke rigtig koncentrerer sig udenfor. Har trænet ham i han følge efter mig og stoppe, når jeg gør og det er han bare sød til.
Kan i komme med nogle fik omkring, hvad jeg kan lave med ham? Altså noget med tillid og sådan noget. Har tænkt lidt på, at lave noget hvor jeg laver en vippe han kan gå på og træne ham med at ligge noget presenning over ham, og træne med, at stole på mig, når jeg står og vifter med en pisk..
Men vil gerne have nogle fif.. Håber i kan hjælpe! =D

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hosemanship
  • #3   26. sep 2013 Du kan altid træne basissignalerne: start, stoppe, bakke, flytte forpart og bagpart. Det er super nyttigt smiley ellers synes jeg, det er nogen gode ideer, du selv har fundet frem til: presenning (over/under), tilvænning til pisk, gå over/under/mellem forskellige ting mv. Derudover en simpel øvelse som at berøre hesten over hele kroppen, uden den bevæger sig eller viser irritation, kræver tillid. smiley

• #4   26. sep 2013 Mathilde: Han kan godt bakke, men ja det skal jeg nok have trænet lidt først smiley Jeg kan allerede berører ham overalt på kroppen, uden han overhovedet rører på sig smiley Eller ligger ører smiley Han løber også efter mig på folden, og springer over springene, hvis jeg gør, når vi løber frit på springbanen smiley

• #5   26. sep 2013 Karla: Ja jeg mener jordtræning smiley

• #7   26. sep 2013 Hvis du vil HMS med din hest, så er det ikke "hvad du træner", men "hvordan du er" omkring/med din hest.
    Man kan nemt være spring eller dressur rytter og bruge HMS, lige så godt, som man kan lave jordarbejde uden at bruge HMS.
    HMS er kropssprog og omgang med hesten, der gør det nemt at være hest. Hvad du så laver eller bruger af hjælpemidler har intet med HMS at gøre.

• #8   26. sep 2013 hej , vi laver nogen gange en bane i ridehuset til hestene . Det kan man også på udebane . Vi sætter kegler op , på tværs af banen ( hesten skal gå slalom igennem) , bomme på jorden , og nogen lagt på en høj stor balje , så de har formen som en vifte ( hesten skal går over og skal løfte benene lidt højere) , presenning på jorden hesten skal over , høj trappestige binde et langt stk plastic fast til og den anden ende fast også til en høj trappestige , som rytter og hesten skal gå under, der er rigtig mange ting man kan lave. du kan også arbejde med lange liner med din hest . god arbejdslyst smiley

• #9   26. sep 2013 Winnie. Det er ikke HMS men agility.

• #10   26. sep 2013 Utes fundament klasse kunne være en idé http://www.youtube.com/watch?v=VU2XTxHCtf0

• #11   26. sep 2013 US-Mustang - tror såmænd bare WInnie kommer med ideer til hvad man kan lave med sin hest fra jorden, synes ikke hun nævner noget om HMS.. TS har også givet udtryk for at mangle ideer til træning fra jorden, så mon ikke det var et meget godt bud smiley

TS du kan også kigge lidt nærmere på tricks og klikker træning, det er også sjovt og hyggeligt smiley

• #12   26. sep 2013 'det er også trick og klikkertræning Sandra. Det er alt fra jorden smiley

• #13   26. sep 2013 hallu! denne her side har hjulpet mig rigtig meget, og der er rigtigt meget forskelligt - både fra jorden, så fra sadlen og til sidst "fine tuning" smiley den kan jeg klart anbefale alle der har med heste at gøre. - den eneste hage er bare at det hele står på engelsk smiley god fornøjelse!

http://www.europeanhorsemanship.com/

• #14   26. sep 2013 Sandra F:
    Hvorfor skriver hun så: "Jeg vil heeeeelt vildt gerne begynde at lave noget HMS med min hest"
    Et ønske jeg har stor respekt for, så bør man ikke forklare lidt om HMS og ikke alt muligt andet?

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #15   26. sep 2013 US-Mustang: Hun skriver jo også længere nede: "Ja, jeg mener jordtræning"

TS: Du kan lære den tricks som spanske skridt, at han skal stille sig op på noget (ex en palle), samle noget op osv. Min lærer hurtigt den slags ting - og virkelig hurtigt, hvis han får en godbid for det, i stedet for at blive kløet fx. smiley

• #16   26. sep 2013 CSF: Min hest er ikke så lærenem endda, men så må jeg jo bare øve lidt ekstra smiley

Kommentér på:
Hosemanship

Annonce