Nyt bid? {{forumTopicSubject}}
Jeg er blevet anbefalet at finde et nyt bid til min fjordhest da han ikke fungere 100% på det han har nu.
Pt. går han med et royal steel(tror jeg det hedder) muffebid.
han er også prøvet på et dynamic muffebid. Begge bid fungere ikke optimalt, han går i mod bidet, har svært ved at få sug på bidet og er generelt urolig på biddet.
Han er tjekket af tandlæge samt fysioterapeut som ikke mener det har noget med det at gøre.
Min træner har redet ham, samt nogen andre som mener det er bidet.
Probelemet er bare at jeg jo helst hvis jeg kunne, ville beholde ham på så blødt bid som muligt, men dette synes ikke at være en mulighed.
Har i nogen gode forslag til en løsning :)?
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
Det var problemet med min. Har haft en del forskellige bid, bl.a. 5 forskellige HS bid, men intet virkede, så endte med et helt alm. 2 - delt bid, som han fungerer rigtig godt på. Har siden prøvet et lidt tyndere bridonbid - stadig 2 - delt - som han næsten fungerer bedre med.
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
dec 2006
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 5 Emner: 149 Svar: 1.788
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.136
Der var en ekspedient i en butik som bildte mig ind at et baucher bid lå roligere, så jeg købte et baucher bid fra Myler.
I starten gik hun okay/fint på det, lidt senere fik hun sår i munden af det -_-
Når de er helet og jeg skal finde et nyt bid, vil jeg prøve et udelt bid, ved ikke helt om jeg vil prøve et muffebid eller trensebid
okt 2007
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 2 Emner: 177 Svar: 2.059
Ophænget giver et stabilt bid, der ikke bevæger sig i hestens mund, når man rider og har rolige hænder, også giver aurigan-bid hesten lyst til at suge på bidet (-:
Et ophængt bid flytter også noget af presset fra hestens sarte mund til nakken, hvorfor den nemmere ledes til at sænke hoved og hals (-:
Du kan finde mange af disse bid billigt brugt (-:
Nyt bid?