1.076 visninger
|
Oprettet:
Cordeo-træning hvordan? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Da der er lidt dødt herinde tænkte jeg at jeg ville benytte lejligheden til at få lidt gode fif til min træning
Jeg er lige begyndt at træne min dreng i cordeo (som foreløbig er et træktov bundet om halsen). Jeg træner det indtil videre kun fra jorden, men det er jo de samme signaler der skal gives når jeg engang hopper op
Hvordan er i startet/ville i starte med cordeotræning?
Billedet er efter en fiiin parade med et let træk i cordeoen (dygtig dreng :) )
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
Så når du hopper op første gang, har du hovedtøj på, og starter med at give signalet i cordeoen, og hvis det ikke virker så i hovedtøjet, eller giver du samtidig signal i hovedtøj og cordeo, og udfaser derpå hovedtøjet?
På forhånd tak
jul 2013
Følger: 289 Følgere: 325 Heste: 1 Svar: 97
Held & lykke, håber du kunne bruge det til noget
jun 2010
Tusind tak for input, må bare arbejde videre med det, og selvom jeg nok ikke vil bruge det på tur (for mange store veje med meget trafik=for mange muligheder for ulykker), så er det en fed følelse at kommunikere med hesten på den måde
jan 2009
Følger: 48 Følgere: 74 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 672
jun 2010
Jeg bruger allerede det med at pege til den side han skal gå, lægge tøjlen på siden af halsen, og det reagerer han rigtig fint på, så tror det bliver relativt nemt at lære ham (hvis jeg kan holde ham væk fra græsset ).
Jer der ikke gider bruge 125 kr. på et stykke farvet reb (!!), hvad bruger I som cordeo (synes træktovet er for tungt og langt i længden)?
Bare en halmsnor eller hvad?
jan 2009
jun 2010
Men god pointe med at det kan blive for skarpt. Andre forslag til materiale, for de cordeo-snore de sælger er som regel i nylon, og det er lige så slemt (synes jeg)?
jun 2010
Tak igen
jan 2009
jun 2010
Jeg har en gjordbeskytter i lam, jeg kunne komme udenpå
Hm, må lige eksperimentere lidt
Cordeo-træning hvordan?