{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

Cordeo-træning hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Da der er lidt dødt herinde tænkte jeg at jeg ville benytte lejligheden til at få lidt gode fif til min træning smiley
Jeg er lige begyndt at træne min dreng i cordeo (som foreløbig er et træktov bundet om halsen). Jeg træner det indtil videre kun fra jorden, men det er jo de samme signaler der skal gives når jeg engang hopper op smiley
Hvordan er i startet/ville i starte med cordeotræning?

Billedet er efter en fiiin parade med et let træk i cordeoen (dygtig dreng smiley :) smiley )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cordeo-træning hvordan?
  • #2   11. sep 2013 Dejligt med dine erfaringer smiley
    Så når du hopper op første gang, har du hovedtøj på, og starter med at give signalet i cordeoen, og hvis det ikke virker så i hovedtøjet, eller giver du samtidig signal i hovedtøj og cordeo, og udfaser derpå hovedtøjet?
    På forhånd tak smiley


  • #3   11. sep 2013 Jeg ville starte med, at ride i codeo og trense. Så ride hesten, hvor man kun styrede med benene/ sædet, og så har man bare hovedetøj på som en hjælp / for en sikkerhedskyld, indtil hesten har lært at dreje og stoppe osv. Efterhånden som det går godt, og hesten har lært det, ville jeg droppe hovedetøjet smiley

    Held & lykke, håber du kunne bruge det til noget smiley


  • #4   11. sep 2013 Helt bestemt en hjælp ^
    Tusind tak for input, må bare arbejde videre med det, og selvom jeg nok ikke vil bruge det på tur (for mange store veje med meget trafik=for mange muligheder for ulykker), så er det en fed følelse at kommunikere med hesten på den måde smiley


  • #5   11. sep 2013 Jeg startede med at træne det i trense. Jeg øvede, at når jeg lagde et tryk på halsen, skulle hun dreje( altså med tøjlen) senere gjorde jeg det samme i cordeo (også bare et trækketov om halsen). Stop, tager jeg først i cordeoen, og hviske det virker bruger jeg stemmen sammen med cordeoen, og hvis ikke det virker, bruger jeg stemmen, cordeoen og tøjlen. Det er første gang jeg lærer en hest det, pg jeg ved faktisk ikke helt om det er sådan man gør, men jeg har prøvet mig lidt frem, og det virkede;)

  • #6   11. sep 2013 Igen tak, dejligt med en masse input smiley
    Jeg bruger allerede det med at pege til den side han skal gå, lægge tøjlen på siden af halsen, og det reagerer han rigtig fint på, så tror det bliver relativt nemt at lære ham (hvis jeg kan holde ham væk fra græsset smiley ).
    Jer der ikke gider bruge 125 kr. på et stykke farvet reb (!!), hvad bruger I som cordeo (synes træktovet er for tungt og langt i længden)?
    Bare en halmsnor eller hvad?


  • #7   11. sep 2013 Jeg ville aldrig bruge en halmsnor. Det er meget tyndt, så det kan skære både i dine hænder og hesten, man må heller aldrig bruge det til hegn;) da det ikke er meningen at jeg skal bruge det til andet end lidt hygge, stadig med trense, bruger jeg et trækketov:)

  • #8   11. sep 2013 Jeg tænker heller ikke at jeg er nødt til at tage hårdt fat, så har jeg gjort noget forkert :´(
    Men god pointe med at det kan blive for skarpt. Andre forslag til materiale, for de cordeo-snore de sælger er som regel i nylon, og det er lige så slemt (synes jeg)?


  • #10   11. sep 2013 Fantastisk! Tusind tak, kigger aldrig i grupperne, men det skulle jeg nok begynde at gøre smiley
    Tak igen smiley


  • #13   12. sep 2013 Nu får jeg lige en idé! Du kan tage en halmsnor, måske i flere lag, og knytte de sammen eller flette. S kan du tage et stykke lam og sætte på der hvor det trykker på bringen;)

  • #14   12. sep 2013 Det var egentlig en god idé ^
    Jeg har en gjordbeskytter i lam, jeg kunne komme udenpå smiley
    Hm, må lige eksperimentere lidt smiley


Kommentér på:
Cordeo-træning hvordan?

Annonce