509 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

ridelejer - endte lykkeligt ridelejer - endte lykkeligt

Jeg har i denne weekend været på ridelejr, for første gang.. Vi ankom kl 17.30 og allerede kl 18 skulle der rides, dog kunne jeg fornemme på Chico at det ikke var en god plan, så jeg fik lov til at låne en af deres heste, mens han kunne slappe af.. Vi kommer hjem fra stranden og nu var det Chicos tur til noget ridning.. Jeg henter ham og alt udstyret og ind i ridehuset hvor han har været en del gange før - no problemo han er en engel, jeg får lavet lidt jordtræning og han er stadig en engel, jeg får sadlet ham op og trukket ham hen til rampen og kommer op, ja han var frisk men ellers ingen problemer overhoved.. MEN en flok små piger kommer løbende og chico får faktisk bare lov til at gøre som han vil så han kan se at der ikke er noget at være bange for, men alligevel endte det med at han rejste sig, jeg blev siddene og bevarede roen, og skridtede lidt rundt bag efter.. Tøserne kunne så da jeg var hoppet af, komme hen og klappe ham, og utoligt nok var han englen igen smiley

Dagen efter skulle Chico og jeg have været i skoven, men da de ikke turde at køre med privat hestene måtte jeg igen på en låne hest.. Da vi kom hjem kom han på fold (de var bange for at deres egne ville løbe gennem hegnet hvis de så ham) og så var der aftensmad og tur til ishuset, da jeg kommer hjem regner det og staldpigen havde været så flink at lukke ham ind - helt uden problemer, jeg var stolt af min lille pony.. Igen skulle vi ride, han var som altid en engel fra jorden men når jeg kom på ryggen og en af de andre piger skulle ride hendes hest, gik det lidt i koks for den lille pony, alt var farligt, pigerne var farlige, hesten var farlig, ALT men langsomt blev det bedre men stadig ikke tilfredsstillende i forhold til normalen..

Dagen efter stod i Chicos tegn, vi lagde ud med en ordenlig byge og en masse blæst, men op kom jeg, og inden jeg fik set mig om var vi altså 12 heste inde i det lille ridehus, og han var helt roligt og nede på jorden.. halvdelen skulle ride udenfor og halvdelen indenfor efter 45 min skulle der byttes.. Han var så skøn, roligt og velafballanceret.. Han kunne koncentrere sig om mig og mine beskeder og ingen problemer, så kom galoppen og jeg tænkte FUCK! 5 tøser der ikke har det bedste overblik og mig, men i galop kom vi, både volter, påbegyndt træning af skift af galop og alt i alt en dejlig pony, pludselig løber to heste og jeg kan se at der ikke er plads til os alle tre og jeg må tage en hurtig beslutning og en, to, tre, jeg stiller ham, giver signal og WUPS han skiftede rent galoppen.. Så var det ud i blæsten og han tog det hele så fint, og selv en galop på åben bane var muligt, og afsluttede med en tur hvor vi endte med at gå forrest helt alene..

Alt i alt en dejlig weekend, med massere af personlig udvikling, og det samme for Chico - det startede skidt men endte godt smiley og jeg er lykkelig - og stadig ret smadret i min krop. Chico har hygget sig utroligt meget (desuden vandt vi strigle konkurrencen, som ikke bare var hvis hest er mest ren, nej der blev gået i dybden og der blev tjekket de mærkeligste steder), han har vist alle de andre piger at man altså sagtens kan ride sin hest selvom man ikke har bid i munden på dem ! jeg er så stolt af ham og mig selv.. Nogle græser er blevet rykket, andre helt forsvundet smiley
Egentligt vil jeg bare sige at jeg elsker min lille Pony smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ridelejer - endte lykkeligt
Kommentér på:
ridelejer - endte lykkeligt

Annonce