{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Træt i stald frisk under rytter? {{forumTopicSubject}}

Min ung hest på 4 bliver redet 3-4 gang om ugen, han har en dag hvor han bare har heeelt fri uden besøg, og så de sidste dage bliver han strilglet og nusset. så vores skema svinger meget, han flyttede til et ny sted for 3 uger siden ca, og han har ændret sig totalt.

Da jeg fik ham kunne han ikke stå stille, han bukkede når man red ham, han skrabende og han kunne ikke trave langsomt, gallop kunne han slet ikke fordi han løb. Han var også tynd og havde orm, jeg har haft ham siden den 14 april,

Nu er han blevet flyttet og han er en helt anden hest, Han står helt stille han sover faktisk næsten når han bliver strilget, han er meget mere rolig under rytter og lytter utrolig godt efter fine signaler, han har taget godt på og har nu en fin græs mave, han er bestemt ikke tyk men lidt til den gode side, Han er vokset en del med muskler også. Jeg er begyndt at ride ham med pisk for at aktivere hans bagpart og for a få lidt mere fremad drift.

Men nu til mit spørgsmål, Er han bare blevet mere moden?? Jeg prøvede at give ham en masse fri dage, men han var stadigvæk helt rolig/træt, under rytter er han dog nem at få frem og lytter meget til en.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træt i stald frisk under rytter?
  • #2   1. sep 2013 Der kan jo være mange grunde... Er det nye sted mindre? Får han mindre græs? smiley Min hest bliver også stresset hvis folk løber frem og tilbage mens er der ro på er hun en engel. O:-) Efter hun får lidt mindre græs og mere foder er hun blevet mere "cool" mem sammentidig fiskere... smiley Da der var meget græs kiggede hun på alt muligt og umuligt. smiley

• #3   1. sep 2013 Det er et meget meget større sted. smiley

• #4   1. sep 2013 Nyt foder? Ingen havre mere? Mulighederne er mange, og det bedste du kan gøre er at skrive ned hvordan det var tidligere sted - evt. punktvis - skrive det samme ned om det nye sted, og så se hvor forskellen er. Så ser du også hvad der har ændret sig for din hest. smiley

Nogle punkter kunne være:

Roligere fold-kammerater
    Andet foder
    Sidekammeraterne i stalden
    Stalden (fysiske faciliteter: er stalden lys/mørk, større/mindre bokse osv.)
    Foldene, større/mindre, flere/færre fold-kammerater.

smiley

• #5   1. sep 2013 Det samme skete mex min hest da hun begyndte at blive redet regelmæssigt. Nyd det smiley

• #6   1. sep 2013 Atlina, var også sådan helt mærkelig i starten hun lagde an til at stejle når der var noget der ikke passede hende og hun kunne slet ikke stå stille på staldgangen smiley

Men nu hvor jeg er begyndt at ride hende så tit som muligt så er hun blevet en helt anden hest, hun står og sover op ad en når man sadler op og hun er meget mere med gørlig når man rider smiley

Kommentér på:
Træt i stald frisk under rytter?

Annonce