Træt i stald frisk under rytter? {{forumTopicSubject}}
Min ung hest på 4 bliver redet 3-4 gang om ugen, han har en dag hvor han bare har heeelt fri uden besøg, og så de sidste dage bliver han strilglet og nusset. så vores skema svinger meget, han flyttede til et ny sted for 3 uger siden ca, og han har ændret sig totalt.
Da jeg fik ham kunne han ikke stå stille, han bukkede når man red ham, han skrabende og han kunne ikke trave langsomt, gallop kunne han slet ikke fordi han løb. Han var også tynd og havde orm, jeg har haft ham siden den 14 april,
Nu er han blevet flyttet og han er en helt anden hest, Han står helt stille han sover faktisk næsten når han bliver strilget, han er meget mere rolig under rytter og lytter utrolig godt efter fine signaler, han har taget godt på og har nu en fin græs mave, han er bestemt ikke tyk men lidt til den gode side, Han er vokset en del med muskler også. Jeg er begyndt at ride ham med pisk for at aktivere hans bagpart og for a få lidt mere fremad drift.
Men nu til mit spørgsmål, Er han bare blevet mere moden?? Jeg prøvede at give ham en masse fri dage, men han var stadigvæk helt rolig/træt, under rytter er han dog nem at få frem og lytter meget til en.
aug 2011
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 1.037
maj 2013
Følger: 17 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 678
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 203
Nogle punkter kunne være:
Roligere fold-kammerater
Andet foder
Sidekammeraterne i stalden
Stalden (fysiske faciliteter: er stalden lys/mørk, større/mindre bokse osv.)
Foldene, større/mindre, flere/færre fold-kammerater.
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 497
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 6 Emner: 230 Svar: 1.806
Men nu hvor jeg er begyndt at ride hende så tit som muligt så er hun blevet en helt anden hest, hun står og sover op ad en når man sadler op og hun er meget mere med gørlig når man rider
Træt i stald frisk under rytter?