619 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Mærkelig ædfærd Mærkelig ædfærd

Hej HG

Jeg har den sidste uge haft to ponyer som har haft en meget mærkelig adfærd, en adfærd der ligger lagt fra deres normale adfærd.
I starten tænkte jeg bare de var lidt frække og jeg ville bare ride det væk, men adfærden er kun blevet værre, det startede med at min ene pony begyndte at løbe med min part primært i galloppen, han ville ikke gå stabilt i holdning. Anden pony, ville ikke ind på ridebanen, løb ind i krat/buske/træer, stoppede i hjørner og ville ikke gå.

1 pony i normal adfærd; Meget rolig og stort ikke bange for noget, meget langsom kan somme tider virke doven og svær at få igang, rider normalt med pisk og spore som hjælpemiddel, gå let til biddet i alle gangarter.
Mærkelig adfærd; Han løber med alle slags ryttere mest i galop, men er også begyndt i traven, ude af koncentration, svær i holdning, tager tøjlen både dressur, spring og tur, går amok i longe så snart jeg samler pisken op, bukker og løber væk.

2 pony i normal adfærd; Rolig og lærnem, vil gerne lære og vil gerne gøre sin rytter glad, støtter sig meget op af bensignaler, rides altid med pisk og nogen gange med spore.
Mærkelig adfærd; Løber uforløst så snart man sætter sig i sadlen, meget svær at stoppe, vil ikke på banen, løber ud af banen, går imod ens signaler, løber ind i krat, bukker, laver underlige hop med forben, vil ikke løfte hove, er umugelig at longere uden han stikker af.

Jeg er bange for der kan være nogen ude på gården som har gjort noget ved mine heste siden de reagere sådan! Da dette problem er sket sammentidig med dem, de går i løsdrift.

Kan det være kuller på grund af årstid, jeg syntes selv de først bliver kulleret senere på året???
Det er super trist at gå og tænke det ene og det andet og derfor håber jeg nogen herinde kan give mig et mere klart syn på hvad det kan skyldes ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mærkelig ædfærd
Kommentér på:
Mærkelig ædfærd

Annonce