{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

Glæde!! :-D {{forumTopicSubject}}

ENDELIG LYKKEDES DET!! smiley
Bliver simpelthen nødt til at dele min glæde med jer! smiley

Før sommerferien havde jeg simpelthen så meget bøvl med Tjalfe og vi kunne virkelig ikke få det til at fungere når vi red seriøst!
Sommeren over har jeg så fokuseret på at træningen ikke skulle være seriøs men bare som det kom, sådan han stadig blev motioneret, men at vi simpelthen bare red for at ride, enten tuller-ridning på banen eller ture :-))

Idag kom jeg så igang med det seriøse ridning igen og WOW, sikke en fantastisk indvirkning sommeren har givet os! smiley
Vi havde lidt begynder vanskeligheder, men pludselig fungerede det bare! Højre volte som vi har haft virkelig mange problemer med søgte han pludselig ned i! smiley

Til sidst trænede vi lidt øgninger og kontrol på en stor mark, som virkelig viste et helt nyt niveau smiley D
Tjalfe travede bare derudad med de fineste ben! smiley Det var helt sådan jeg måtte holde lidt igen, for ellers tror jeg han havde fløjet smiley

Måtte bare ud med min glæde!! smiley

Har I oplevet noget godt idag? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Glæde!! :-D
  • #1   17. aug 2013 Fedt tillykke:)

Vi har i vejrets anledning trænet med paraply:)

profilbillede
  • #2   17. aug 2013 Regnede det hos dig? smiley

• #4   17. aug 2013 Kender det alt for godt! smiley

• #5   17. aug 2013 Jeg har redet med hackamore for første gang på Tophat idag, og det funkede. Han var SÅ nem at stoppe!

• #6   17. aug 2013 tjaa, altså jeg har været på arbejde (første dag idag) fra 7-15, og stod op klokken halv seks for at gå tur med hunden inden jeg skulle afsted smiley så har jeg gået en dejlig, lang tur med hunden efter jeg er kommet hjem, og sørget for at han har fået noget at spise og nu sidder jeg bare og slapper af, for mine ben er SÅ trætte smiley
    men jeg synes jeg er ret sej at jeg stod op klokken halv seks, i stedet for at sove en halv time længere smiley + det regnede da jeg stod op, men hvor er det altså bare hyggeligt at gå tur i regnvejr! smiley så det er hvad jeg har lavet idag smiley desværre ingen heste i denne uge, og får nok først mulighed for at komme op til hestene i slutningen af næste uge smiley

• #8   17. aug 2013 Hygget mig med mine 2 prinsesser! smiley

profilbillede
  • #9   17. aug 2013 Har redet 5 heste inkl. Min egen i dag - de var bare super fine alle sammen! Især min egen som har været lidt træls på det sidste, hun var intet mindre end en stjerne!

Premier League er startet igen (y) & min kæreste har inviteret mig ud og spise i anledning af vores 2,5 årsdag :b . Så alt i alt en skøn lørdag :b

• #10   17. aug 2013 Ej, hvor dejligt for dig! Følesen af, når noget man har arbejdet på lykkes, er simpelthen så fantastisk smiley

Jeg har også haft en super dag. Begge drengerøve var super til træning i dag, det hele fungerede bare, det er virkelig dejligt smiley

• #12   17. aug 2013 Årh hvor lyder det til at det har været en god dag for alle smiley

• #13   17. aug 2013 Næææh .. Jeg fandt ud af, at en ude på rideskolen har sprunget på Jones og hun rider ikke, hun er passiv både hele tiden og sidder der bare. Så han gik med hovedet i vejret, spændte og slæbte sine bagben. Jeg måtte bruge 40 hårde minutter på at få ham til at gå bare acceptabelt foran lod. Æv, hvor var det øv. Han var stiv (ikke øm!) og ville intet.
    Ej, hvor var det altså røv .. Og Jones tænder, stresser og bliver helt ustyrlig på springbanen, grunden til vi er skiftet til dressur, så han var virkelig ikke glad. Da jeg havde redet lidt og snakket med ham, slappede han helt af også da jeg hentede ham, var han sådan helt .. Ja, træls .. Han hoppede da jeg trak ham ud og .. Ej, det var virkelig irriterende. Så da jeg snakker med ham og beroliger ham, slapper han helt af. Faktisk lige da han hører min stemme er det som om, at hele hans krop slappede af. Det var virkelig ikke sjovt. smiley Jeg har sg'u så ondt af ham.

Han plejer, når jeg tager det mindste i tøjlen, at give efter og gå lidt ned, så der kun er 10 minutters arbejde, til han går perfekt. Idag, da jeg tog bare lidt i tøjlen, røg hans hoved op i luften og næsen lodret op i luften. Det var virkelig synd .. Jeg tror også de red med martingalen på ham, for han var virkelig sær med sit hoved/hals.
    Nååår ja .. Det der virkelig bragte mit pis i kog & fik mig til at sende grimme tanker til hende der ejer ham, for at lade det ske, det var da jeg travede af. Jeg gav ham helt lange tøjler, i håb om at han gik ned og brugte sig selv lidt mere, bare liiidt mere. Men nej. Han var så stiv i hele sin krop, mest overlinjen, som jo er den han bruger, når han går dressur. Så han tog hovedet meget lidt ned, hvor han plejer at bruge hele tøjlen og nyde hvert sekund. Ej, en træls oplevelse altså.

Hende der red ham, kan ikke så godt ride, og blev ret nemt bange for en anden hest, fordi den løb lidt og havde hovedet i vejret. Ikke nær så slemt som Jones. Jones han løber og bliver ikke træt. Jo mere han løber, desto hurtigere går det, så jeg tror hun blev bange for ham. Men hun har sikkert også siddet og revet ham i munden, for at få ham til at stoppe - Forklare hans langt mere følsomme mund.
    Jeg havde virkelig kvalme på hans vegne. Urgh, min ponyprut. smiley Min lille fister løjsovs, jeg .. Årh, det var bare ikke godt. smiley

• #14   17. aug 2013 Kender det godt, men sådan er det desværre når hestene går rideskole smiley

• #15   17. aug 2013 Jep, har sprunget Bento idag og vi var flyvende!<3

• #16   17. aug 2013 Jeg red på min første hesteklasse idag, LC3.
    Det var på min venindes springhest, som jeg har redet omkring 9 gange.
    Til trods for at jeg næsten ikke har redet hesten og at jeg red i springsadle, gik det meget.. 68% og en 2.plads smiley

Idag debuteret min pony og jeg også i vores første LA4. Vi har holdt 1 1/2 måneds stævnepause og kun trænet programmet og øvelserne i ugen optik, så jeg havde regnet med 60-63 %.. Men vi fik 65,3% ! smiley

Så for mig det været en god dag, og så er det jo et stort plus at begge heste var godt igennem fra starten på opvarmningen og søde at håndter da de skulle klargørers smiley

Kommentér på:
Glæde!! :-D

Annonce